Jump to content

Förföljd av tal?


Icicle
 Share

Recommended Posts

Har någon sett "number 23" med Jim Carrey? Den handlar om hur det är att vara förföljd av talet 23. Jag känner precis samma sak fast med talet 37. Vad jag än gör så dyker det upp: När jag tittar på klockan; när jag spelar spel; när jag cyklar; när jag tittar på film. ÖVERALLT! HELA TIDEN!

I början när jag berättade för mina vänner så skrattade de bara åt mig och sa att jag kommer att dö när jag är 37 år, nu har de själva börjat bli förföljda.

Tex: För några veckor sedan så berättade jag för en kompis om mitt "problem"...

...nästa lönebesked han fick var på 337,37kr.

Antagligen handlar det om att jag bara tror att jag är förföljd och därmed uppmärksammar talet lite extra mycket. Men det känns så konstigt att talet ska ha med allting och göra.

Känner ni igen er?

Hur tänker ni om talförföljelser?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 56
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Haha. Alltså. Folk kommer ju tro att du trollar nu, men det är faktiskt sant. Han ÄR förföljd av talet 37. :naughty:

Till exempel när vi lanade så gick han lite snabbt förbi min dator och precis då bläddrar jag förbi 3's and 7's av QotSA på Frets on Fire. :lol:

Självklart beror det bara på att du tänker på det extra mycket, Richard, men 37 måste ändå vara överrepresenterat i samhället idag eller någonting. ^_^

Edit: Döm inte ur det här direkt, alla har väl ändå nåt tal de känner att de ofta ser, och kanske har nån kul historia att berätta om det? Jag tycker det känns som att klockan är 19:42 varje gång jag tittar på den, men det är bara för att jag tänker på andra världskriget av de sifforna.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha. Alltså. Folk kommer ju tro att du trollar nu, men det är faktiskt sant. Han ÄR förföljd av talet 37. ^_^

Till exempel när vi lanade så gick han lite snabbt förbi min dator och precis då bläddrar jag förbi 3's and 7's av QotSA på Frets on Fire. :wub:

Självklart beror det bara på att du tänker på det extra mycket, Richard, men 37 måste ändå vara överrepresenterat i samhället idag eller någonting. :lol:

Edit: Döm inte ur det här direkt, alla har väl ändå nåt tal de känner att de ofta ser, och kanske har nån kul historia att berätta om det? Jag tycker det känns som att klockan är 19:42 varje gång jag tittar på den, men det är bara för att jag tänker på andra världskriget av de sifforna.

Ja, det kommer väl från "1337" antar jag. Men att jag alltid ska lyckas pricka just den tidpunkten osv... :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit: Döm inte ur det här direkt, alla har väl ändå nåt tal de känner att de ofta ser, och kanske har nån kul historia att berätta om det? Jag tycker det känns som att klockan är 19:42 varje gång jag tittar på den, men det är bara för att jag tänker på andra världskriget av de sifforna.

18:53 och 17:11 här. yes_645834_0.gif

*jag blev också sugen på fakeedit a'la Tobbe och Kebban*

2000POSTSVADSKOJ

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

37_992022_0.jpg

Seriously... Förmodligen är det din hjärna som förföljer talet 37, och inte tvärtom. Prata med en psykolog om det påverkar ditt vardagsliv. Det blir inte bättre av att du tar det på för stort allvar och skrämmer upp dig själv.

Någon psykolog är nog inte nödvändig. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte förföljd av något tal men om jag ser att klockan är nära typ 22:22.22 (måste vara jämnt) så måste jag se det... Missar jag det så tycker jag att jag får otur hela tiden :o

Tvångs tanke, sånnt tyder på att släktingar du haft för länge sedan levde farligt eller nått liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...