Jump to content

Vice City efter GTA IV!


Jacker
 Share

Recommended Posts

Nu när Liberty City introduceras på nytt i GTA IV kanske man vågar hoppas på ett återbesök i ett nytt, fräscht Vice City nästa gång? Tänk er... Ocean Drive, stranden, sol, lyxvillor, bilar, pengar och såklart droger. Kan det bli dåligt?

Jag tänker mig följande:

* Utspelar sig 1988, i det Vice City som Tommy Vercetti skapat.

* Mycket större likhet med Miamis geografi, precis som det nya LC är mycket likt det riktiga NYC.

* Ett tema liknande det i förra VC; maffia, smuggling, droger, rikedom och lyx.

* Försöker förhålla sig lagom naturligt till 80- talet, skulle bara bli jobbigt om hela spelet blir en överdriven nostalgitripp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer nog vara omöjligt att googla upp det, men i en intervju frågade man R* om just detta, och de svarade att det inte var omöjligt, men att de just nu vill fokusera helt på GTA IV.

Så, det enda som skulle hindra dem är att de känner att alla deras tre städer redan är uttjatade, och att de istället börjar om på nytt med till exempel London eller Detroit, etc.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu när Liberty City introduceras på nytt i GTA IV kanske man vågar hoppas på ett återbesök i ett nytt, fräscht Vice City nästa gång? Tänk er... Ocean Drive, stranden, sol, lyxvillor, bilar, pengar och såklart droger. Kan det bli dåligt?

Jag tänker mig följande:

* Utspelar sig 1988, i det Vice City som Tommy Vercetti skapat.

* Mycket större likhet med Miamis geografi, precis som det nya LC är mycket likt det riktiga NYC.

* Ett tema liknande det i förra VC; maffia, smuggling, droger, rikedom och lyx.

* Försöker förhålla sig lagom naturligt till 80- talet, skulle bara bli jobbigt om hela spelet blir en överdriven nostalgitripp.

Ett återbesök i Vice City skulle vara underbart! :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu när Liberty City introduceras på nytt i GTA IV kanske man vågar hoppas på ett återbesök i ett nytt, fräscht Vice City nästa gång? Tänk er... Ocean Drive, stranden, sol, lyxvillor, bilar, pengar och såklart droger. Kan det bli dåligt?

Jag tänker mig följande:

* Utspelar sig 1988, i det Vice City som Tommy Vercetti skapat.

* Mycket större likhet med Miamis geografi, precis som det nya LC är mycket likt det riktiga NYC.

* Ett tema liknande det i förra VC; maffia, smuggling, droger, rikedom och lyx.

* Försöker förhålla sig lagom naturligt till 80- talet, skulle bara bli jobbigt om hela spelet blir en överdriven nostalgitripp.

1986...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Vice City som GTA V vore underbart!

Kan inte vänta till ett nytt San Andreas kommer (antagligen GTA VI typ 2012 till PS4, 3Xbox)

Det vore skitnajs om Rockstar tänker förnya våran gamla goda GTA-värld.

Det är ju trots allt bara LC, VC och SA som är "GTA-städer" (ok, London också, men det är liksom inte lika...)

__

Edit: Jag kom nyss att tänka på detta från IGN's review av GTA IV

I won't go so far as to say that GTA IV is the best multiplayer out there, but it's definitely among the best. Having Liberty City in full effect and only seeing occasional instances of slowdown is a real treat. When a few million people load hop online, it's anyone's guess how the game will hold up, but from my experience, playing with 16 people in Free Mode only caused occasional hiccups. Certainly not enough to make me stop playing.

Undrar om vi kommer att sitta och skratta åt 16-player Free-roam när vi lirar GTA VI Multiplayer om många år... (Hoppas på 128 per online då B))

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...