Jump to content

GTASajten Song Contest - Can you feel the love


VickeX
 Share

Recommended Posts

Jag drar nu igång ännu en upplaga av GTASajtens egna sångtävling; GTASajten Song Contest

Bra att veta / Regler:

Tema: Filmmusik. Ja, ni har nu chansen att sjunga en låt från någon utav era favoritfilmer.

Varje låt ska sjungas av en person var och låten måste vara minst en minut lång.

Ni har tills 8:onde mars på er att anmäla er och skicka in eran låt (via msn: Vicke-X-@hotmail.com), då pollen kommer upp på kvällen den 8:onde mars.

Anmälda:

VickeX

Kicken

Qouad

Godfather

Weener

Kebab

Boomer

Tweak

*****

*****

*****

*****

*****

PS; Credits till Boomer för idén till temat!

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 63
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

:P

Du är på.

Jag tror att Boomer ville köra duett med, vem det nu var igen. Men jag tycker att det känns ojämt. Alla ska ha likadana möjligheter.

Och det blir inte riktigt samma omständigheter för dem som då får köra tillsammans.

Tycker det borde vara valfritt att delta som duett eller som enskild - då både duett och var person för sig har både för och nackdelar, och de väger upp relativt bra i slutändad, tycker jag iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker det borde vara valfritt att delta som duett eller som enskild - då både duett och var person för sig har både för och nackdelar, och de väger upp relativt bra i slutändad, tycker jag iaf.

Jag tror ändå att sjunga i duett har en liten fördel.

OHJA! Jag ska sjunga!

Homer Jay Simpson

Räknas låtar som är med i filmer? :P

Typ 'Pixies - Where is my mind?' från slutet av Fight Club.

Ja, självklart. Vad annars? Musik som är med i soundtracket till filmen. Kan ju vara musikaler också, eller "Can you feel the love tonight" från Lejonkungen.

Sign me up! :P

Grr!

Kan bli intressant med solotävling.. Jag är självklart med. :naughty:

Trevligt.

Jag är med, fast jag vill helst sjunga med Eudoros.

btw, Tack för att du tog min idée till vad tävlingen skulle handla om. :D

Du är på, och som jag... inte sagt (eller har jag?); tyvärr.

Inga problem, tycker själv att det var en bra idé.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet redan vilken låt jag ska ta. :P

Tydligen Boomer också. :P

Finns ganska många filmlåtar, så jag får tänka lite till.

Om olika personer tar samma låt så gör det ju självklart ingenting, det blir ju bara olika tolkningar.

Man skulle i framtida tävlingar även kunna ta en och samma låt, som anmälda personer får göra om hur dom vill,

så länge det framgår att det är samma låt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tydligen Boomer också. :P

Finns ganska många filmlåtar, så jag får tänka lite till.

Om olika personer tar samma låt så gör det ju självklart ingenting, det blir ju bara olika tolkningar.

Man skulle i framtida tävlingar även kunna ta en och samma låt, som anmälda personer får göra om hur dom vill,

så länge det framgår att det är samma låt.

Låter som en jävligt bra ide! Jag längtar redan! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Musikallåtar, Låtar som är specialgjorde till filmen osv.

Grejen är ju att man kan sjunga ungefär hälften av världens låtar då väldigt många har används i minst en film, och då förstår jag inte riktigt meningen med att det måste vara just 'filmmusik'

Om du tror att ungefär hälften av alla låtar som gjorts är med i filmer har du nog lite fel är jag rädd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du tror att ungefär hälften av alla låtar som gjorts är med i filmer har du nog lite fel är jag rädd.

Ja. Tänk dig Rocky - Eye of the tiger, Titanic - Your heart must go on (eller vad den heter). Lite sådant.

Finns ju fullt av känd filmmusik.

När pollen kommer upp så ska jag skriva från vilken film eran låt kommer ifrån, så om ni när ni skickar låten till mig (via msn) så får ni skriva från vilken film den är ifrån.

Edit: Kom på en viktig sak (även om jag inte tror att ni skulle "göra det").

Låtarna måste komma från spelfilmer. Musikaler eller vanliga filmer. Inte dokumentärer som t.ex "The Life of Beatles"

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...