Jump to content

Musik i GTA IV?


SimonJ
 Share

Recommended Posts

Där ska visst vara mycket Ryssk musik enligt 360 Gamer. Bla så ska Rysslands no 1 poppband göra ett par låtar till spelet. Sedan så är det ett New York band som också gör musik till spelet.

Jag hoppas på en bra blandning. GTA:SA hade förmycket av samma sak. Hoppas på musik som i GTAIII, VC eller Saints Row där musiken var väldigt blandad för precis alla smaker.

Jag hoppas deffinitivt på en kanal med gammla låtar samt en med klassiska stycken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja, jag vet inte. Men en av de rysska låtarna, King Ring, är med i den 3:e trailern. Föresten sa jag fel. Rysslands no. 1 rappare ska det vara, inte popband. :doh: Seryoga.

"Arm in Arm" av The Boggs användes i andra trailern så den borde vara med.

"Sorrow Tears and Blood" av Fela Kuti vet jag garenterat att de ska använda. Likaså Ruslana (som vann Eurovision Song Contest 2004) som dessutom ska göra röster i själva spelet också.

"Optimo" av Liquid Liquid spelades när de avslöjade utseendet på spelets framsida.

Sedan Airbourne också men efter det så är det väl mäst mindre band.

Kul iallafall för oss som beställt specialversionen för vi får ett "Best of GTAIV" soundtrack på köpet. :rolleyes:

(Nedre hörnet till höger)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Undrar just hur main themen till GTAIV kommer låta (den som spelas i titelsekvensen) och om det är någon av trailer-låtarna. Jag minns inte riktigt hur det var med de andra GTA spelen om deras main theme var med i nån trailer först.

LCS var det enda spelet som hade samma låt som i den ena trailern. Alla andra (GTA III - VCS) har haft skilda låtar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Där ska visst vara mycket Ryssk musik enligt 360 Gamer. Bla så ska Rysslands no 1 poppband göra ett par låtar till spelet. Sedan så är det ett New York band som också gör musik till spelet.

Jag hoppas på en bra blandning. GTA:SA hade förmycket av samma sak. Hoppas på musik som i GTAIII, VC eller Saints Row där musiken var väldigt blandad för precis alla smaker.

Jag hoppas deffinitivt på en kanal med gammla låtar samt en med klassiska stycken.

Hoppas på bra variation.

Rysk musik låter faktiskt ganska bra, var lite skeptisk ibörjan, men efter att ha lyssnat på King Ring ett par gånger så har jag helt bytit sida. ;)

Redigerad av Yukoai
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rysk musik? Låt mig tänka... Uuuuuuh... T.a.t.u....Röda arméns kör.... Eeehmmm... Tjaikovskij... Ummm... That's about it...

Om det måste vara rysk musik så hoppas jag i så fall på en kanal i stil med Double Cleff FM där de sjunger ryska operor och spelar rysk klassisk musik. yes_645834_0.gif

Så ska det låta! Liberty City utan Double Cleff FM vore skamligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rysk musik? Låt mig tänka... Uuuuuuh... T.a.t.u....Röda arméns kör.... Eeehmmm... Tjaikovskij... Ummm... That's about it...

Om det måste vara rysk musik så hoppas jag i så fall på en kanal i stil med Double Cleff FM där de sjunger ryska operor och spelar rysk klassisk musik. yes_645834_0.gif

Måste faktiskt hålla med dig, tycker dock att dessa idoler borde finnas med på ett hörn: http://www.youtube.com/watch?v=DCqvYaxJv24

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fy vad alla dissar min tråd helt plötsligt. Den som var så fin. Men precis som vår anti-sökfunktions vicecitylife sa i första posten så hoppas även jag på att det dras ner på rap och hip-hop för att lämna plats åt rock och metal istället.

Men snälla. om du bortser från att SA va en "gangsta story" och fokuserar på självaste soundtracket på radiostationerna så var det väll inte så hiphopigt. det var musik från 90-talet. dem hade ju även country, house, rock. jag tror rockstar kommer att lägga in en radiokanal för varje smak.. typ

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår inte varför man ska lyssna på rysk musik helt plötsligt. Det har väl ingenting med New York att göra. Är det bara för att han är ryss? Suck.

Ja. Du tror väl inte att en invandrare som flyttar till USa helt plötsligt slutar ha de intressen han hade i sitt hemland och plötsligt börjar lyssna på bara Amerikansk musik och äta hamburgare?

Och som kicken sa, du underskattar den rysska musik-kulturen. Gillade du inte låten i 3:e trailern? För den var ryssk.

Sedan så kommer inte all musiken vara ryssk. Många New York band har skrivit låtar till spelet också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja. Du tror väl inte att en invandrare som flyttar till USa helt plötsligt slutar ha de intressen han hade i sitt hemland och plötsligt börjar lyssna på bara Amerikansk musik och äta hamburgare?

Och som kicken sa, du underskattar den rysska musik-kulturen. Gillade du inte låten i 3:e trailern? För den var ryssk.

Sedan så kommer inte all musiken vara ryssk. Många New York band har skrivit låtar till spelet också.

Det jag tror han menade var nog snarare: "Varför ska det finnas ryska radiokanaler bara för att huvudpersonen är ryss?"

Jag tror inte att rysk musik spelas så flitigt på radion i i N.Y. Men jag kan självklart ha fel, och dessutom har jag ingenting emot rysk musik. :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...