Jump to content

GTA IV till PC


SilentViper
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 41
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Till Xbox360 är det inga större problem att tanka spel.

Däremot till PS3 så är det lite svårare.

1. Finns inget chip eller Custom Firmware som kan läsa brända skivor.

2. Blu-Ray skivor och brännare kostar skjortan.

Just nu så kan man inte spela piratkopierade spel på PS3.

Men det kommer ska du se. Allting är inte omöjligt att göra krävs bara lite tid och jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad en del nog inte tänker på är att det också kostar FETA pengar på att göra en PC-version av spelet. ;) En del av de stålarna kommer nog inte tillbaka heller, i alla fall inte genom försäljningen av GTA IV, just därför att väldigt många laddar ner.

Och sista meningen som du skrev där: (w00t):cry:

Jag tänker eller rättare sagt vet att det kostar "FETA pengar" att göra spelet men dem känner också stålar. :naughty:

och du Kvaddad Padda du ska fan betala för IV det är heligt. :wub:

Redigerad av burken12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför skulle dem annars släppa gta spelen på pc om dem inte tjänade stålar.

Det är ju just det de inte gör. Stories släpptes inte till PC, till exempel. Nog för att IV borde släppas till PC nån gång, men de skulle inte tjäna så mycket på det. Däremot skulle de inte gå back, det vore underligt. Och måste jag påminna om Hot Coffee, som kostade dem 43.2 miljoner dollar, plus de återbetalningar de måste ge till alla soccermoms som blev upprörda?

Det är nog under 50% av spelinnehavarna som har laddat ner sina spel.

Bullshit. Det finns nästan inte ett enda spel till PC som inte tankas mer än det köps. Det skulle vara WoW eller nåt, för att startpaketet är så billigt. Men där piratar man servrarna istället.

@Jazz: Nej. Inte jag heller, förutom Hot Coffee-kostnaden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stories släpptes i alla fall inte till PC eftersom de hade nåt sorts avtal med Sony som gav dem ensamrätt till de spelen.

Det där jag sa om att under 50% laddar ner sina spel har jag ingen statistik på, utan jag frågade de jag kände. Nästan ingen av dem viste hur man laddar ner ett spel.

P12:or brukar inte veta det. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om detta är nu sant så ska GTA IV komma till PC i höst :)

Såg på FZ att det går ganska mkt rykten om att GTA IV ska komma till PC

Källa: GTA IV

Hoppas verkligen att det kommer till PC

*Väntar på att Cyprez ska komma och dräggla ner tråden med sit ANTI - GTA IV PC*

Eftersom rockstars själva har sagt att ingen pc version kommer så kan inte någon veta riktigt.

Bara rykten som går inget som jag skulle tro på. Tror inte någon pc version kommer komma förns på slutet

av 2008

Du har inte tänkt på att det går att ladda ner GTA IV från torrent sidor till sin PS3 eller Xbox 360

Exakt skulle inte säga att det är mycket svårare!

Det har börjat å pratas mer om olaglig nerladdning vem vet snart kanske lagen ändras i Sverige

Redigerad av AddZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men för fan jävla p12:or som hänger här. Det finns massor som tycker att GTA IV suger pung. Och så kommer ni säger att det är bäst och heligast i världen och annat massa skit. :/ Låt dom tycka det. Vem bryr sig egentligen?

Det ironiska var att ankan sade att GTA IV var skräp och inte värt pengarna, men han hävdar endå att han vill ladda ner det. Antar att man laddar ner något för att spela/använda det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cyprez: om det släpps till PC är det ju inte direkt så du får mindre roligt av det på ditt PS3. Eller, har jag fel?

Att porta det kan förövrigt inte vara bråkdelen så kostsamt som det var att utveckla det från grunden och jag är säker på att massor kommer köpa det. Sen skadar det inte direkt Rockstar om ett stort antal piratkopierar det också.

Har själv inte bestämt om jag ska köpa det eller inte men har hur som helst ingen spelkonsoll och kommer nog inte skaffa det heller så det får bli ett ställningstagande jag tar när (om) det kommer ut till PC. Vem vet, spelet kanske blir sågat totalt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men för fan jävla p12:or som hänger här. Det finns massor som tycker att GTA IV suger pung. Och så kommer ni säger att det är bäst och heligast i världen och annat massa skit. :/ Låt dom tycka det. Vem bryr sig egentligen?

Försök att vara trevlig mot folk, de är vår kommande 'generation'. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...