Jump to content

Massvis med ny info & Previews (23/1)


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Hej allihopa!

På GTAnytt håller jag på att uppdatera SlewMEs nyhet för fullt med info från PlanetGTA och en hel del andra spelsidor.

Ska inte lista alltihopa här (då försvinner ju syftet med GTAnytts nyheter :) ) men några smakbitar kan ni få:

  • Vi har fått ett ungefärligt release-datum. Före slutet av April är det sagt.
  • Alla tidigare kameraviklar är med i spelet. Men det kommer även finnas en "dashboard"-vy (dvs inifrån bilen, där man också ser ratten och instrumentbrädan).
  • Du kan ta sönder din egen framruta på bilden för att på så sätt kunna skjuta ut från den.
  • Alla bilar använder GPS. Standardinställningen i Options är att enbart lyxiga bilar "talar oss igenom gatorna", men man kan ändra detta till att samtliga bilar använder talfunktionen, eller inga alls.
  • Drive by's är nu i free aim-läge - du skjuter alltså där du själv siktar, och inte rakt vänster eller höger.
  • Niko kan nu ta skydd bakom vad som helst i spelet, och dessutom skjuta "covering fire" runt hörn utan att titta däråt.

Kika in på www.gtanytt.se för mer info!

Sidan uppdateras fortlöpande under kvällen av mig. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill ha spelet nu! Tror alldrig att jag har längtat så här mycket efter ett spel sedan GTA: SA.

Trevligt att dagarna är längre. Tycker att dagarna har gått så fort i tidigare spel, så att man inte ens har märkt skillnad på dag och natt. :)

Kul att höra att spelet är så gott som klart, lär inte bli några fler förseningar nu. :) Trevligt med Dashboard vinkeln med, har alltid tyckt om att kunna se bilens inredning.

Nån mer än jag som har funderat över vad tornen i bakgrunden på första bilden kan bara? Kontrolltorn till flygplatsen? Tycker att det ser ut som att det står en helikopter på taket av det närmaste tornet. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Började fundera lite på det här med dagarna... Hur är det egentligen, två minuter i spelet = en timme irl eller en timme i spelet = två minuter irl? Dagarna i spelet bli ju en evighet om det blir som det förstnämnda. :ermm:

En timme i spelet = Två minuter IRL

Det resulterar i att 24 h i spelet är 42 minuter IRL vilket är en väldigt bra limit.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har uppdaterat nyheten så den blir lite klarare att förstå angående tiden.

Förr: 1 minut IRL = 1 timme ingame. 24 h ingame = 24 min IRL.

Nu: 2 minuter IRL = 1 timme ingame. 24 h ingame = 48 min IRL. Precis som Quattro sa.

Kika in igen, jag har uppdaterat flera gånger redan och än är det inte klart. Vad sägs om ett sprillans nytt wanted level-system? Läs mer på Gtanytt. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är nog flygtorn. Ni ser väl på första bilden, att det är en apache helikopter som förföljer niko? ^^

Nä, skulle nog gissa på att det är polishelikoptern som setts i tidigare trailers. Den andra helikoptern är förmodligen en nyhetshelikopter.

- - -

ETT NOTERANDE

Om man tittar på denna bild ser man att en person med kikare befinner sig jämsides med Nicko. Det skulle kunna tyda på att Rockstar hämtat inspiration från riktiga militära prickskyttetaktiker, då personen med kikare förmodligen är Nickos spanare ("spotter" på engelska) som ger Nicko mål och berättar hur skotten träffar. Är detta ett tecken på att prickskytte blivit mer realistiskt/svårare i GTA IV?

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har läst IGN och Kikizo previews och det är så det dryper lite i munnen. Mycket nya fina funktioner som man har längtat efter ett bra tag nu. Gillar mini spelet när man ska köra Roman till puben :ermm:. Men men jag litar ändå inte riktigt på allt som står skrivet i dom olika artiklarna, men men man får se :)

En intressant sak är ju att IGN kommer ha en PS3 preview nästa månaden och Kikizo ska ha en multiplayer preview (tror det var så orkar inte kolla igen :))

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kika in igen, jag har uppdaterat flera gånger redan och än är det inte klart. Vad sägs om ett sprillans nytt wanted level-system? Läs mer på Gtanytt. :ermm:

Ja, som jag antog, och hoppades på. Hoppas dock att det är lite mer som jag hoppades på. Att man inte kan få hela militären efter sig. Iaf inte pansarvagnar. Dom kan väl få hjälpa till om dom nu är så "kill-kåta", men bara dom lämnar sina onödiga klumpiga pansarvagnar där dom hör hemma - och nej, 10 pansarvagnar hör inte hemma mitt i en storstad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[*]Vi har fått ett ungefärligt release-datum. Före slutet av April är det sagt.

Angående release datumet, nyss så kollade jag runt i olika internetbutiker och jag märkte precis att på alla de sidorna jag kollade in så står det att spelet släpps den 25 april. Men som sagt, jag hoppas att det blir tidigare, har väntat så j*vla länge på detta spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...