Jump to content

Massvis med ny info & Previews (23/1)


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Alltså det är sjukt. Tänk er allt man kommer kunna göra. Friheten kommer vara enormt stor. Du kan bara ta det lugnt och gå och spela biljard någon dag eller ringa Little Jacob till baren och ta en liten bira och sedan köra bil för att bli jagad av polisen när det börjar regna. Det jag vill säga är hur enorma möjligheter vi kommer ha. Jag är sjukt kär i detta spel. Fantastiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En timme i spelet = Två minuter IRL

Det resulterar i att 24 h i spelet är 42 minuter IRL vilket är en väldigt bra limit.

Hoppas att spelets klocka avancerar fram 6 timmar då man sparar som i tidigare serier. Det här spelet verkar bli sjukt stort. Kan glädja er alla att det uppenbarligen kommer att kännas som... Då ni spelade GTA3 för första gången!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bakljuset så klart! :D

Hehe, tror inte du var seriös men endå. :(

Jag tror också att bakljuset är det som lyser rött, även om han som gjort screenshots breakdown på GTA Net skriver "Först trodde jag att det var baklysen(a?) som lyste rött, men jag hade fel / trodde fel.

Han har väl inget bevis för det? Tycker det ser ut ungufär som man står bakom en bil som är på, så jag tror fortfarande att det är baklysen.

Och dom finesserna jag fick nuft på tycker jag var nice. Tänk att skjuta med rocket launchern ner i backen i en perfekt vinkel för att den först ska träffa gatan och sedan 100 meter bort träffa en lastbil med bensin som last. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte vad jag ska skriva riktigt. Längtar som en dåre på detta spel :whistling:

Som jag sagt förut så tror jag känslan av att köra IV för första gången kommer klassas som känslan när man för första gången startade Gta III. Jag kan egentligen inte fatta att det här spelet är från Grand theft auto serien.

Så mycket nya saker inte alls likt dom gammla spelen.

Jag tror också IV kommer hålla länge. Längre än va något Gta någonsin gjort. Alltså inget spel man spelar klart och sen säljer eller lägger i lådan och väntar på ett nytt spel.

Längtar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sak som oroar mig lite är det faktum att man under en längre tid i början ska vara vapenlös och slåss med händerna och det faktum att när man väl får vapen så ska ammo vara svårtillgängligt. Handstrider var alltid svåra och inte så vidare kul i de gammla GTA spelen. Men nu kör man visseligen med ett helt nytt förbättrat fighting system vilket ju verkligen krävs om man ska spela de första timmarna vapenlös. Sedan så måste ju Niko vara bra på att slåss eftersom han är en karaktär som gillar att slåss med händerna. Det ska dessutom vara en del av storyn, det faktum att Niko älskar att slåss.

En annan sak som oroar lite är att vapen ska orsaka mer skada vilket gör att man kommer dö lättare. Fast samtidigt så är det ju också så att man kan ta skydd alá Gears of War vilket lär bli en nödvändighet.

Tror nog det kommer jämna ut sig i början. Kommer nog kännas mycket mer mäktigt när man får den där första pistolen efter att ha spelat flera timmar med att bara kunna slå med händerna. :whistling:

En annan sak jag är orolig över är styrningen på bilarna. GTA har alltid haft perfekt styrning men VCS hade usel styrning. Verklighetstrogen men väldigt svår att hålla kontroll på bilen i höga hastigheter. Så jäkla lätt att på sladd och sedan är det över för det går inte att få ordning på bilen igen utan den snurrar runt.

Men det var ju inte samma team som gjorde VCS så...

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sak som oroar mig lite är det faktum att man under en längre tid i början ska vara vapenlös och slåss med händerna och det faktum att när man väl får vapen så ska ammo vara svårtillgängligt. Handstrider var alltid svåra och inte så vidare kul i de gammla GTA spelen. Men nu kör man visseligen med ett helt nytt förbättrat fighting system vilket ju verkligen krävs om man ska spela de första timmarna vapenlös. Sedan så måste ju Niko vara bra på att slåss eftersom han är en karaktär som gillar att slåss med händerna. Det ska dessutom vara en del av storyn, det faktum att Niko älskar att slåss.

En annan sak som oroar lite är att vapen ska orsaka mer skada vilket gör att man kommer dö lättare. Fast samtidigt så är det ju också så att man kan ta skydd alá Gears of War vilket lär bli en nödvändighet.

Tror nog det kommer jämna ut sig i början. Kommer nog kännas mycket mer mäktigt när man får den där första pistolen efter att ha spelat flera timmar med att bara kunna slå med händerna. :whistling:

En annan sak jag är orolig över är styrningen på bilarna. GTA har alltid haft perfekt styrning men VCS hade usel styrning. Verklighetstrogen men väldigt svår att hålla kontroll på bilen i höga hastigheter. Så jäkla lätt att på sladd och sedan är det över för det går inte att få ordning på bilen igen utan den snurrar runt.

Men det var ju inte samma team som gjorde VCS så...

Styrningen och bilfysiken är inte verklighetstrogen alls även om du anser den som bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...