Jump to content

Julklappar


Adriian
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 148
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vad är det för fel med andras lycka? Är nog ganska säker på att han blev riktigt glad över att få det han fick.

Det är inget fel med andras lycka. Men jag tycker det är överdrivet mycket. Om man nu har så mycket pengar i familjen (som jag antar att dem måste ha om han får så mycket - eller så är han bara ett ensamt barn med föräldrar med hyffsad inkomst) så varför köper dom inte någonting till familjen, en ny bil, eller en resa? Alltså sparar 2000kr från varje barn på jul, och sen någon tusen varje månad så kommer man ju iväg på några månader. Tycker det är lite bortskämt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inget fel med andras lycka. Men jag tycker det är överdrivet mycket. Om man nu har så mycket pengar i familjen (som jag antar att dem måste ha om han får så mycket - eller så är han bara ett ensamt barn med föräldrar med hyffsad inkomst) så varför köper dom inte någonting till familjen, en ny bil, eller en resa? Alltså sparar 2000kr från varje barn på jul, och sen någon tusen varje månad så kommer man ju iväg på några månader. Tycker det är lite bortskämt.

Luktar avundsjuka.

Han behöver inte vara bortskämd för det? Han kanske gick ut med bra betyg och i belöning fick han dyra saker?

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Luktar avundsjuka.

Han behöver inte vara bortskämd för det? Han kanske gick ut med bra betyg och i belöning fick han dyra saker?

Tycker fortfarande det är bortskämt. Jag är inte avundsjuk. Jag fick ingenting riktigt dyrt, men jag är glad ändå. Får vara med min familj, och det är vad julen egentligen handlar om. Det som betyder något är folks åsikter och kärlek osv. Om jag går ut med bra betyg tycker jag inte att det betyder att jag är värd en massa dyra prylar. Men vist ska man få firas. Och det är väl upp till var och en vad som är vad. Det här är ju bara vad jag tycker. Om min mor vill ge mig en 42" FULL HD-tv LCD för att jag går ut med VG i alla ämnen så säger jag inte nej, även om alla kring mig då tycker att JAG är den bortskämda. Men jag tror bara inte det är så vanligt att man får så dyra saker för en prestation. Nu överdrev jag med den där tv'n. Men ja. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker fortfarande det är bortskämt. Jag är inte avundsjuk. Jag fick ingenting riktigt dyrt, men jag är glad ändå. Får vara med min familj, och det är vad julen egentligen handlar om. Det som betyder något är folks åsikter och kärlek osv. Om jag går ut med bra betyg tycker jag inte att det betyder att jag är värd en massa dyra prylar. Men vist ska man få firas. Och det är väl upp till var och en vad som är vad. Det här är ju bara vad jag tycker. Om min mor vill ge mig en 42" FULL HD-tv LCD för att jag går ut med VG i alla ämnen så säger jag inte nej, även om alla kring mig då tycker att JAG är den bortskämda. Men jag tror bara inte det är så vanligt att man får så dyra saker för en prestation. Nu överdrev jag med den där tv'n. Men ja. :ermm:

Har du ens tänkt på att 22" TV-apparater kan gå för en ganska billig peng, dessutom skulle jag kalla päronpung mer bortskämd, jag menar 6500kr är ohyggligt mycket pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker fortfarande det är bortskämt. Jag är inte avundsjuk. Jag fick ingenting riktigt dyrt, men jag är glad ändå. Får vara med min familj, och det är vad julen egentligen handlar om. Det som betyder något är folks åsikter och kärlek osv. Om jag går ut med bra betyg tycker jag inte att det betyder att jag är värd en massa dyra prylar. Men vist ska man få firas. Och det är väl upp till var och en vad som är vad. Det här är ju bara vad jag tycker. Om min mor vill ge mig en 42" FULL HD-tv LCD för att jag går ut med VG i alla ämnen så säger jag inte nej, även om alla kring mig då tycker att JAG är den bortskämda. Men jag tror bara inte det är så vanligt att man får så dyra saker för en prestation. Nu överdrev jag med den där tv'n. Men ja. :ermm:

Alla är annolunda och folk har olika stora inkomster. Tror knappast att någon som är rik skulle köpa billigare saker till sina ungar till jul pga att det finns andra som får det. Folk anpassar sig väl efter som inkomst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inget fel med andras lycka. Men jag tycker det är överdrivet mycket. Om man nu har så mycket pengar i familjen (som jag antar att dem måste ha om han får så mycket - eller så är han bara ett ensamt barn med föräldrar med hyffsad inkomst) så varför köper dom inte någonting till familjen, en ny bil, eller en resa? Alltså sparar 2000kr från varje barn på jul, och sen någon tusen varje månad så kommer man ju iväg på några månader. Tycker det är lite bortskämt.

Hur vet du då inte att de är så pass rika att de har råd att ge sådana saker till sina ungar/sin unge OCH att åka på semestrar när de känner för det? Va? Va? VA? VA?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

500 kr från farsan. Annars ingenting. Morsan brukar vara snäll året runt och bidra med en liten slant till olika saker jag köper, så jag inte behöver betala allting själv alltid. Snäll! <3

Jag är nöjd som tusan - freeleech på mat/godis/läsk hela dagen! <3

Snart ska jag beställa min efterlängtade In Flames tröja. <3

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick en stilig tröja av min syster

Fick en stilig munkjacka av mina parents

Fick en Kalle's Pocket av farmor/farfar

Fick 300:- på Stadium av farmor/farfar

Fick 200:- av min farbror

Fick en tomtestaty av farmor/farfar

Fick ett par stiliga byxor av mina parents

Fick Lost säsong 3 av mina parents

Det var nog allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

500 kr från farsan. Annars ingenting. Morsan brukar vara snäll året runt och bidra med en liten slant till olika saker jag köper så jag inte behöver betala allting. Snäll! <3

Jag är nöjd som tusan - freeleech på mat/godis/läsk hela dagen! <3

Snart ska jag beställa min efterlängtade In Flames tröja. <3

Freeleach made me laugh. :ermm:

Btw, morsan kom in med After Eight nu, wiho.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du ens tänkt på att 22" TV-apparater kan gå för en ganska billig peng, dessutom skulle jag kalla päronpung mer bortskämd, jag menar 6500kr är ohyggligt mycket pengar.

Men Joe_Dirt eller vem vi pratade om fick 4000kr och en 22" LCSskärm. Om jag inte har helt fel går väl (dator)skärmar på ungufär 2000-5000kr? Men ja,

Alla är annolunda och folk har olika stora inkomster. Tror knappast att någon som är rik skulle köpa billigare saker till sina ungar till jul pga att det finns andra som får det. Folk anpassar sig väl efter som inkomst.

Sant. Men det får (enligt mig) folk att se bortskämda ut. För jag tror inte det är allt för många familjer som har så pass bra inkomst att dom kan ge sina barn 6500kr. Men vist, folk kan inte hjälpa att dom har bra inkomst. Synd bara att folk som jag isf tycker att folk är bortskämda, då dom inte kan hjälpa't.

Hur vet du då inte att de är så pass rika att de har råd att ge sådana saker till sina ungar/sin unge OCH att åka på semestrar när de känner för det? Va? Va? VA? VA?

Också sant.

Edit @ Lajnux: Fan nu vart jag sugen på After Eight också. :/

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...