Jump to content

Julklappar


Adriian
 Share

Recommended Posts

  • 4 skivor, alla hämtade från min wishlist så det var lugnt:
    • Modest Mouse - Good News For People Who Love Bad News
    • Interpol - Turn On The Bright Lights
    • Lily Allen - Alright, Still
    • Loveninjas - The Secret Of The Loveninjas

    • Pengar:
      • 500 av farmor
      • 500 av mormor
      • 5000 av min morfars f.d. systers man som av någon anledning gav alla sina syskonbarn 5000kr (fråga mig inte varför, men jag ska inte klaga)
      • Trisslott av syrran som jag inte vann något på
      • 2000 av far och mor

      Önskade mig mest pengar, som bidrag till nya gitarren (som kom i fredags, läs tråden) och sen till nya förstärkaren som jag snart ska köpa.

      [*]Allt möjligt godis av systrarna. Fråga mig inte vad för något för det mesta är redan slut :ermm:

      [*]Spargris av mormor, himla snygg är den.

      [*]Böcker:

      [*]The Libertines, Bound Together. Biografibok om The Libertines, ända från början till slut. Väldigt intressant än sålänge. Den är ett riktigt monster dock, 280 sidor på engelska med världens minsta text och ovanligt stora sidor

      [*]Actionhjältens handbok. Intressant bok med onödig kunskap om alla möjliga saker och ting.

      [*]Tärningsspelaren. Ingen aning om vad det är för bok men alla i familjen säger att den är bra. Jag läser dock nästan aldrig "sagor" så jag vet inte om jag kommer läsa.

      [*]Rubiks kub av mormor/morfar, dom tyckte att jag behövde en sån.

      Jag är jättenöjd och allting så det blev bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 148
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 4 skivor, alla hämtade från min wishlist så det var lugnt:
    • Modest Mouse - Good News For People Who Love Bad News
    • Interpol - Turn On The Bright Lights
    • Lily Allen - Alright, Still
    • Loveninjas - The Secret Of The Loveninjas

    • Pengar:
      • 500 av farmor
      • 500 av mormor
      • 5000 av min morfars f.d. systers man som av någon anledning gav alla sina syskonbarn 5000kr (fråga mig inte varför, men jag ska inte klaga)
      • Trisslott av syrran som jag inte vann något på
      • 2000 av far och mor

      Önskade mig mest pengar, som bidrag till nya gitarren (som kom i fredags, läs tråden) och sen till nya förstärkaren som jag snart ska köpa.

      [*]Allt möjligt godis av systrarna. Fråga mig inte vad för något för det mesta är redan slut :ermm:

      [*]Spargris av mormor, himla snygg är den.

      [*]Böcker:

      [*]The Libertines, Bound Together. Biografibok om The Libertines, ända från början till slut. Väldigt intressant än sålänge. Den är ett riktigt monster dock, 280 sidor på engelska med världens minsta text och ovanligt stora sidor

      [*]Actionhjältens handbok. Intressant bok med onödig kunskap om alla möjliga saker och ting.

      [*]Tärningsspelaren. Ingen aning om vad det är för bok men alla i familjen säger att den är bra. Jag läser dock nästan aldrig "sagor" så jag vet inte om jag kommer läsa.

      [*]Rubiks kub av mormor/morfar, dom tyckte att jag behövde en sån.

      Jag är jättenöjd och allting så det blev bra.

      Vissa jular så klaffar allt :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Harry Potter och Dödsrelikerna (Inbunden). Har redan på egnelska, men nu är min svenska samling komplett.

  • Bröderna Karamazov. Älskade Brott och Straff som jag läste i somras, äntligen en ny att läsa mastodontbok av Fjodor.

  • Mästaren och Margarita. Jag håller på och plöjer igenom "must-reads", och enligt min syster var detta en sådan.

  • Processen. Den hade jag redan, har tänkt läsa den ett tag nu. :ermm:


  • Extern HDD. Western Digital heter märket. 795mfcs4k31w.jpg


  • Pirates of the Caribbean: At World's End. Nu är även denna samling komplett.

  • Prenumeration på Illustrerad Vetenskap.

  • Kaffe. "Irish Creme" lät spännande.

  • Presentkort. På JC, 500 kr.

  • Trisslotter. Ingen vinst. :D

  • Kalsonger.

  • 300 kr. Av min systers mamma.


  • ... samt parfym och godis.

Helt klart nöjd. Hade dock hoppats på I-IV (skivorna) med Led Zeppelin, men det får bli att beställa det och lite annat framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2500, som ska räcka till Hultsfredbiljett
  • Presentkort
  • Kalsonger
  • Grymt skön Hugh Hefner-style morgonrock
  • Prenumeration på King
  • Al-Qaida och vägen till den 11 september
  • Fred Prerry-tröja
  • Lee t-shirt.
  • Matinique-kofta (bästa presenten).
  • Rakhyvel
  • Raklödder
  • Alkemisten (bok)
  • Underställ
  • Snyggt, en stilguide för män (bok)
  • Hemligheterna med att fö högsta betyg i skolan (bok)
  • Faller fritt som i en dröm (bok)
  • Krigets färger (bok)
  • Digital väckarklocka

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjäk, jag glömde bort att skriva vad jag fått.

  • Kläder på morgonen
  • En grå V-ringar tröja. Sitter som gjuten på mig.
  • Ett par jeans, för små. (Jag var och bytte ett par för korta jeans, fick två storlekar längre och en storlek bredare. De nya var för små men längden var bra, hur gick det till?)
  • Nya, svarta skor.

    Godis på morgonen
  • Toffifee_961524_0.jpg!!!

    Kläder på kvällen
  • Björn Borg-kalsonger
  • En halsduk (Spännande, aldrig haft tidigare)
  • En Peaktröja (Grå/Svart-randig, åt sidorna.(Like this: "="))
  • En PeakT-shirt, helsvart sånär som på ett par mörkgrå bokstäver.

    Bok
  • Fallet avslutat - Michael Connely. Får se om jag behåller den eller byter den, känner inte till författaren.

    Prydnader
  • En tomte i glas som man sätter ett värmeljusbakom och så blir det mysigt utav bara fan!

    Parfym
  • Lumene Skincare For Men - Aldrig hört talas om, hoppas det luktar gott.

    Pengar
  • 1 000 pix från mormor och morfar.

    HÖJDPUNKTEN!!
  • En högtalare och en fjärrkontroll.
    • Mamma och pappa ville inte släpa med sig allt, men här hemma väntade ett helt hemmabio-paket. Två stora högtalare, en centerspeaker och två små surroundhögtalare. En subwoofer samt själva anläggningen som även är en DVD-spelare!
      Nu har jag två ljudsystem, en till datorn och en till min kommande TV, just nu fungerar den som ljudanläggning bara, det är grymt tryck i den!
      WAAAWAAAWAAA!

Fotnot: Ganska hyffsad utdelning för en som inte önskat sig något, nu ska vi bara se hur mycket pengar jag får hos farmor och farfar på annandagen.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du inte läst någon av mina böcker, Tweakzor? :ermm:

Bara Harry Potter. :D Vill läsa "must-readsen" ju, men har lite att mig igenom nu.

Kan skriva lite om böckerna jag fick.

Krigets färger verkar vara en grym bok. En före detta rysk soldat i kriget mot tjetjenerna har bearbetat sina hemska och traumatiska minnen genom att ge ut en bok där han berättar om de omänskliga och sjuka förhållandena de tvingades leva i. Har jämförts med Hemingway och Isaak Babel

Hemligheterna med att få högsta betyg i skolan. En kille som fått MVG i alla kurser och ger ut sina tips om hur man ska göra. Den känns jävligt ful och töntig. Man ska motivera sig med att man "får ett bra jobb, hög lön och hög status". Vad hände med att faktiskt vara intresserad och vilja lära sig?

Alkemisten. Fick den av min bästa vän som läser sjukt mycket. Den verkar himla bra, han har pratat mycket om den. Litet av en modern klassiker tydligen, ser fram jättemycket emot den.

Faller fritt som i en dröm. Leif GW Persson. Handlar om en alternativ lösning, inte för att man precis kommit till någon idag, på Palmemordet. Det verkar väl okej. Hade önskat mig en av Jan Guillou om terrorism, eller snarare dess icke-existens, i dagens Sverige men fick denna. Synd.

Al-Qaida och vägen till 11 september. Typ världens fetaste kartläggning av USAs misslyckanden och vad som drev terroristerna. Den och Alkemisten ser jag mest fram emot.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wie, total oordning.

Två pennor (julstrumpa)

Chokladkaka (julstrumpa)

Möbeltassar (julstrumpa, tänker inte förklara varför)

Shampoo (julstrumpa, jag vetifan varför)

Cylinderformad kudde med tillhörande fodral

Sittdyna (behöver en till stolen jag sitter på just nu)

1250 pengar+ 750 totalt av morfar och farfar tidigare

CD-R-skivor

Matberedare (mor längtar tills när jag ska flytta tror jag)

Stickad tröja med dragig kedja (Bländ)

After Eight

Simpsons-mugg

Datorn gav mig också virus som julklapp som jag nu lär sitta och leta efter.

Har jag inte glömt nånting så är jag överraskad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lets see here.

2 T-shirts.

Powerball

3-pack strumpor

Ett Bakis&Skakis VIP kort (Parodi på Friskis&Svettis)

Radiostyrd helikopter

Ett shotspel med 4 shotglas

En Larson tidning

Ett par fårskinnstofflor

En Emporio Armani Remix parfym

Var dock och köpte en massa kläder till mig själv innan jul, julklappar till mig själv.

Ett par jeans

En stjorta

En långtröja

En väst

ett bälte

Bilder kommer väl senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...