Jump to content

Hur kollar jag upp hur snabbt internet jag har?


Rixxz
 Share

Recommended Posts

Jag hade 2 mbits från telia innan. Idag fick vi ett brev om nåt jävla julerbjudande där man kunde få 8 mbits utan att betala något extra. Min farsa ringde till Telia om detta och dom sa att dom skulle fixa det idag. Finns det någon bra hemsida för detta? Har prövat att söka på google men det kom bara upp sidor där man var tvungen att vara i USA för att det skulle funka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade 2 mbits från telia innan. Idag fick vi ett brev om nåt jävla julerbjudande där man kunde få 8 mbits utan att betala något extra. Min farsa ringde till Telia om detta och dom sa att dom skulle fixa det idag. Finns det någon bra hemsida för detta? Har prövat att söka på google men det kom bara upp sidor där man var tvungen att vara i USA för att det skulle funka.

Men sitter ni på Telefon ledning?? Har ni internet via telefon ledningen så kommer ni aldrig upp i dom hastigheterna... Vi har beställt 24 mbits men kommer typ bara upp i 1-2 mbits pga att det är telefon ledningar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men sitter ni på Telefon ledning?? Har ni internet via telefon ledningen så kommer ni aldrig upp i dom hastigheterna... Vi har beställt 24 mbits men kommer typ bara upp i 1-2 mbits pga att det är telefon ledningar!

Precis som för alla andra ADSL-kunder så är det telefonledningar, hastigheten beror ofta på hur långt ifrån telestationen man bor. Vi kommer upp i ~16 och bor 2 km ifrån telestationen och det är inte så kort sträcka när det gäller ADSL.

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var en jävla hastighet! :D Hur många mbit?

Edit: Hur kan jag få 6785kbps ner och 615kbps upp med 8/1-lina?

Man får nästan aldrig ut så mycket som man ska. Själv har jag typ 1.5 ner, fast jag borde ha 2.. Med tanke på att båda två två är ganska låga hastigheter så märks det ju en ganska tydlig skillnad. ^_^ (Hade exakt 2 mbit när vi precis fick bredbandet)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade 2 mbits från telia innan. Idag fick vi ett brev om nåt jävla julerbjudande där man kunde få 8 mbits utan att betala något extra. Min farsa ringde till Telia om detta och dom sa att dom skulle fixa det idag. Finns det någon bra hemsida för detta? Har prövat att söka på google men det kom bara upp sidor där man var tvungen att vara i USA för att det skulle funka.

Vänta, vänta, vänta!

Från 2Mbit till 8Mbit gratis?

Jag har Telia 2Mbit just nu, var kan vi hitta det där erbjudandet?

Hur blir det med månadsavgiften senare då? Kommer den öka eller är det den som är "gratis" alltså att vi betalar lika mycket som för 2Mbit?

MER INFO TACK!

Edit: Jag har 2Mbit, jag tankar (Om det är tillräckligt med seeders osv.) 200+ kb/s. Ibland kan det gå lite över, ibland kan det till och med gå så illa så jag ligger på över 220 stadigt. Då blir jag glad. :D

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

körde med TP Test och fick 16.24 Mbit/s

Med en ned hastighet på 2.0 Mb/s

Är inte det lite konstig??

Med 16 Mbit ska man väl ändå toppa lite mer? :D

Nej... Det borde man inte?

213503536_959609_0.png

Ska igentligen ha 24Mbits Upp ^_^, Men får fiber snart istället.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men sitter ni på Telefon ledning?? Har ni internet via telefon ledningen så kommer ni aldrig upp i dom hastigheterna... Vi har beställt 24 mbits men kommer typ bara upp i 1-2 mbits pga att det är telefon ledningar!

Då har du rätt att betala för hastighet på 2 mbits. Man ska kräva minst halva hastigheten som lovas!

har 8/1 och hastigheten är 7000 kb/s ner och up 850 kb/s

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...