Jump to content

Kommer du att köpa spelet på releasen?


Cyper
 Share

Kommer du att köpa spelet på releasen?  

96 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jag köper den inte bara för IV. 4-5000 för ett spel? Så dum är jag inte. Sen gillar jag inte alls 360:ns kontroll. Har ar också en PSP och det kan vara smart att köpa saker som hör ihop.
Sen får man ju bluerayspelare med ps3. Jag har ingen aning om man får det med 360...Om man förhandsbokar kanske man kan få den nån dag tidigare..Så vart det ju med san andreas. Så det kanske kan vara värt att boka det nu när man har köpt ps3 och hd-tv. Ps Till dom som har ett ps3 och inte har en hd-tv rekomenderar ja starkt att köpa en ! Det blir en markant skillnad på spelandet :D
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 110
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Sen får man ju bluerayspelare med ps3. Jag har ingen aning om man får det med 360...Om man förhandsbokar kanske man kan få den nån dag tidigare..Så vart det ju med san andreas. Så det kanske kan vara värt att boka det nu när man har köpt ps3 och hd-tv. Ps Till dom som har ett ps3 och inte har en hd-tv rekomenderar ja starkt att köpa en ! Det blir en markant skillnad på spelandet :D

Lite svårt att få upp pengarna igen efter man köpt konsolen för 6000.

Tycker det funkar alldeles utmärkt att spela på en vanlig tv.

Visst, skulle va nice med en HD tv, men svårt att få en när plånboken är tom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det stor skillnad att spela på HD och vanlig TV? :D

Kan inte svara för PS3, men för att spela PS3 behövs i stort sett 360 då den inte har stöd för vanliga CRT-tv:s. Visst var det så ärrtvå?

Hur som helst på 360. Jag har ingen HDTV och en väldigt liten tv jämfört med alla andra. Ändå är grafiken super och alla som säger att det är lika bra att köpa en vanlig Xbox om man ska köra på vanlig CTR-tv så vet dom inte vad dom säger.

Visst, jag har spelat 360 på både HDTV och vanlig och skillnaden är oerhört liten så jag ser den som.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Kan inte svara för PS3, men för att spela PS3 behövs i stort sett 360 då den inte har stöd för vanliga CRT-tv:s. Visst var det så ärrtvå?

Hur som helst på 360. Jag har ingen HDTV och en väldigt liten tv jämfört med alla andra. Ändå är grafiken super och alla som säger att det är lika bra att köpa en vanlig Xbox om man ska köra på vanlig CTR-tv så vet dom inte vad dom säger.

Visst, jag har spelat 360 på både HDTV och vanlig och skillnaden är oerhört liten så jag ser den som.

Det kan nog bero mycket på vilket spel man kör också skulle jag tippa på! Jag har ingen HFTV, men testade till exempel att spela Just Cause med 60 hz först, och sedan att byta till 50... Den skillnaden jag märkte var att färgerna kändes annorlunda - dock mer realistiska - i 50 hz läget. Men det beror nog på att jag har en vanlig TV att spela på (en sketen 14-tummare från år 2000 - den ni! ^_^)!

Men vad jag har förstått, så är det inte någon större skillnad - fast jag ska å andra sidan inte yttra mig så tvärsäkert, då jag suger på det mesta som har med sån här teknik att göra! (Behöver ni däremot hjälp med ljudteknikl så ställer jag gladeligen upp! :D)

Over and out!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan inte svara för PS3, men för att spela PS3 behövs i stort sett 360 då den inte har stöd för vanliga CRT-tv:s. Visst var det så ärrtvå?

Hur som helst på 360. Jag har ingen HDTV och en väldigt liten tv jämfört med alla andra. Ändå är grafiken super och alla som säger att det är lika bra att köpa en vanlig Xbox om man ska köra på vanlig CTR-tv så vet dom inte vad dom säger.

Visst, jag har spelat 360 på både HDTV och vanlig och skillnaden är oerhört liten så jag ser den som.

Samma här. Jag har en liten, vanlig tjock-tv. 14". Grafiken är ändå underbar. Men pga att tv'n är så liten som den är (och kanske delvis pga att det inte är hd?) så är viss text (som är liten nog, eller i opassande färgmiljö) mycket svårläslig.

Edit: Ja grafiken mellan de två konsollerna är det inte så stor skillnad på. Båda konsollerna har svagheter och plus i alla delar. Jag är iaf enormt nöjd med min Xbox 360, och ska boka GTA IV: CE någon gång här efter jul. ^_^

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...

Vote: Jag har redan förhandsbokat spelet!

Bokade GTA IV Collectors Edition till PS3 på Gameshop för en vecka sen. :lol:

Hoppas allt går väl den här gången. När jag bokade San Andreas fick jag inget spel alls..

Blev lite grinig på Webhallen då.

Redigerad av Yukoai
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Jag väntar och ser om det kommer på PC, behöver väl ändå köpa ny dator när den tiden är inne (min nuvarande skulle inte enns klara gtaIII :rolleyes: ). Annars får jag väl försöka tigga till mig speltid hos någon polare som har konsol. Är inte intresserad av konsollspel i allmänhet så det känns helt bortkastat att köpa en sådan bara för ett spel.

(Wow, första posten i ett GTA-forum på mycket länge)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har förhandsbokat på CDON.com nyligen. Tänkte egentligen vänta och kolla andra priser, men CDON har schyssta leveranser och jag har nästan aldrig haft problem med dem. De var inte billigast sett från pricerunner, men gick man in på de andra sidorna blev det en massa dolda avgifter, de krävde rätt folkbokföringsadress och annat skit. Näh, CDON fick det bli för 600:- , då får jag det fraktfritt också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har förhandsbokat på CDON.com nyligen. Tänkte egentligen vänta och kolla andra priser, men CDON har schyssta leveranser och jag har nästan aldrig haft problem med dem. De var inte billigast sett från pricerunner, men gick man in på de andra sidorna blev det en massa dolda avgifter, de krävde rätt folkbokföringsadress och annat skit. Näh, CDON fick det bli för 600:- , då får jag det fraktfritt också.

För att du är en lite unge, det är därför du får det fraktfritt.

Alla som klagar att ps3 och Xbox360 är dyrt vad fan är det för fel på er jävla reets, gå och skaffa en jävla utbildning så ni kan fixa ett bättre jobb. Själv så HUSTLAR man ju på föräldrarna HEHE, oh yeah kommer LEECHA på mina föräldrar tills jag är 40 =) ;) =) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en fråga liknande trådtiteln. RavenE sa att CDON.com ofta skickar spel i förtid, så att man kan få spelet i hand till och med dagen/dagarna innan release. Frågan är:

Om du fick spelet i hand på förmiddagen innan release, skulle du öppna och sätta igång det direkt, eller vänta tills releasedagen? :lol: Ärligt talat så vet jag inte. Förmodligen skulle jag falla för frestelsen och spoila hela skiten på GTAnytt :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en fråga liknande trådtiteln. RavenE sa att CDON.com ofta skickar spel i förtid, så att man kan få spelet i hand till och med dagen/dagarna innan release. Frågan är:

Om du fick spelet i hand på förmiddagen innan release, skulle du öppna och sätta igång det direkt, eller vänta tills releasedagen? :lol: Ärligt talat så vet jag inte. Förmodligen skulle jag falla för frestelsen och spoila hela skiten på GTAnytt :doh:

Jag skulle titta i instruktionsboken den eftermiddagen men sedan vänta till den rätta dagen innan jag börjar spela, instruktionsböcker brukar vara bra att avslöja funktioner i spel jag tittar alltid i instruktionsboken innan jag köper ett spel (brukar fråga på affären om jag får titta i instruktionsboken).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en fråga liknande trådtiteln. RavenE sa att CDON.com ofta skickar spel i förtid, så att man kan få spelet i hand till och med dagen/dagarna innan release. Frågan är:

Om du fick spelet i hand på förmiddagen innan release, skulle du öppna och sätta igång det direkt, eller vänta tills releasedagen? :lol: Ärligt talat så vet jag inte. Förmodligen skulle jag falla för frestelsen och spoila hela skiten på GTAnytt :doh:

Hmm, svårt val. Jag tror faktiskt jag skulle vänta tills releasedagen. Skulle nog inte ens öppna spelet om det vore inplastat.

btw, trådmaterial?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en fråga liknande trådtiteln. RavenE sa att CDON.com ofta skickar spel i förtid, så att man kan få spelet i hand till och med dagen/dagarna innan release. Frågan är:

Om du fick spelet i hand på förmiddagen innan release, skulle du öppna och sätta igång det direkt, eller vänta tills releasedagen? :lol: Ärligt talat så vet jag inte. Förmodligen skulle jag falla för frestelsen och spoila hela skiten på GTAnytt :doh:

Haha, jag skulle skita i att vara PK och öppna det direkt. Jag skulle däremot inte spoila för några varken här eller på någon annan sida, men jag skulle inte kunna hålla mig :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...