Jump to content

Vilka forumiter har du träffat på riktigt?


Jacker
 Share

Recommended Posts

(Kille som var aktiv 03-04~. Hade en gummianka som avatar. Har för mig att hans namn började på Z.)

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showuser=1750 70l53cqg4p.gif

Jag vet faktiskt inte om jag vill träffa någon gtasajtare. :)

Eller jo.. Om man skulle vara på ett dreamhack eller något liknande så skulle jag självklart inte hålla mig undan, utan se till att träffa alla gtasajtare och ta i hand. Men att sitta face to face med någon bara för att prata, vet jag inte om jag skulle kunna göra ens med Tweak. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showuser=1750 70l53cqg4p.gif

Jag vet faktiskt inte om jag vill träffa någon gtasajtare. :)

Eller jo.. Om man skulle vara på ett dreamhack eller något liknande så skulle jag självklart inte hålla mig undan, utan se till att träffa alla gtasajtare och ta i hand. Men att sitta face to face med någon bara för att prata, vet jag inte om jag skulle kunna göra ens med Tweak. :lol:

Hehe. Grejen är ju att man är jävligt begränsad av att ha snackat så mycket på internet; skulle man träffas i verkligheten skulle det säkert bli att man kände att de enda samtalsämnena man hade var saker som hänt på forumet. Och det har man ju redan gått igenom.

Face to face skulle vara svårt med vem som helst, man skulle nog behöva aktiviteter eller grejor att göra för att slippa tryckt stämning, i början i alla fall. Till exempel Dreamhack ;)

Jag skulle väl isåfall vilja träffa Kebab, Umberto, Kiedis, Pico (vem är han, typ aktiva killen man vet minst om) och festa med felshoe ;) Men det är svårt med äldre folk, man skulle ju knappast passa in i deras umgäne, så förutsatt att man låg på samma mentala nivå irl. Eller något :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe. Grejen är ju att man är jävligt begränsad av att ha snackat så mycket på internet; skulle man träffas i verkligheten skulle det säkert bli att man kände att de enda samtalsämnena man hade var saker som hänt på forumet. Och det har man ju redan gått igenom.

Face to face skulle vara svårt med vem som helst, man skulle nog behöva aktiviteter eller grejor att göra för att slippa tryckt stämning, i början i alla fall. Till exempel Dreamhack :)

Tycker sånt är bullshit. När jag träffade Axel tyckte jag konversationerna flöt på bra och samma sak på DH eller varstanssomhelst. Har ni aldrig träffat på någon ny människa? Hur skaffar ni er annars vänner om ni inte kan prata med folk ni inte känner.

När vi ändå är inne på sånt här så kan jag berätta att jag ska på konsert med R2 ikväll. och jag är skyldig honom fetmycket pengar. ;)

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker sånt är bullshit. När jag träffade Axel tyckte jag konversationerna flöt på bra och samma sak på DH eller varstanssomhelst. Har ni aldrig träffat på någon ny människa? Hur skaffar ni er annars vänner om ni inte kan prata med folk ni inte känner.

När vi ändå är inne på sånt här så kan jag berätta att jag ska på konsert med R2 ikväll. och jag är skyldig honom fetmycket pengar. ;)

Haha! Jag vet, du verkar ha lättare för sånt där än mig, och det är något jag avundas dig :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:)

---

Vill träffa:

RavenE

Mordos

Saleen

Qouad

Lajnux

Umberto

Möjligtvis Tweak

Kebab

eXotic

Har säkert glömt någon.

*Host*

Har träffat:

Antepantebojj

Merkky

Qouad

Ma_Cipriani

Razz (inte direkt aktiv, irlbuddie)

Nybergh (inte direkt aktiv? Han var väl här 03 nån gång, och jag vet inte ens om han skrivit ett inlägg ;))

Vill träffa:

Nighthawk (;))

Lofon

Kicken

Merkky igen

Qouad igen

Henkibojj

Kebab

RavenE

Jacker

Siana

Sikorka

Och sen kanske Hultenius också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ni aldrig träffat på någon ny människa? Hur skaffar ni er annars vänner om ni inte kan prata med folk ni inte känner.

Men det blir ju som att träffa en halvny människa.. Man vet ju ändå lite smått och gott om personen i fråga i förväg. Så lite speciellt skulle det nog vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det blir ju som att träffa en halvny människa.. Man vet ju ändå lite smått och gott om personen i fråga i förväg. Så lite speciellt skulle det nog vara.

Kanske bara jag som är van att träffa forumiter egentligen. Kan berätta om ett annat forum jag hänger på som ni aldrig får adressen till. Där har vi forumträffar ganska ofta och då samlas folk från hela sverige och myser, dricker, röker, kramas, knullar, snortar och pratar och det funkar hur bra som helst. Jag har till och med blivit nära vän med flera i stockholmsområdet och forumet är blott en icke-fysisk mötesplats där vi pratar och diskuterar precis som här. Skillnaden mellan de människorna och er är att de är likadana på nätet som de är i verkligheten vilket är fett nice. För som sagt, de flesta leker stora här. Jag gör det också. Men ni leker stora och mogna och sociala men frågan är om ni är det i verkligheten? Är Umberto lika fyndig IRL tro? Är StellHell lika dryg? Pratar Sikorka leet-speek? Är Siana en sån översittare? Nej, det är de inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmmm... Jag har inte träffat nån :)

Eller visserligen va jag Funnylin buddies men numer är han ju inaktiv och räknas väl knappast..

Dock tror jag att jag såg nån forumit på DH i lördags.. Nån som glodde extremt på min tröja när jag stog o prata med en kompis vid hans dator....

De jag skulle vilja träffa.... hmmmm... Jaa ni..

Nån som vill träffa mig?? Bara o höra av sig.. Jag lever ju fortfarande...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade en "vill träffa"-lista i första posten jag skrev. Men tog bort det då det kändes som ett försök till längre "har träffat"-lista.

Nåväl, here goes:

Lajnux

Eudoros

Kicken

Kebab

Tweak

P-C

Nu när L_Voll och Tackle är i närheten så skulle det väl inte vara helt fel att stöta ihop med någon av dem. Ring när nästa fest är. :shifty:

SlewME

Umberto, finnar ftw!

Asch asch, någon mer finns det väl.

Jag kan passa på att slänga in xpens i min "har träffat"-lista med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade en "vill träffa"-lista i första posten jag skrev. Men tog bort det då det kändes som ett försök till längre "har träffat"-lista.

Nåväl, here goes:

Lajnux

Eudoros

Kicken

Kebab

Tweak

P-C

L_Voll och Tackle är i närheten så skulle det väl inte vara helt fel att stöta ihop med någon av dem. Ring när nästa fest är. :shifty:

SlewME

Umberto, finnar ftw!

Asch asch, någon mer finns det väl.

Jag kan passa på att slänga in xpens i min "har träffat"-lista med.

Det har jag försökt med Lajnux, men jag vågar inte ringa honom. Vet inte varför :/

Sedan var det överraskande att jag kom med på din lista. Hade faktiskt inte förväntat mig det :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...