Jump to content

Poptråden


P-C
 Share

Recommended Posts

Vart har du fått att rap är populärt idag?

hiphop är den nya rocken, det är det som är problemet med rock människor. dem värkar inte greppa att sex drugs n rock'n'roll är ute, nu är det sex weed n' hip hop... kolla bara record-sales antalet hiphop artister som kommer ut gämnförelse med andra genrer (mainstream snackar jag om)

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 82
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

hiphop är den nya rocken, det är det som är problemet med rock människor. dem värkar inte greppa att sex drugs n rock'n'roll är ute, nu är det sex weed n' hip hop... kolla bara record-sales antalet hiphop artister som kommer ut gämnförelse med andra genrer (mainstream snackar jag om)

Mainstream = Sellouts

Sellouts = Skit

Skit = Skit

Well, som sagt. Mainstream är skit, och folk som lyssnar på Mainstream är nötter (så att säga att fler hiphop artister släpper albums, bevisar ju bara vilka jävla sellouts dom är)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hiphop är den nya rocken, det är det som är problemet med rock människor. dem värkar inte greppa att sex drugs n rock'n'roll är ute, nu är det sex weed n' hip hop... kolla bara record-sales antalet hiphop artister som kommer ut gämnförelse med andra genrer (mainstream snackar jag om)

Problemet är att dagens hip hop inte skiljer sig från någon annan låt som spelas idag.. *Slår på The Voice*

Redigerad av Marky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Elefanter tyckte jag det var lite V&A vibbar över, lyssnat en gång och det är helt ok, som sagt mycket bättre än den förra skivan, nu går det ju att lyssna på fler än två låtar iaf.

Elefanter är riktigt bra. Berlin är min favoritlåt just nu. Fantastisk.

____

Columbus refräng måste vara en av de finaste jag hört. Förresten är lyricsen i alla låtar mer eller mindre enastående bra.

Stockholm vaknar långsamt på droger och på sorg, ... ger ut sin oskuld ... det känns som när jag har kommit och är back in nittitre...

Och början på andra är lika fin

.. vaknar staden långsamt och jag är full igen

____

Sömnen är väl den låt jag gillar minst, men den går fortfarande att lyssna på.

____

Skönaste låtnamnet vinns som P-C sa LSD, någon?

____

Många ballader finns med denna gång, men att alla låtar går att lyssna på och är mer eller mindre bra (Vissa bättre än andra) är en stor förbättring efter förra albumet. Det känns som Kent är halvt återupfött nu.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mainstream = Sellouts

Sellouts = Skit

Skit = Skit

Well, som sagt. Mainstream är skit, och folk som lyssnar på Mainstream är nötter (så att säga att fler hiphop artister släpper albums, bevisar ju bara vilka jävla sellouts dom är)

Och jag håller med, tycker det är tråkigt att det kommer ut så mycket skit.

Finns inte så mycket att göra utom att lyssna på det gammla som är bra, när folk fortfarande hade lite ambition och personlighet i sina låtar. och det går för alla slags musikstilar, allt från hiphop till pop, det som kommer ut är värdelöst (för det mesta)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kent - Vapen & Ammunition

Får man inte missa.

Jo, det får man gärna missa. Verkligen är way better. :naughty:

dibel; kolla in:

The Beatles - 1967-1970

Blur - Parklife

The Cardigans - Emmerdale

Cloudberry Jam - Blank Paycheck

Jakob Hellman - ...och stora havet

Pet Shop Boys - Pop Art

Pulp - His 'n' Hers

The Smiths - Singles

Suede - Suede, eller för more-pop-than-you-can-handle: Coming Up

Svensk Indie 1988-2006 - En Kärleks Historia (samling)

Bara bra skivor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Måste tipsa om 1990s, som är ett indierock/-pop band från Glasgow, och deras album Cookies. Har hört lite från bandet tidigare och köpte albumet nu i New York, och det är riktigt bra i min mening.

http://www.youtube.com/watch?v=n0GvDGly3OI

Bra låt! Ska lätt skaffas.

In recent months 1990s have supported Babyshambles at the Glasgow Barrowlands, and Franz Ferdinand at the SECC and Aberdeen Exhibition and Conference Centre, as well as releasing their debut single, "You Made Me Like It/Arcade Precinct" on limited edition vinyl. They have played at the Indian Summer festival at Victoria Park in Glasgow on September 2, 2006, alongside bands such as Yeah Yeah Yeahs, The Fall and Antony and the Johnsons and also Bestival on the Isle of Wight. 1990s went on tour in October 2006 with The Long Blondes, and with CSS in November. According to the band, they play music "like a blonde gets out of a car".

Verkar ju inte sämre av det där :confused:

Edit: Jävlar vad ful sångaren är! Hemskt :wub:

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Laakso spelar i Skellefteå den 17e november (tror jag).

Ska man gå? :wub:

Ja.

Måste tipsa om 1990s, som är ett indierock/-pop band från Glasgow, och deras album Cookies. Har hört lite från bandet tidigare och köpte albumet nu i New York, och det är riktigt bra i min mening.

http://www.youtube.com/watch?v=n0GvDGly3OI

Hah, typiskt. Har bestämt mig för att inte skaffa ny musik under hela november (vill fördjupa mig i det jag redan har), och nu kommer allt - The Wombats släpper sin debut, Kate Nash och nu detta. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...