Jump to content

Rocktråden


Renard
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 77
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Om nu någon hånar Mötley Crüe, varför ens lägga energi på det? Du vet att du älskar musiken. Vad spelar resten för roll? Fokusera på musiken istället för att bråka om olika smaker.

Jag älskar The Strokes. Skulle någon komma och säga "öhh, de stråks, fan vad de suger, julian är gay, hey!", vad är det ens att börja käbbla om? Synd att denna människa inte uppskattar, i mitt tycke, ett underbart band.

Det faktum att du hånar hiphopen och sen inte kan acceptera att någon talar illa om din musiksmak är bara patetiskt.

Jag hånar inte hiphopen. Men enligt mig så är rappare patetiska. Enlig mig. Men du har rätt om det där med att jag försöker beskydda mitt favorit band. Det är onödigt. Men det är bara det att Crüe har betytt mycket för mig känsolmässigt under tonåren. När mina nära släktingar dog så var det bara att sätta på Home Sweet Home och flyga bort till en annan värld. Därför gillar jag inte när folk säger att de suger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OT: Nån som vet när Crue kommer till Sverige igen? Jag missade Globen :wub:. Men jag vill så gjärna se dem live!

Det ska ju komma ett nytt studioalbum till 2008. Sen om man kommer göra en Europaturné efter är fortfarande inte spikat än. Men eftersom Vince har gått ut och sagt bara bra saker om skivan så tror jag faktiskt man satsar lite på den, och därefter kanske en turné kommer. Sen kan man spekulera om verkligen Mick Mars kommer följa med eller inte...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det ska ju komma ett nytt studioalbum till 2008. Sen om man kommer göra en Europaturné efter är fortfarande inte spikat än. Men eftersom Vince har gått ut och sagt bara bra saker om skivan så tror jag faktiskt man satsar lite på den, och därefter kanske en turné kommer. Sen kan man spekulera om verkligen Mick Mars kommer följa med eller inte...

Faktum är att jag inte gillar Crües senare låtar. Sick love song och If i die tomorrow är båda lite för emo om du frågar mig. 80-talets Crüe är det som jag diggar. Men det är klart att man går på nästa konsert när den kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hånar inte hiphopen. Men enligt mig så är rappare patetiska. Enlig mig.

Varför tycker du att rappare är patetiska? jag antar att du är som alla andra som hatar hiphop eller rappare att du har kollat på tv så kommer det en video med 50 Cent när han står med hundra brudar,pengar,bilar osv och då bestämmer du dig för att rappare är patetiska.

Om vi kollar på rock som har så många olika stilar inom själva rock tex. dödsmetal, jag tycker själv att det suger men bara för det så säger inte jag att rock är patetiskt, utan jag tar reda på mer om själva musiken och lyssnar på andra band och whipps! så har jag hittat några band som är bra som tex. Iron Maiden,Guns & roses,Red Hot Chilli Peppers osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...