Jump to content

Rocktråden


Renard
 Share

Recommended Posts

Nu har jag stört mig länge nog på att bara se Hipphopptråden ständigt stå i topp i den här delen av forumet. Det är dags att börja diskutera musikstilen som enligt många skapade den moderna musiken. Rocken. Här kan man också om man behagar diskutera förgreningar inom rock så som hårdrock, heavy metal, death metal, thrash metal etc etc. So bang your heads and write ti'll you bleed. Det är dags för

Rock

Ja, hur börjar man en sån här tråd. Hur började rocken? Kanske var det med the Beatles som den blev så omåttligt populär bland ungdomar och så hatad av vuxna. Inte har väl rock förstört musiken? Snarare byggt upp. Det går inte att räkna upp alla de rockband där ute i världen. Det finns helt enkelt för många. Det finns också (enligt en del) alldeles för många förgreningar. Men enligt en sann rockare så kan det inte bli för mycket av det goda. Men nu överlåter jag ordet till er mina kära GTAsajtare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 77
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Fyfan vad fjantigt, "In your face Hipphoptråden". :)

Vettefan om jag inte föredrar hip-hop framför de där lädernissarna.

Självklart gör man det. Alltså, jag fattar inte syftet med den här tråden. Hiphoptråden är ju bra eftersom att rock och liknande är det som de allra flesta gillar, och tipsar om i musiktips och som diskuteras mest överlag. Hiphoptråden är en liten hemvist för dem som hellre lyssnar på just hiphop. Sen tar Renard det som någon sorts provokation "rock ska också ha egen tråd!! :wub: ".. näe, fyfan. Aja, lycka till :D jag ska inte gnälla bara.

Jag gillar den mesta nutida brittiska rocken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är förälskad i rock. Så enkelt är det. Precis som hiphop (jag förbannar stavfelet i titeln) tråden är ett mysigt krypin för rappare så tänkte jag att man här kunde krypa in som rocker och bara diskutera. Jag tål inte när rocken dissas. I det här jävla samhället ska man gå med kalsongerna uppe vid midjan och lyssna på Justin Timberlake enligt majoriteten av alla ungdomar. Nej fy fan säger jag bara. Rock kommer alltid att äga alla musikstilar!

KvaddadPadda: Lädernissar :wub:. Jo visst fan är de klädda i läder. Men hör bara vad snubben i K-dst säger "Real rockers wear lether jackets, not some flanelled shirts". Det säger allt.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är förälskad i rock. Så enkelt är det. Precis som hiphop (jag förbannar stavfelet i titeln) tråden är ett mysigt krypin för rappare så tänkte jag att man här kunde krypa in som rocker och bara diskutera. Jag tål inte när rocken dissas. I det här jävla samhället ska man gå med kalsongerna uppe vid midjan och lyssna på Justin Timberlake enligt majoriteten av alla ungdomar. Nej fy fan säger jag bara. Rock kommer alltid att äga alla musikstilar!

Och det bestämmer du? :wub:

OnT: Blink 182 <3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och det bestämmer du? :wub:

OnT: Blink 182 <3

Ja det gör jag :D:).

Nej självkart inte. Men jag har den dåliga vanan att inte skriva imo när jag uttalar mig om saker :P

OT: Nån som vet när Crue kommer till Sverige igen? Jag missade Globen :(. Men jag vill så gjärna se dem live!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är förälskad i rock. Så enkelt är det. Precis som hiphop (jag förbannar stavfelet i titeln) tråden är ett mysigt krypin för rappare så tänkte jag att man här kunde krypa in som rocker och bara diskutera. Jag tål inte när rocken dissas. I det här jävla samhället ska man gå med kalsongerna uppe vid midjan och lyssna på Justin Timberlake enligt majoriteten av alla ungdomar. Nej fy fan säger jag bara. Rock kommer alltid att äga alla musikstilar!

Rock är antagligen för stort för att diskuteras i en tråd med alla dessa subgenres. Och du är mig en trångsynt liten sak. Folk kanske gillar att gå med sina Björn Borg kallingar vid midjan och lyssna på Justin Timberlake. Hur kul skulle du tycka att det var om någon säger "Öhöh, förfan! Kolla! Här kommer rockaren med lädervest. Tjenare läderlappen, försöker du likna Batman eller?! ÖHöhöhöhöh" till dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är förälskad i rock. Så enkelt är det. Precis som hiphop (jag förbannar stavfelet i titeln) tråden är ett mysigt krypin för rappare så tänkte jag att man här kunde krypa in som rocker och bara diskutera. Jag tål inte när rocken dissas. I det här jävla samhället ska man gå med kalsongerna uppe vid midjan och lyssna på Justin Timberlake enligt majoriteten av alla ungdomar. Nej fy fan säger jag bara. Rock kommer alltid att äga alla musikstilar!

Om du nu är så förälskad i rock, varför bryr du dig om vad andra tycker?

OnT: The Strokes. <3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rock är antagligen för stort för att diskuteras i en tråd med alla dessa subgenres. Och du är mig en trångsynt liten sak. Folk kanske gillar att gå med sina Björn Borg kallingar vid midjan och lyssna på Justin Timberlake. Hur kul skulle du tycka att det var om någon säger "Öhöh, förfan! Kolla! Här kommer rockaren med lädervest. Tjenare läderlappen, försöker du likna Batman eller?! ÖHöhöhöhöh" till dig.

Jo men hur många rockers ser man på stan i jämnförelse med kallingnissar?

KvaddadPadda: Man försvarar den man älskar vet du :wub:

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Våga säga något dumt om Mötley Crue så har ni med mig att göra! :wub:

Okej.

Jag har lärt mig att hata Mötley Crüe pga allt Renards snack om dom. Blir så jäkla trött på det. Ett gäng gamla pudelrockare, pah.

--

För er som gillar metal i allmänhet, så rekommenderar jag den holländska webbradion Kink Aardschok. http://www.kinkfm.com/kinkaardschok/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej.

Jag har lärt mig att hata Mötley Crüe pga allt Renards snack om dom. Blir så jäkla trött på det. Ett gäng gamla pudelrockare, pah.

--

För er som gillar metal i allmänhet, så rekommenderar jag den holländska webbradion Kink Aardschok. http://www.kinkfm.com/kinkaardschok/

Så du låter mig bestämma vad du ska lyssna på? Det var ju synd. Vad i mitt snack om dem fick dig att tröttna på gudarna av rock?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

KvaddadPadda: Man försvarar den man älskar vet du :wub:

Om nu någon hånar Mötley Crüe, varför ens lägga energi på det? Du vet att du älskar musiken. Vad spelar resten för roll? Fokusera på musiken istället för att bråka om olika smaker.

Jag älskar The Strokes. Skulle någon komma och säga "öhh, de stråks, fan vad de suger, julian är gay, hey!", vad är det ens att börja käbbla om? Synd att denna människa inte uppskattar, i mitt tycke, ett underbart band.

Det faktum att du hånar hiphopen och sen inte kan acceptera att någon talar illa om din musiksmak är bara patetiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...