Jump to content

Rocktråden


Renard
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 77
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Alla har väl mer eller mindre lämnat Crüe, men helt plötsligt var dom på turne och stog på Globens scen, sen ska dom ju släppa ny platta, så jag iaf tar hans avhopp med en nypa salt.

Självklart. Men nu lutar det ju åt att han inte alls är med på nästa platta. Och jag måste säga att det är jävligt tråkigt. Visst har det funkat bra utan honom tidigare, men jag kommer definitivt inte njuta lika mycekt av den skivan nu i så fall. Sen är det faktiskt bara Vince och Tommy som har lämnat bandet en gång, satt så ofta är det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Självklart. Men nu lutar det ju åt att han inte alls är med på nästa platta. Och jag måste säga att det är jävligt tråkigt. Visst har det funkat bra utan honom tidigare, men jag kommer definitivt inte njuta lika mycekt av den skivan nu i så fall. Sen är det faktiskt bara Vince och Tommy som har lämnat bandet en gång, satt så ofta är det inte.

Fast har dom inte redan spelat in ett par låtar?, ska inte säga för mycket, har inte följt deras arbete med nya plattan så mycket, men det är som du säger, Tommy Lee utgör stora delar av Crue, mest karisma av dom, iaf dom senare åren.

Och det jag menade med att alla mer eller mindre lämnat bandet var att innan turnen dom var på senast så hade dom sagt, bara månader innan att det nog inte skulle bli mer från dom, men några månader senare så spelar på Globen och ska spela in ny skiva, därför tar hans avhopp med en nypa salt.

Men vem vet, han kanske satsar på en boxnings karriär istället?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast har dom inte redan spelat in ett par låtar?, ska inte säga för mycket, har inte följt deras arbete med nya plattan så mycket, men det är som du säger, Tommy Lee utgör stora delar av Crue, mest karisma av dom, iaf dom senare åren.

Och det jag menade med att alla mer eller mindre lämnat bandet var att innan turnen dom var på senast så hade dom sagt, bara månader innan att det nog inte skulle bli mer från dom, men några månader senare så spelar på Globen och ska spela in ny skiva, därför tar hans avhopp med en nypa salt.

Men vem vet, han kanske satsar på en boxnings karriär istället?

Egentligen är jag helt fel person att uttala mig då jag inte har en aning om hur det ligger till i skivinspelningen. Självklart vore det bäst om Tommy var med i de flesta spåren, men jag har abslout inte lika mycket behov av honom i bandet om man jämför med de resterande medlemmarna.

Ja precis, både den senaste turnen och senaste albumet ställde stora gåtor om varför man gör det här. Men tydligen tycker dom att det är det bästa som finns med tanke på att man har så många andra sidoprojekt och annat, eller hade. Så för mig är det acceptabelt och inte chockerande att han lämnar, men att han numera ska satsa på pop och på det sättet han gjorde det på. Nja. Det är ingen klok person.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frågar man någon om de hört Crüe så säger de bara "Tommy Lee". Han var den som gjorde Crüe så jävla bra. Synd att han lämnade bandet. Jag har alltid velat se dem live med alla original medlemmar. Nu blev det inte så.

Ni gillar väl AC/DC? Ett av de bästa rockbanden någonsin. Sitter just nu när jag skriver detta och lyssnar på "Its a long way to the top (if you wanna rock n roll)".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frågar man någon om de hört Crüe så säger de bara "Tommy Lee". Han var den som gjorde Crüe så jävla bra. Synd att han lämnade bandet. Jag har alltid velat se dem live med alla original medlemmar. Nu blev det inte så.

Tycker i och för sig inte jag. Oftast om man nämner något om Mötley Crüe för någon så brukar det oftast vara ett huh? som svar. Men sen när man nämner Tommy Lee, då börjar man fatta. Då är det inte för att han är en bra trummis, utan mest för att han har haft ett jävligt märkligt förhållande med Pamela Anderson och att det står om honom i nöjesbladet väldigt ofta. Visst är han den mest populära personen i bandet, men han är inte känd för sin karriär i Crüe, då skulle det ju stått om Vince Neil, Mick Mars eller Nikki Sixx i nöjesbladet också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker i och för sig inte jag. Oftast om man nämner något om Mötley Crüe för någon så brukar det oftast vara ett huh? som svar. Men sen när man nämner Tommy Lee, då börjar man fatta. Då är det inte för att han är en bra trummis, utan mest för att han har haft ett jävligt märkligt förhållande med Pamela Anderson och att det står om honom i nöjesbladet väldigt ofta. Visst är han den mest populära personen i bandet, men han är inte känd för sin karriär i Crüe, då skulle det ju stått om Vince Neil, Mick Mars eller Nikki Sixx i nöjesbladet också.

Jo du har rätt. Alla mina kompisar gillar Tommy Lee. Själv står jag självklart på hans sida i kampen mot Kid Rock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Får man diskutera rock n' roll och rockabilly här? detär ju en form av rock.

finnsinte en kvällsom ärfulländad utan buddy holley eller elvis :( men för omväxlings skull kör man ju alltid lite teencats, straycats eller något annat valfritt rockabilly band :wub:

Självklart får man det. Kul att min Rocktråd inte var helt bortglömd.

Alla 50-tals snubbar med brylkräm och läderjacka är härliga. Gillar själv Jerry Lee Lewis. Så bäst på piano!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Självklart får man det. Kul att min Rocktråd inte var helt bortglömd.

Alla 50-tals snubbar med brylkräm och läderjacka är härliga. Gillar själv Jerry Lee Lewis. Så bäst på piano!

:blink: tur man fick det. min skinnjacka har en polare till mig. dock är det en tjejjacka, men den är läcker. annars använder jag min jeansjacka med sydstatsflaggan på ryggen och "opelraggare" märket på armen :) synd bara det är för kallt för jeansjacka, T-shirt och myggjagare nu.

och sen är det tråkigt att det inte finns en kanal som bara spelar 50-tals rock =/ vill inte byta bort orginal chrome radion ur opeln mot någon ny ful blinkande dynga :wub:

är det nån mer än jag som verkligen går in för rockabillyn och den hederliga rock n' rollen ? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

och sen är det tråkigt att det inte finns en kanal som bara spelar 50-tals rock =/ vill inte byta bort orginal chrome radion ur opeln mot någon ny ful blinkande dynga :unsure:

är det nån mer än jag som verkligen går in för rockabillyn och den hederliga rock n' rollen ? :w000t:

Köper du Canal Digital abonnemang till din TV så finns det en kanal som heter Music Choice. Det finns ungefär 15 kanaler där som spelar olika musikstilar varav en är en kanal som kallas för Rock n' Roll Era där dom spelar sån musik som du gillar. Kan faktiskt vara rätt kul att lyssna på ibland, men det är för mig ett under att man kan vara ett fan av det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köper du Canal Digital abonnemang till din TV så finns det en kanal som heter Music Choice. Det finns ungefär 15 kanaler där som spelar olika musikstilar varav en är en kanal som kallas för Rock n' Roll Era där dom spelar sån musik som du gillar. Kan faktiskt vara rätt kul att lyssna på ibland, men det är för mig ett under att man kan vara ett fan av det.

Det finns det? måste kolla upp... synd bara man inte kan ta TVn i bilen utan världens längsta förlängningssladdar :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns det? måste kolla upp... synd bara man inte kan ta TVn i bilen utan världens längsta förlängningssladdar :rolleyes:

Det är nog bäst att hålla ögonen på vägen istället min vän :wub:. Men om man bara lyssnar på ljudet så går det ju bra.

Jag säger bara en sak, Ted Nugent är ta mig fan den bästa gitaristen någonsin. Jag har aldrig hört någon spela så flytande och stiligt som honom. Sen var han står rent politiskt det är en annan sak, men gubbfan rockar hårt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...