Jump to content

Vanilla coke


okka
 Share

Recommended Posts

Har köpt ett flak nu, samt en burk med en läsk som heter "Root beer"?! -_-

Det är tydligen en läsk från Coca cola. Nån som smakat den, är den god, vad smakar den?

Hittade lite info: http://sv.wikipedia.org/wiki/Root_Beer

Smaka?

Tycker den är rätt god faktiskt, smakar lite mint, tänker på flourtabletter eller något när jag dricker sån.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Har köpt ett flak nu, samt en burk med en läsk som heter "Root beer"?! ^_^

Det är tydligen en läsk från Coca cola. Nån som smakat den, är den god, vad smakar den?

Hittade lite info: http://sv.wikipedia.org/wiki/Root_Beer

Root Beer är i princip en typisk 'college'-dryck i USA. Om man inte super sig rak på öl dvs. Simpel dryck, passar till mycket, smakar annorlunda i princip alla(h)s munnar. Får min seal of approval iaf. Inte för det säger så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag hittade jag en gammal Dr.Pepper, den har legat i mitt rum i några månader nu när jag kollar i de lilla som är kvar så har det bildats svarta små "klumpar" i den, Varför?

Kanske passar bättre i Troms men.

Konstigt..

Jag har en Dr. Pepper flaska på mitt rum som jag köpte 12/1 -06 och har druckit ca en halv deciliter av den. Inget konstigt alls i den, och mitt rum är oftast 22-25 grader varmt.

Drycken gick ut 14 april -06 och det är snart 3 år sen jag öppnade den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Konstigt..

Jag har en Dr. Pepper flaska på mitt rum som jag köpte 12/1 -06 och har druckit ca en halv deciliter av den. Inget konstigt alls i den, och mitt rum är oftast 22-25 grader varmt.

Drycken gick ut 14 april -06 och det är snart 3 år sen jag öppnade den.

hmm, kom och tänka på att det troligen inte är Dr Pepper i flaskan, utan nått annat minns inte vad dock. :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Åh, jag kommer mycket väl ihåg när okka hetsade om att Kvantum hade fått in le dryck - jag hade inte druckit Vanilla Coke på tusentalet dagar och aldrig kunnat sluta tänka på det. Kort därefter hade jag köpt mig tre burkar som jag alla drack till min första Brideshead-session. Jag kommer aldrig glömma känslan.

Vad som är ännu bättre som jag upptäckt i efterhand är Boylan Cane Cola - deras cream soda har jag hört ska vara som en push-up-bh för smaklökarna, men den finns aldrig inne. Vi får helt enkelt se, som blinda Sara sa till döve Jöns.

Redigerad av Cinekadens
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Tog en sväng förbi Lunarstorm idag iom att jag fick något mail om att dom har ändrat nåt (inget jag hitta men men.)

Ramlade över det här dock:

Fråga från _ShazaM_: När kommer Coca Cola börja sälja sin bästa dryck någonsin i Sverige igen? Självklart snackar jag om Vanilla Coke som togs bort ur sortimentet för några år sedan. Den finns i Tyskland, så varför inte i Sverige?

Svar: Vi har valt att ta bort Vanilla Coke från den svenska marknaden, detta då vi ibland måste förändra vårt produktutbud. Vi gör även regelbundna undersökningar på vad just den svenska marknaden efterfrågar och därefter tar vi beslut om hur vårt produktutbud ska se ut. I dagsläget har vi inga planer på att återuppta produktionen av Vanilla Coke.

/ Coca Cola Drycker Sverige AB

Kanske dags att skicka Coca Cola en namninsamling?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...