Jump to content

Vilken motor?


Mathias
 Share

Recommended Posts

ta initiativ, kreativitet min vän. Skapa, förnya och utveckla! Är det något som intresserar dig? spread the words!
...ska bli!

---

Så, vi har faktiskt en hel del stuntare på forumet nu, alla mer eller mindre insatta. Något som vi alla, oberoende av huruvida vi vet vad en p2b2krail2grind är eller inte kan tycka till om är dock vilken motor man föredrar att stunta i.

Vilket spel föredrar Du?

-

Personligen föredrar jag Vice City, av olika anledningar. För cirkus 1-2 år sedan hade jag sagt San Andreas men det var för att jag aldrig riktigt försökt i Vice City på den tiden.

San Andreas är snyggare och lämnar inom många områden större utrymme för dig som stuntare att vara kreativ och innovativ. Vilket är viktigt inom stuntingen, absolut. Men det var där jag misstog mig. Jag upptäckte när allt jag hade att stunta på var en skitlåda från stenåldern. Jag tvingades helt enkelt gilla VC om jag ville stunta alls. Det jag då upptäckte var att Vice City inte var mera låst och enformigt. Det var tvärtom rena drömmen för den som gillar att vara kreativ. Många redan tagna spots* tvingar dig som stuntare att komma på egna sätt att sätta dina stunt.

San Andreas lämnar alltså mycket utrymme för dig som gillar att experimentera, men för att vara bra i Vice City har du egentligen inget val.

En parallell jag dragit förr och väljer att dra upp igen är den med Counter-strike då spelarna är kluvna huruvida det är gamla klassiska 1.6 eller nya vackra Source som är bäst. 1.6 tycker Jag personligen är "skönare" och jag tycker att känslan är den mest ultimata för ett FPS. Source däremot är vackert och, så pass det går, enklare.

På samma sätt är Vice City svårare att vara bra i men ändå så mycket skönare och roligare när man väl får grepp om det. Samtidigt är San Andreas det snyggare, lite enklare och mer öppna spelet.

En gång Vice City, alltid Vice City.

Snälla, jag ber er verkligen, skriv VARFÖR och inte bara några ord som svar. Jag vet att många föredrar San Andreas, till skillnad mot mig alltså, skulle vara intressant att veta varför och inte bara att sådant är fallet.

* - Plats för stunt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag föredrar också Vice City för tillfället. Började stunta och göra filmer i San Andreas och var helt fast, men har senare "gått bakvägen" och spelar nu inte SA alls, utan istället mycket VC. Kan väl tillägga att jag gillar GTA stunting väldigt mycket och är väl aningen beroende (även om jag tycker det är lite fel ordval). Det skulle inte vara några problem för mig att sluta helt och hållet, men eftersom jag gillar det och har tid över blir det att jag spelar. Älskar dessutom att göra filmer, det skulle jag inte kunna sluta med helt och hållet.

Aja, tillbaka till tråden. Jag föredrar VC p.g.a. en del anledningar. Visserligen är SA nyare och snyggare, men VC är mer stuntingvänligt enligt mig. Som jag sade förr en gång, i SA är det lättare att göra stunts, men i VC är det lättare att göra riktigt snygga stunts. Replayfunktionen är mycket bättre i VC, likaså grinding. Tycker även att stoppies är bättre i VC, med allt detta är det möjligt att göra mycket längre och häftigare combos, som jag gillar skarpt. Det som är bättre i SA är väl bredden, finns fler dugliga fordon att välja på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, Det går i vågor.

Just nu håller jag på med ett SA solo, men jag spenderar nog mest tid med VC ändå.

Och det är antagligen som Tackle sa: Det är allderles för lätt att stunta i SA, och jag tycker också att USCM är mycket enklare att andvända i VC också.

En till sak som jag har märkt är att man oftast kommer mycket högre i VC och att det praktiskt taget är omöjligt att ramla av hojen i SA.

Slutsats: Jag gillar båda spelen lika mycket, men jag spenderar mest tid med VC efter som att det känns mer som en utmaning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det hela började för mig i SA. Sen hade jag en paus när mitt SA försvann och jag kunde se alla som stuntade i VC. Då installerade jag det och började så smått.. Nu funkar inte SA på min dator alls. :S Så, VC är det för mig just nu. =) Men jag kan stunta i SA också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är lite kluven på ämnet. ifall jag kunde välja skulle jag säga VC, men jag kör SA av olika anledningar.

1. Man kan inte ha freemouse view i fordon i Vice City ( Eller så är jag dum i huvudet )

2. Jag lyckas inte för mitt liv få USCM att fungera på mitt VC, till skillnad från SA

3. Bike skill gör det lättare att inte drutta av på SA

Det är väl inte regelrätta anledningar egentligen eftersom de antagligen går att åtgärda, förutom #3 som känns lite fuskigt ändå. Men jag får typ psykbryt så fort jag lirar SA då VC är otroligt mycket mer skonsamt mot ögonen. Sen personligen tycker jag att det är svårt att få det speciella synsättet man använder när man letar stunts, jag är faktiskt urusel på att göra det. I Vice City blir det så trångt till skillnad från SA där du antagligen aldrig hittar en spot med ett hyreshus rakt i vägen och din möjliga framkomlighet är obefintlig 100 meter åt varje håll som du gör i Vice City.

Som ni märker är jag rätt kluven i frågan och drar till med överdrifter och småsaker, men det är ofta sånt som väger över.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det hela började för mig i SA. Sen hade jag en paus när mitt SA försvann och jag kunde se alla som stuntade i VC. Då installerade jag det och började så smått.. Nu funkar inte SA på min dator alls. :S Så, VC är det för mig just nu. =) Men jag kan stunta i SA också.

Vilket skulle du välja om båda fungerade då? =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

och jag tycker också att USCM är mycket enklare att andvända i VC också.

De är väl i princip snarlika? :unsure:

Okej.. Själv säger jag San Andreas. Det var i det spelet som jag började stunta, och jag kommer förmodligen aldrig kliva över till Vice City, så som så många andra har gjort. Jag har inte så bra tålamod, och eftersom VC är svårare så har jag aldrig tagit mig orken att lära mig att stunta i det.

Dock så föredrar jag att se på VC-stuntfilmer framför SA-filmer. Jag finner städerna snyggare, stuntsen snyggare och högre och.. det är en mycket skönare "känsla" overall.

Bläh, jävla oinformativ skitpost det här blev, är det något ni undrar så är det bara att fråga ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bortsett från att USCM äger i VC och suger pung i SA, mjo snarlika.

Jag har ärligt talat aldrig fått grepp om hur det funkar i SA och jag blev trött på att det inte var lika bra och enkelt att använda som i VC.

Det är ju samma tangenter som används? :unsure: Bara en eller två som är olika, väl?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju samma tangenter som används? :unsure: Bara en eller två som är olika, väl?

Då har antagligen jag fått tag på en konstig version eller något. Jag fick inte ens teleportern att funka om man inte gick bort till fordonet och hoppade på. Nej usch, en av anledningarna till varför det inte blev något återseende av SA-Qouad trots nya datorn.

Jag vill hålla med alla som nämnt det. Det blir mycket bättre filmer i VC. Bättre repris system och med diverse moddar kan man få det att se riktigt snyggt ut i filmerna (Läs: Interlocked t.ex.).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

San Andreas.

Dels det ända jag kan stunta i, har försökt mig på Vice City, men då kan jag ju också säga att jag är NOOB på SA så varför skulle jag då klara av Någonting som helst på Vice City?

Tycker att Vice City är mycket svårare att stunta i. Mycket fulare osv. Säkert för att jag aldrig riktigt stuntat i Vice City, men jag föredrar nog SA på alla punkter.

Ska även säga att jag inte alls tycker San Andreas är så jävla lätt att stunta i som vissa av er får det att låta som, och jag tror inte att det bara beror på att jag är en sådan noobig stuntare som jag är.

Ta en titt på introt till As One Again och få orgasm. Det är, enligt mig, det snyggaste innom stuntfilmens historia.

Jag har ingen VC-Stuntfilm favorit, så vitt jag kan komma på. Men i SA är det nog As One Again, High Above och den jag alltid glömmer namnet till. TMS - Aftershock. Så grymt lätt att komma på det när man säger TMS dock. Puss på er. :unsure:

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

X

As One Again tråkade mig när jag såg den här på gtasajten, helt ärligt jag tyckte den inte var något speciellt. Därför garvade jag ganska mycket när jag hörde att RAD hade lagt ner 6 månader på någon p2b som jag inte ens lagt märke till. När jag kom tillbaka till gtastunting och såg att den hade fått pris som bästa SA film det året blev jag chockad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

As One Again tråkade mig när jag såg den här på gtasajten, helt ärligt jag tyckte den inte var något speciellt. Därför garvade jag ganska mycket när jag hörde att RAD hade lagt ner 6 månader på någon p2b som jag inte ens lagt märke till. När jag kom tillbaka till gtastunting och såg att den hade fått pris som bästa SA film det året blev jag chockad.

Välkända stuntare räcker ofta för att göra filmen "bra", för vem vill kasta skit på de stora namnen om man har i åtanke att komma någonstans? Det är en mycket bra film, men jag har sett många bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

As One Again tråkade mig när jag såg den här på gtasajten, helt ärligt jag tyckte den inte var något speciellt. Därför garvade jag ganska mycket när jag hörde att RAD hade lagt ner 6 månader på någon p2b som jag inte ens lagt märke till. När jag kom tillbaka till gtastunting och såg att den hade fått pris som bästa SA film det året blev jag chockad.

Kan säga att jag kände samma för Amped 2, alla tyckte att den var "OMFGAWESOMENESS PWNS HOW DID U DO THAT OMG!!! :):):D:cry: " medans jag tyckte att den var rätt... usel.

Usch, det blev lite offtopic, men det får vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan säga att jag kände samma för Amped 2, alla tyckte att den var "OMFGAWESOMENESS PWNS HOW DID U DO THAT OMG!!! :):):D:cry: " medans jag tyckte att den var rätt... usel.

Usch, det blev lite offtopic, men det får vara.

Jo, den med. Ingen SA community video på GTAS har varit speciellt omfgwtfpwnraped, men förhoppningsvis blir den här det, inte sant Östis?*tar fram pistolen*

Äh, såklart den blir bra, jag är ju med! [/sarkasm]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...