Jump to content

Far cry... 2!


Colan K
 Share

Recommended Posts

Ja, spelet som vi alla gilla ska få en fin 2a på titeln. Smarta fiender med undebar grafik kommer hamna på skärmarna 2008. (PC)

Far cry 2

Själv älskade jag far cry, inklusive monstren. Gjorde spelet väldigt roligt, delvis läskigt i vissa ställen.

Hur som helst var det skitkul att rensa igenom djungeln med diverse vapen.

Även om storyn var utomstående whatsoever, så var det en väldigt bra lir. Och nu kommer tvåan.

Kommer ju inte iaf få det motståndet som är i höst :ermm: Så vad tror ni? Kommer djungeln att ringla bra för oss ännu en gång?

General info.

Engine: Dunia

Over 50 square kilometers

Full free roaming, with non-linear missions

Destructable Environs

There is a day and night system.

There is a dynamic weather system that adapts to how well you are currently doing. If you're shooting everything in site, and well too, the skies will be clear and sunny, but if you start getting owned, the sky will darken and become overcast.

Weapons can take damage and begin to malfunction and wear out. It's up to the player to take care of his weapons and keep them in top condition for the journey.

Running into a tree can cause it to break and fall down, just shake, or the player to crash to the floor, all depending on the size of the tree.

Advanced and adaptive AI wear color co-ordinates from GAP with +55 heads and infinate skin shading possibilities.

AI has morale settings, insult their clothing and their moral will suffer... Okay that and the bit above about GAP isnt true, but the moral of the NPCs is a function of what is happening around them, shoot their commander and their moral gets worse, shot the man next to them and it becomes even lower.

No Medi packs:

COD2 style health up to Critical wounding, then you have to heal yourself.

No Trigens or mad scientist.

No feral abilities

Locations:

River Network

Africa

Desert Crash site

Shanty Town

Dogon village

Desert Water hole

Savannah

Jungle

Factions:

UFLL: United Front for Liberation and Labor

APR: Alliance for Popular Resistance

Characters:

Warlord

The Jackal

Marty Alencar

Warren Clyde

Nasreen Davar

Hakim Echebbi

Paul Ferenc

Flora Guillen

Andre Hyppolite

Josip Idromeno

Frank Bilders

Classes:

Grunt

Engineer

Medic

Sniper

Weapons: +30 types and include reliability factors

Flame Thrower

Molotov cocktail

Machete

AK47

Equipment

Compass

Vehicles: +14

Glider

Provisional Min Spec:

DX9 with High End Single core processor

1-2GB of RAM

Provisional High End:

DX10 and Quad Core Support.

Liten jämförelse.

Redigerad av Colan K
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 95
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Ja, det ser snyggt ut. Inte så mycket mer än första 3 spelen kanske men sedan så var de ju också skitsnygga. :D

Men därimot börjar jag bli irriterad på titlar på uppföljare och inte. Först Far Cry, sedan remaken Instinkts, sedan uppföljare på Instinkts och nu Far Cry 2. Om en ny spelare skulle börja spela spelen där den hittar 4 Far Cry spel där ett av dem heter Far Cry 2 men samtidigt är det senaste, hur ska han bveta vilken ordning man spelar dem? Precis som med Resident Evil och Fallout t ex. Igentligen GTA också men där hade de iallafall en orsak till det.

Iallafall så ser jag fram mot spelet. Jag önskar bara att de hade skippat "2" och fortsatt på den vägen de började.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
Japp. 20 minuters demo av Far cry 2!

Far cry 2

Grafiskt var jag inte ett dugg imponerad, det känns från den videon lite grann som MOH: Allied Assault. Och det var riktigt kass, kan jag säga. Fysiken känns hur stel som helst - kolla vid 9:30. Vad händer med bilen? Den åker mot dig i 50 km/h och stannar tvärt utan inbromsning alls när man tuttar eld på gräset framför (som ser ut som papier maché). Nästan som om den teleporterades dit i lågorna, under tiden det åkande fordonet teleporterades bort. Och kolla i slutet när han glider iväg med hangglidern. Hur stelt som helst!

Far Cry 2? Mja, Medal of Honor: Allied Assault 5 eller Crysis 0.2 skulle jag säga. :> Aldrig varit så oimponerad av en stortitels uppföljare som jag är nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt! Det jag älskade med ettan var att banorna var sjukt stora och öppna, inte som tex Half-Life 2 där man liksom går i en gång nästan hela tiden. Det som sög med ettan var dock monsterna, förstörde hela spelet

Håller med. (Även om jag älskade monstren ^^) Älskar man får göra vad man vill, när man vill. Får en annan sorts frihet då. Bara saken att atackera, leta upp trupper och så låter skitkul. Vara från avstånd med sniper eller smyga fram på dom med maskingevär :>

Grafiskt var jag inte ett dugg imponerad, det känns från den videon lite grann som MOH: Allied Assault. Och det var riktigt kass, kan jag säga. Fysiken känns hur stel som helst - kolla vid 9:30. Vad händer med bilen? Den åker mot dig i 50 km/h och stannar tvärt utan inbromsning alls när man tuttar eld på gräset framför (som ser ut som papier maché). Nästan som om den teleporterades dit i lågorna, under tiden det åkande fordonet teleporterades bort. Och kolla i slutet när han glider iväg med hangglidern. Hur stelt som helst!

Far Cry 2? Mja, Medal of Honor: Allied Assault 5 eller Crysis 0.2 skulle jag säga. :( Aldrig varit så oimponerad av en stortitels uppföljare som jag är nu.

Det är pre-alpah ^^ Inte så konstigt. Sedan kan man aldrig bedöma hur känslan är i ett spel genom kolla, angående glider. Lite men inte helt. Tycker själv vapnen är väldigt viktigt, m42an eller var den hette såg ganska jobbig ut att ha. Dom andra såg trevliga ut.

Crysis är ju ändå färdigt stort sett. Detta ska komma April eller vad dom sa.

Jag gillade stormen också. Blir nog väldigt annorlunda när man slåss när det händer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...