Jump to content

Regelförslag: Spoilers.


Henkibojj
 Share

Spoilers - ett regelbrott?  

99 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Hm, okej då.

Men om det inte ska vara något man kan få varning för så behövs ju inte heller några regler, dock kan man ju göra en ("Ännu" mera "aktuell") tråd med alla regler samt uppmaningar om hur man ska skriva ett inlägg eller hur man skapar en tråd som inte räknas som spam, och sedan lägger upp den tråden i varje, eller åtminstone i de flest besökta, forumdelarna. Jag vet ett forum där en regel för spoiler åtminstone fanns (http://www.smosh.com/forums/) när jag var aktiv där, och folk blev bannade titt som tätt på grund utav felaktig användning (Och jag vet att det möjligtvis inte kommer att hända här), och jag vet att det finns en del (Till exempel Kebab) som brukar leka med spoiler-taggarna i ett vanligt inlägg.

Så jag tycker att istället för att införa en regel så kan man skapa en uppmaning till användandet, precis som man på en del campingar uppmanar gästerna till att inte spola ner pappershandukar i toaletterna.

Likzom vad är meningen med en regel om man inte kan straffas för regelbrottxxx?

Nu sitter du och skriver att jag sagt att man inte ska få en varning alls.

Det jag menade med mitt förra inlägg var att om man råkar missa ett ord hit eller dit som man kanske inte vet är så betydande så ska man självklart inte varnas. Så länge man försöker använda taggarna. Hela den här idén uppkom ju för att få folk att börja använda spoilertags istället för att avslöja slutet, och man lyder ju så mycket bättre om man vet att det hänger en varning som pris.

Sedan när Henkibojj ändå var igång så drog han in ett par exempel bara för att visa hur det kan se ut, han har ju senare sagt att de exemplena kanske inte var de mest optimala och att han gärna skulle ändra men är rädd för att pollen ska nollställas.

Så i princip går det hela ut på att få folk att använda spoilertags, om man inte använder över huvudtaget (Upprepade gånger?) - varning.

Om man försöker använda men råkar glömma ett ord så tycker jag man ska bli tillsagd så man försöker lite bättre nästa gång.

Men om den personen fortsätter att göra fel, och missar viktiga ord ett flertalet gånger så känns det lägligt med en varning då det verkar som denne personen använder "Man ska inte få en varning om man missar ett ord" för att kunna avslöja slut utan att bli varnad. Men det märker man säkert från gång till gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 69
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det beror helt på när Hultenius svarar på mitt PM :wub: Sen är inte 17 dagar nån evighet, direkt. Men ja, jag vill ju helst att besked ges så fort som möjligt.

Ptja, det är ju allmänt känt att HAN sgs struntar i vad medlemmarna på det här forumet tycker och anser så.. Du lär få vänta länge.

Ex:

Medlemmarna önskar youtube-taggar, ingenting händer

En överväldigande majoritet vill att åtminstone allmänt-delen stängs för gäster, ingenting händer

Av de medlemmar som postar i tråden ställer sig de flesta positiva till att utforska möjligheterna med ett nytt lekforum. Administratörens motargument bemöts med alternativa lösningar. Ingenting händer.

Flertalet medlemmar önskar att warez-regeln avskaffas. Resultat: drogdiskussioner (ÄVEN SERIÖSA SÅDANA) förbjuds på forumet.

En majoritet önskar detaljerade regler ang. spoilers. Ingenting händer.

Visst, det ÄR Mr. H:s forum och det ÄR han som bestämmer men ändå...

That's "democracy" for you.

(w00t)

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ptja, det är ju allmänt känt att HAN sgs struntar i vad medlemmarna på det här forumet tycker och anser så.. Du lär få vänta länge.

Ex:

Medlemmarna önskar youtube-taggar, ingenting händer

En överväldigande majoritet vill att åtminstone allmänt-delen stängs för gäster, ingenting händer

Av de medlemmar som postar i tråden ställer sig de flesta positiva till att utforska möjligheterna med ett nytt lekforum. Administratörens motargument bemöts med alternativa lösningar. Ingenting händer.

Flertalet medlemmar önskar att warez-regeln avskaffas. Resultat: drogdiskussioner (ÄVEN SERIÖSA SÅDANA) förbjuds på forumet.

En majoritet önskar detaljerade regler ang. spoilers. Ingenting händer.

Visst, det ÄR Mr. H:s forum och det ÄR han som bestämmer men ändå...

That's "democracy" for you.

(w00t)

Jo, jag vet, men det här förslaget är ändå ingen stor grej egentligen, och förslaget är väl inte direkt så kontroversiellt som alla de där exemplen (utom YT-taggar).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag trodde valet av smiley var tydligt nog. :) Det kommer en regel, och många därtill, nån gång innan IV släpps. Först ska finansieringsfrågan bli färdig, sen kommer regler läggas till och skrivas om. Spoilers kommer ge varning! >_<
Woohoo. :P Redigerad av yo.yo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...