Jump to content

1-18-08


VickeX
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 133
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Men man ser båda monstrerna från samma vinkel, framifrån, och du kan inte påstå att monstret från din bild liknar det monster som är på slutet?

Det ryktas om att det är två monster - en baby och en mamma/pappa.

Den ända skillnaden jag ser är typ tänderna.

Har du ett klipp från scenen då man ser "det andra" monstret från samma vinkel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det ryktas om att det är två monster - en baby och en mamma/pappa.

Den ända skillnaden jag ser är typ tänderna.

Har du ett klipp från scenen då man ser "det andra" monstret från samma vinkel?

Hm, inte på mig för tillfället. Har du filmen på datorn så kan du ju kolla på slutet när dom är i central park och killen med kameran blir köttad!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant läsning! Cloverfield kommer garanterat att bli mycket större om ett tag, när mer människor fått upp ögonen för mysterierna i filmen. J.J Abrams är verkligen duktig på sånt, samma sak i Lost!

Men du måste nästan hålla med om att dom inte är särskilt lika varandra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant läsning! Cloverfield kommer garanterat att bli mycket större om ett tag, när mer människor fått upp ögonen för mysterierna i filmen. J.J Abrams är verkligen duktig på sånt, samma sak i Lost!

Men du måste nästan hålla med om att dom inte är särskilt lika varandra!

well, det är inte människor heller. Det enda som skiljer bilderna är en öppen och en stängd mun.

Varsergod.

big_open_mouth_dxwr_1024509_0.jpg

829908833_8cc3952ca6_1024509_1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

well, det är inte människor heller. Det enda som skiljer bilderna är en öppen och en stängd mun.

Varsergod.

big_open_mouth_dxwr_1024509_0.jpg

829908833_8cc3952ca6_1024509_1.jpg

Det är ett jävligt dåligt exempel, nu pratar jag om två olika monster, och inte skillnaderna mellan samma ras. Klart att människor inte ser likadana ut, olika gener och olika utformningar. Men, alla är likadant uppbyggda.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ett jävligt dåligt exempel, nu pratar jag om två olika monster, och inte skillnaderna mellan samma ras. Klart att människor inte ser likadana ut, olika gener och olika utformningar. Men, alla är likadant uppbyggda.

Men ditt kötthuvud. Det är ju för fan samma monster, precis som människor är av samma art så ser vi väldigt olika ut. Bara att öppna munnen gör att vi inte alls ser likadana ut, det var det jag ville få fram.

Om du tar en bild på dig själv ganska rakt nerifrån i morgonljus med stängd mun och någolunda bra skärpa, sen tar du en bild på dig själv i nattljus och massa blinkande ljus och dålig skärpa kommer du inte tycka att dessa två bilder är lika varandra.

Först och främst så har dom gjort en docka av monstret, vilket utesluter dina teorier om två olika monster. Dockan är gjord efter hur den blev dataanimerad, utan att vara inklämd mellan en massa hus vilket gör att man bara ser huvudet.

Sen så andas den med huvudet(gälar?) vilket ger den olika former för in och utandningstag.

cloverfieldsmallslowhu0_1024784_0.gif

(Huvudet på dockan med öppen mun)

cloverfield-monster-head-750151_1024784_1.jpg

cloverfield-monster-figure-720929_1024784_2.jpg

(I filmen)

monster-face-792450_1024784_3.jpg

(Dockan med stängd mun)

cloverfield-monster-front-706427_1024784_4.jpg

(I filmen)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske något alla redan vet men namnet "Cloverfield" kommer från

att klöver (clover) är den första växten som växer efter en atombombsexplosion. Alltså blir Manhattan efter explosionen i slutet ett klöverfält (cloverfield).

Hmhm!

Såg för övrigt filmen idag igen, mycket bättre the second time around.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...