Jump to content

Bästa karaktärerna


Cortez
 Share

Recommended Posts

Vilka är dina favoritkaraktärer när det kommer till filmer och TV-serier? Du kanske också har förslag på hur karaktären skulle kunna vara ännu bättre? En annan skådespelare kanske skulle passat rollen bättre?

Själv gillar jag dessa karaktärer som jag listar här under. Säkert mer som jag inte kommer på för tillfället, men jag ska försöka få med de jag gillar mest.

Tony Montana

Jag gillar den här karaktären därför han har en moral, som visas då han t.e.x. vägrar döda barn. Jag gillar hans attityd hur han ofta går rakt på sak, och har en viss stil. Gillar honom allra mest i första delen av Scarface. Gillade honom mindre ju längre filmen pågick om jag ska vara ärlig. Men han är fortfarande en av mina favoriter.

Michael Scofield

Fattade snabbt tycke för den karaktären, från första avsnittet jag såg av Prison Break så visste jag att jag gillade den här karaktären. Hur han är en intelligent person som vägrar se sin bror möta döden för ett brott han inte begått, och bestämmer sig för att få ut honom ur fängelset på sitt eget sätt. Gillar verkligen allt med den här karaktären.

Homer Simpson

Vad finns det inte att gilla med honom? ^^ Tjock amerikan som gillar munkar, är otroligt dum och har sitt klassiska "DO'H". De flesta av hans kommentarer är tidlösa så som...

"Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is, never try."

eller...

"Marge: Homer, the plant called. They said if you don't show up tomorrow don't bother showing up on Monday.

Homer: Woo-hoo. Four-day weekend."

och man kan ju inte glömma hans omatchade slutledningsförmåga...

"Homer: Aw, twenty dollars! I wanted a peanut!

Homer's Brain: Twenty dollars can buy many peanuts!

Homer: Explain how!

Homer's Brain: Money can be exchanged for goods and services!

Homer: Woo-hoo!"

Jack Sparrow

Älskar denna rom-beroende piraten mer än någon annan pirat. Allt ifrån hans feminina sätt att gå till hur han pratar sitt piratsnack som hur han ofta säger flera saker efter varandra som lätt kan bli förvirrande och avslutar med sitt "aye, mate?". För att inte tala om hans fantastiska smak när det kommer till kvinnor. :shifty:

Gillar även Harry Potter och Hermione Granger, men är inte säker på hur jag ska förklara det, så jag låter bli.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 51
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Michael Corleone

Gillar den här karaktären inom de första gudfadern filmerna, han börjar med att han är typ rädd och inte gör nåt för maffian, och sen blir han don, och sen gör han om familjen till något jävla aktiebolag i 3an. Hata hata hata 3an.

Bara synd att Al Pacino börjar bli gammal nu.

Tony Montana, är också en tuff karaktär.

Det är en man som står på sig, och står för det han har sagt. Han sa åt sin bästa vän att han inte skulle

röra hans syster, hans vän gjorde det och blev skjuten.

kommer kanske upp nåt mera sen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Raoul Duke (Johnny Depp) - Fear and Loathing in Las Vegas

Jeffrey Lebowski/The Dude (Jeff Bridges) - The Big Lebowski

Lloyd Christmas (Jim Carrey) - Dumb & Dumber

:shifty:

--

Rocky Balboa

Timothy Balme - Lionel i Braindead

Redigerad av Marky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

David Curaso (CSI: Miami) - Wiki - Bild

Från första början har jag typ älskat honom, han agerar så lugnt och coolt framför kameran. Underbar.

Benjamin McKenzie (The O.C.) - Wiki - Bild

Samma sak med denna killen, han har fortfarande potential kvar för att bli riktigt stor, men hans skådespeleri är riktigt bra i sina bästa stunder.

Colin Farell (Bl. a Miami Vice, Phone Booth, S.W.A.T, Daredevil) - Wiki - Bild

Man måste bara älska denna kille, oavsett film så är hans karaktär riktigt bra, han är otroligt cool i alla sina filmer och han är en av mina absoluta favoriter i alla kategorier.

Leonardo DiCaprio (Bl. a Titanic, Beach, Gangs of New York, The Departed) - Wiki - Bild

Vunnit flera Oscars och samma sak som Colin Farell är hans karaktär av ett slag som man bara måste älska.

Svenskar:

Mikael Persbrandt (Bl. a Beck-filmerna) - Wiki - Bild

Behöver jag ens säga något? Tror inte det....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Leonardo DiCaprio (Bl. a Titanic, Beach, Gangs of New York, The Departed) - Wiki - Bild

Vunnit flera Oscars och samma sak som Colin Farell är hans karaktär av ett slag som man bara måste älska.

Håller med, fastnade speciellt för Danny Archer i Blood Diamond. Stör mig fortfarande på att en polare inte ville se den filmen på bio för att leonardo spelade där :shifty:, blev sugiga ghostrider istället.

blooddiamondlrg2_905473_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Peter Griffin:

För han har en sjuk humor och kommer på dåliga kommentarer

Stewie Griffin:

Rätt så skön unge.

Richard Dean Anderson som spelar i Macgyver:

Själv så tycker jag att han är bra. Bara om han hittar nåt lilla minsta så kan han göra allt möjligt av saker som han hittar. Har själv växt upp med serien jag ser på det även idag som går på kanal5.

Arnold Schwarzenegger:

Bäst som huvudperson i Terminator 1 2 3. Bra skådespelare han har gjort bra filmer ochså.

Och som kicken sa Mikael Persbrandt

Redigerad av agent47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Michael Corleone

Gillar den här karaktären inom de första gudfadern filmerna, han börjar med att han är typ rädd och inte gör nåt för maffian, och sen blir han don, och sen gör han om familjen till något jävla aktiebolag i 3an. Hata hata hata 3an.

Bara synd att Al Pacino börjar bli gammal nu.

Tony Montana, är också en tuff karaktär.

Det är en man som står på sig, och står för det han har sagt. Han sa åt sin bästa vän att han inte skulle

röra hans syster, hans vän gjorde det och blev skjuten.

kommer kanske upp nåt mera sen

Kan inte låta bli att kommentera. Michael är inte rädd för att jobba för Corleone eller för att döda någon, eller något annat för den delen. Han har redan dödat flera Japaner I andra världskriget men grejen var att han inte vill lägga sig I familjens olagliga affärer, dels gör han det för Kay och dels för att han vill leva på lagens väg. Tycker själv att det var kul att familjen blev laglig till sist. Michael är trots allt en god person. Påminner lite om Victor Vance, båda blir indragna I skiten mot sin vilja. Får även tacka för spoiler.. :rolleyes:

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...