Jump to content

IPB 2.3 imorgon


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Då var det dags för en uppdatering av mjukvaran igen.

Denna gång från IPB 2.2 till IPB 2.3.

Vinsterna med uppdateringen är främst prestandavinster, men det finns även många buggfixar.

Tyvärr måste alla inlägg byggas om och ni som kan er historia vet att detta är ett MYCKET krävande arbete.

Då allt arbete görs via PHP kan bara 20-40 inlägg byggas om per sekund, vilket alltså kan betyda upp till 10 timmar för detta forum.

Uppdateringen påbörjas ca 03:00 inatt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nice nice :P

Säger som Kebab, tur att man är på jobb då, så man inte behöver sitta och ha tråkigt.

Och tar det runt tio timmar att uppdatera så är det nog fixat när man kommer hem.

Vice.: Varför har du gjort det? Är du rädd att nåt ska gå åt hel...? :ermm:

Gjorde det en gång i tiden! & eller 7 försvann tror jag... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då var det dags för en uppdatering av mjukvaran igen.

Denna gång från IPB 2.2 till IPB 2.3.

Vinsterna med uppdateringen är främst prestandavinster, men det finns även många buggfixar.

Tyvärr måste alla inlägg byggas om och ni som kan er historia vet att detta är ett MYCKET krävande arbete.

Då allt arbete görs via PHP kan bara 20-40 inlägg byggas om per sekund, vilket alltså kan betyda upp till 10 timmar för detta forum.

Uppdateringen påbörjas ca 03:00 inatt.

Hmm... 10 timmar efter 03.00 bör enligt mina beräkningar bli... 13.00. Det är inte så att du råkar vara på jobbet då, käre Vice.? evilgrin39_745831_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer sitta och råtrycka på MSN och slå VickeX med skärpet ifall inte forumet är uppe efter min middagslur :(

Jag kommer sitta och råtrycka på MSN och bli slagen av Maimstreams skärp ifall inte forumet är uppe efter hans middagslur. :unsure:

Eller nä. Det kommer jag inte alls. Jag kommer chatta med min brud. W00t. Fast det är rätt trist på sommarlovet om man inte har några vänner att vara med, då är forumet the place to be.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...