Jump to content

2 episoder kostar 50 miljoner dollar


Cortez
 Share

Recommended Posts

Äh, they don't give a shit about Sony. PS2 hade den största kundbasen och det var självklart att släppa spelet dit. I nuläget har Xbox större och det finns ingen anledning att favorisera PS3:an. De skiter fullständigt i vilken av konsolerna som är störst och det kommer knappast att komma något till PS3:an av den anledningen. Antagligen inte överhuvudtaget.

Exakt så jag tror att dom tänker. R* styr över allt med deras spel och de låter sig knappt påverkas av Sony, t.o.m om dom har haft kontrakt med dom och för dom gäller det att sälja mest och om dom anser att 360 har bättre kapacitet att sälja mer GTA IV-spel så är det klart att dom utnyttjar det och gör extra episoder åt dom (som kostat 50 mil. åt MS) istället för PS3. R* vill ju helst av allt gå + efter alla förluster.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 71
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Jävla skit fan, ska döda dom jävlarna!! Köpte PS3 för GTA IV(inte bara för det men endå) :mellow:

Om du ska döda dom behöver du nog en bra advokat (alt. Leif Pagrotsky) som bl.a hade Hagamannen som sin klient.

Du kanske får 3-7 år om inte mindre tack vare Sveriges Rikes lojalitet mot sådana som mördar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äh, they don't give a shit about Sony. PS2 hade den största kundbasen och det var självklart att släppa spelet dit. I nuläget har Xbox större och det finns ingen anledning att favorisera PS3:an. De skiter fullständigt i vilken av konsolerna som är störst och det kommer knappast att komma något till PS3:an av den anledningen. Antagligen inte överhuvudtaget.

W.O.R.D BIGTIME !!!!!! :)

[EDIT] Wtf? varför har dom censuerat W ORD (utan mellanrum) till "Håller med till 100%!" ?

Redigerad av .ZixX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
Vad menas men dem här två episoderna, får PS3-ägarna halva spelet eller?! :wub:

Okej, det va en lite ful fråga men jag har inte riktigt greppat vad det menas med två episoder.. somebody??

Det står bra i första posten. Xbox 360 kommer få två extra episoder utöver originalspelet. Lite svårt ord, men det betyder väl förhoppningsvis nya stadsdelar, fordon, kläder osv. PS3 kommer inte få något extra(?).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

jag drar upp denna gammla tråd för de är onödigt att göra en ny inom samma sak..

men ja till min fråga nu, I en annan tråd så kom dessa extra episoder upp på tal och då va de någon som sa att rockstars kontrakt om detta går ut 2009 och att möjligheten finns att dem sedan säljer episoderna till Sony sen oxå?

eller att dom gör som ja skrivit ovan, men eftersom de va utlovat att bara vara exklusivt till 360 först, så kanske ps3 versionerna kommer kosta lite ist?

jag personligen skulle mkt mkt mkt gärna betala lite för att få spela dessa extra episoder.. mkt hellre det än att gå miste om det! :doh:

VAD TROR NI??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som vissa vet, och andra kommer att veta efter denna topic, så kommer GTA IV på XBox 360:n få 2 exklusiva episoder i 2008. Det verkar som Microsoft har köpt till sig dessa episoder för den fina summan 50 miljoner dollar.

Jag antar att det sparkar idén om att "det kommer till PS3:an senare..." ut genom fönstret.

Källa

Det är så jag uppfattar det i alla fall. Skönt för Take-Two i alla fall, de som haft ekonomiska problem. Microsoft köpte inte upp dom, kanske en nyhet PS3-ägare borde vara glada över. :doh:

ved menas med episoder??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ved menas med episoder??

Alltså, det är två extra episoder som släpps en tid efter att det egentliga spelet har släppts. Vad de kommer bestå av vet ingen, men troligen nya uppdrag, karaktärer, fordon, byggnader, stadsdelar och sånt.

Om du inte gjort det, läs igenom hela tråden så kanske du förstår lite bättre också. :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...