Jump to content

2 episoder kostar 50 miljoner dollar


Cortez
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 71
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Förhoppningsvis köper Sony de två episoderna som de säkerligen har råd med, om jag har fattat rätt. :angry:

GTA ska spelas på PlayStation.

Edit: Så Xbox ägarna köper alltså episoderna för en summa pengar och tankas ned igenom xbox live?

Redigerad av xenon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förhoppningsvis köper Sony de två episoderna som de säkerligen har råd med, om jag har fattat rätt. :angry:

GTA ska spelas på PlayStation.

Knappast köper Sony båda episoderna från Microsoft, men om de köper en episod, så då kommer det troligen till PS3.

W0rd på det andra du skrev :wub:

Jag tror inte att Microsoft hade betalat en sådan stor summa pengar om det inte fick ensamrätt till episoderna.

Så om Microsoft behåller båda epsisoderna, vilket är troligt, så betyder det att Xbox får två episoder, istället för bara en? :'(

Redigerad av Quattro
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sony kan omöjligen köpa de episoder som kommer till Xbox 360. De är exklusiva till Xbox 360 och därmed kommer de enbart dit. Och Sony kan ju inte betala mer för att få en av dem från Rockstar. Vem säljer en bil och sedan tar tillbaka den när man hittat en köpare som kan betala mer?

Med största sannolikhet kommer det inte att komma något likande till PS3:an, nej.

Som jag förstått det så äger Microsoft nu både PS3- och X360 episoderna. Den till Xbox kommer självklart ut, men den till PS3 kommer med största sannolikhet inte ut när Microsoft äger den. Alltså har de ju ingen nytta av den...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja. Snarare är det så att Microsoft betalat R* för att göra det till Xbox 360. Jag tror inte att det finns någon PS3-version och jag tror inte heller att de har gjort det än (påbörjat möjligtvis).

jag fattar inte varför ni tänker som ni gör?! asså, om sony skulle köpa episoder så skulle det verkligen inte va av M$ ?!

ja tänker att det finns en chans att Sony också köper upp Episoder av R* såfall, om dom ska göra det överhuvetaget asså!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eh. Du bör nog lära dig att tolka mina texter på ett lite bättre sätt. Jag har aldrig sagt att Sony ska köpa av Microsoft, för de kommer de aldrig att göra. Jag säger också att de inte kommer att köpa av Rockstar heller, eftersom att jag är övertygad om att Microsoft har inskrivet att endast de ska få någon form av nedladdningsbart material.

Haha, sorry, menade inte din text specifikt :ermm: bara quota din av reflex.. tänkte inte på det.. inte riktat mot dig (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är väldigt tveksam, Jag håller på att spara pengar till en Xbox360 eller PS3 sen till en GTA IV men jag tror jag får GTA IV på min födelsedag men än osäker... Desutom vet jag inte om de e sant om de dära 50 miljoner O.o Typ låter VÄÄÄLDIGT mycket om man tänker efter. Alltså typ 390 miljoner svenska pengar. Alltså 390.000.000 Kronor!!!! Om de e nu så, så tror jag att klart så e GTA as stort och jag saglar på trailerna om GTA IV för jag vill ha den så. Men jag har varken PS3 eller 360 och Microsoft betalar säkert (om de nu e sant) bara för att folk ska lockas o göra Xbox 360 :S Men om de e sant att de kommer mer till Xbox 360 versionen av GTA IV så e jag tvungen för jag e så GTA IV fixerad just nu :unsure:

Jag var Vice City fixerad förut också XD!

Men aldrig GTA III och SA :S! Jag tror de går över efter ett tag. Precis då jag fick gå över Sonic Heroes :( typ min pappa tyckte att de var för barnsligt XD! höhö...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det bara jag som inte förstog "Avgen_VC-s" inlägg :unsure:

---

Nej, men ärligt ska jag kommentera detta. Jag tycker det är bra att MS köper episoderna och eftersom dom antagligen kommer ha ensamrätt är det ännu bättre, då jag kommer inskaffa mig en 360 själv. Synd för Sony och PS3-lovers, men så är livet :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det bara jag som inte förstog "Avgen_VC-s" inlägg :unsure:

---

Nej, men ärligt ska jag kommentera detta. Jag tycker det är bra att MS köper episoderna och eftersom dom antagligen kommer ha ensamrätt är det ännu bättre, då jag kommer inskaffa mig en 360 själv. Synd för Sony och PS3-lovers, men så är livet :(

aa, kan hålla med men ändå... Jag gillar typ Sony as mycket och jag fick min första Playstation då jag var 4 år. Och nu e jag 14 år. Och jag e vid 10 år helt van med kontrollerna till Playstation så då e jag van till PS2 och PS3.

Så aa :S Microsoft vill bli rikare på 50miljoner som dem slösat. Så lite envist e de desutom vet ju alla att Microsoft e bäst på teknologier (datorer och sånt) men sony e bäst på spel för dem har haft en spel konsol senn mer än 18 år tillbaka. Och Microsoft släppte ut sin första spel konsol (xbox) under 20 hundra talet och dem försöker VERKLIGEN bli bätre än Sony -.-! Har ni inte märkt de ?

Redigerad av Avgen_VC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du hört talas om Nördar :( ?

De finns Microsoft Nördar, Nintendo Nördar och Sony Nördar ^_^

Du e säkert en Microsoft nörd som gillar Xbox och sånt men de kanske inte alla gör.

Jag gillar Sony. Jag har spelat på en PS1 senn jag var en jätte liten barn och nu e jag en väldig tuff gubbe :P som är 14 år. Aa... har hållt i en Play Station kontroll i 10 år typ och då e man van.

:unsure: hehe, så tänk på de :P alla tycker olika så du ska inte tro att alla ska tycka de är en bra ide att Microsoft betalade en så summa för starkas dem som gillar PS3 :S!

Så skriv inte på det stilen som om de vore Xbox 4ever om du fattar då alltså :P höhö.

Sär skrivning - många stavfel - men du är bara 14 så det gör inget ;)

Nej, jag är inte xbox-fan, har lirat PS sen PS1 fanns, men priset på en PS 3 är alldeles för högt för mig som bara vill spela några spel.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

aa, kan hålla med men ändå... Jag gillar typ Sony as mycket och jag fick min första Playstation då jag var 4 år. Och nu e jag 14 år. Och jag e vid 10 år helt van med kontrollerna till Playstation så då e jag van till PS2 och PS3.

Så aa :S Microsoft vill bli rikare på 50miljoner som dem slösat. Så lite envist e de desutom vet ju alla att Microsoft e bäst på teknologier (datorer och sånt) men sony e bäst på spel för dem har haft en spel konsol senn mer än 18 år tillbaka. Och Microsoft släppte ut sin första spel konsol (xbox) under 20 hundra talet och dem försöker VERKLIGEN bli bätre än Sony -.-! Har ni inte märkt de ?

Abow, jag fick den innan du var påtänkt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...