Jump to content

GTA IV- Ditt drömscenario


Renard
 Share

Recommended Posts

Det finns så jävla mycket man vill göra att det är skapligt svårt att sammanfatt alla drömmar, men jag kan väl ge det ett försök då:

Jag är ute på stan och glider i en Stinger (som är tillbaka efter att ha lyst med sin frånvaro i San Andreas!). Jag glider in på en bakgata i Brooklyn och kliver ur bilen. Jag är påväg till ett möte på ett hotellrum med en högt uppsatt boss som ska hjälpa mig med ett uppdrag och förhoppningsvis ge mig flera i framtiden.

Men jag kommer aldrig fram till hotellet, för en kille får syn på mig. Han jobbar åt ett rivaliserande gäng, och tillkallar genast förstärkning. Jag har inga vapen på mig, utan tar tillflykt mot bilen, där jag har vapen. Men när jag kommit fram till gränden jag tidigare parkerat bilen i så är den borta!

Så jag handlar snabbt och klättrar upp på en brandstege och in genom ett fönster på huset som brandstegen är fäst vid. Under tiden har förföljaren börjat att klättra upp efter mig. Jag inser att snabbaste tillflytsvägen är ut på gatan igen, så jag springer ner för alla trappor och ut på vägen. Ser mig om efter närmaste skydd.

Hittar en bar som jag slinker in på innan förföljaren har upptäckt vart jag är. Där nere ringer jag till uppdragsgivaren som jag var på väg till och förklarar min försening. Han får veta vart jag är och säger att han fixar skjuts åt mig som kör mig hem till honom! Jag väntar tålmodigt inne på baren tills dess att hans chaufför kommer in och hämtar mig.

Vi går ut, sätter oss i bilen och börjar köra. Men så fort vi stannat vid ett rödljus så får en snubbe i bilen bredvid oss syn på mig genom rutan. Naturligtis har vi stannat bredvid killen som jagade mig tidigare!

Ingen tid får gå förlorad! Niko vrålar åt chauffören att stampa pedalen i botten, medan Niko laddar en UZI! Den andra bilen följer efter hack i häl. Polisen har också fått nys om allt, så även dom är efter oss! Uppdraget ändrar riktning och nu gäller det att göra sig av med fienden! Man får in en träff i förföljarens framdäck. Bilen får sladd och far in i ett närbeläget hus! Framför bilen tornar en vägspärr upp sig! Bakom den är det en bro. Killen som kör gasar rätt igenom vägspärren och rakt in i räcket på bron varpå han svimmar bakom ratten.

Niko klarar sig, och medan poliserna kommer springandes mot bilen så skjuter man sönder framrutan och kastar sig ut från bron ner i vattnet. Man simmar en bit, hoppar upp på en båt och kör upp i en lugn hamn på andra sidan stan och ringer till bossen man var påväg till i början.

Han har redan hört hela storyn av sina kontakter, och är väldigt imponerad över hur påhittig man själv har varit, och att man till och med klarat sig ur ett scenario som inte ens en av hans bästa förare klarade sig ur!

"- I am really impressed of you man! From now on, you work for me, aight?"

Hehe! :o Ett litet drömscenario! Det blev nog rätt snurrigt, men skit samma! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 138
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

En sak jag tänkte men glömde att skriva i min lilla "story" var att han skulle gå in på nåt närbeläget hak i hamnen och låna en telefon där, men det glömde jag helt enkelt bort - där har ni förklaringen till mobiltelefonen som inte var vattentät.. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har säkert tagits upp redan men man. Jag längtar förbannat mycket efter att dricka Niko redlöst full, ta hissen upp till taket på Empire State Building och bara kasta mig ut på fullt allvar troendes att jag är Spidde himself.

*Schviiiiiiiiiiiiiiiiiiiish* *Plask*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller dricka sig stupfull och promenera med Renard i soluppgången, nere vid hamnen, samtidigt som schäferhundar står på två ben och sågar upp levande människor med motorsågar så att det sprutar blod på våra vita kavajer. Massor av stora svarta män står i en klunga runt omkring och skriker ''dags för att dö!''. Efter några dagar dyker Lajnux upp och klagar säger något i stil med ''tid är tvång.''

Mitt drömscenario är också att gå runt i stadens slumkvarter på natten och smyga runt i mörka gränder. Kommer ihåg att jag gjorde det väldigt mycket då gta3 var nytt. Sen att starta bråk inne i slummen. Var jävligt kul att slå till en person i gta3 och sedan råkar denna person slå till en annan sedan blir det slagsmål!

Hoppas det kommer att finnas övergivna, gamla hus som man kan gå in i. En bil rullar ned på gatan som det ligger massor med skräp på; tidningspapper och annat. Lyset från bilen reflekteras på den blöta, svarta a$$falten.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller dricka sig stupfull och promenera med Renard i soluppgången, nere vid hamnen, samtidigt som schäferhundar står på två ben och sågar upp levande människor med motorsågar så att det sprutar blod på våra vita kavajer. Massor av stora svarta män står i en klunga runt omkring och skriker ''dags för att dö!''. Efter några dagar dyker Lajnux upp och klagar säger något i stil med ''tid är tvång.''

Jag skulle vara hedrad över att få vara med i IV :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Längtar verkligen till det nya GTA IV asså :( det kommer ju bli ett helt annat spel, tycker jag :o men jag tkr inte det verkar så speciellt lokande att typ springar runt och vara oseriös , typ, för då kan man lika gärna spela på dom gammla :wub: fast någongång är väl inte helt fel att tämja på gränserna :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...