Jump to content

GTA IV- Ditt drömscenario


Renard
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 138
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

För mig hoppas jag att varje minut utanför uppdragen blir ett drömscenario. Friheten? Det är friheten som är viktigt. New York, Liberty City, friheternas stad. Men kommer Rockstar att ge oss den möjligheten? Möjligheten till totalt frihet?

Vad jag menar är att ta upp en sten på gatan, en tidning, köra förbi i ytterfil, sluta ögonen och bara höra ljudet.

Ljudet ja. Som en sann Battlefield spelare, är ljudet viktigt för mig. Där måste en frihet finnas. En frihet, att som jag skrev, sluta ögonen på Times Square och höra stadsvimlet. Men! Inte samma ljud överallt! Fåglarnas kvitter i parker, folk som har något att bråka om?

Då menar jag inte bara taxibilar som tutar ( som fallet var i GTA SA ), utan bruset av ett tåg som rullar in en bit ifrån. Tåg? Varför inte tunnelbana? Kräver tunnelbana!

Ljuset är självfallet viktigt. I många spel ligger solen på som en trist halogenlampa. Efter de bilder trailern har visat är förväntningarna höga!

För att återgå till ämnet, drömscenariot, den fria tiden, tiden mellan uppdragen. Den tiden blir vad man gör den till. Men en sak är säker.

Jag ska njuta av varje sekund!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är friheten som är viktigt. New York, Liberty City, friheternas stad. Men kommer Rockstar att ge oss den möjligheten? Möjligheten till totalt frihet?

Personligen tycker jag att skildringar av New York har varit trista.

"Mittenön" eller vad den nu kallades i Gta3 är nog den tråkigaste del av Gta-serien nånsin. Samma sak med Driver: Parallell lines.

Bara massa linjära gator och höghus.

Jag hoppas dock de lyckas göra det bättre den här gången. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Personligen tycker jag att skildringar av New York har varit trista.

"Mittenön" eller vad den nu kallades i Gta3 är nog den tråkigaste del av Gta-serien nånsin. Samma sak med Driver: Parallell lines.

Bara massa linjära gator och höghus.

Jag hoppas dock de lyckas göra det bättre den här gången. :blink:

Om du då tycker den delen av GTA III är rätt tråkig så gillar du nog inte Manhattan heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket bra och välskrivet Rasty. Men en sak som jag läste i din berättelse hoppas jag att R* tar bort. Nämnligen det där med att bilar fattar eld när man skjuter på dem. Det är väldigt overkligt. Men annars var berättelsen mycket bra.

Håller med, bilarna ska inte kunna brinna, kanske om man skjuter hål på bensintanken och det börjar läcka ut bensin på vägen. Tex. Du kör lungt runt i staden, ett par gangsters som du har bråkat med tidigare ser dig och börjar skjuta efter dig, dom punkterar ett bakdäck och skjöt hål på bensintanken, gnistorna från fälgen som skrapar asfalten antänder bensinen och bilen börjar brinna. Obs den brinner där tanken sitter inte motorn!, du springer ut från bilen och väntar på att den ska sprängas men inget händer, den bara står och brinner. Brandkåren kommer och släcker bilen, den är nu oanvändbar eftersom hela bensintanken brann upp.

En annan sak är att man borde kunna "punktera" kylaren så det sprutar ånga och vatten tills bilen blir överhettad och dör.

Det var nog allt från mig :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vem skulle andvända blinkers? Tänk dig:

Du är jagad av tre polisbilar i 120 km/h. Polisen skjuter vilt mot dig, du svarar med att kasta en granat genom fönstret. Polisbilen flyger upp i luften. Men oj, en T korsning! Du bestämer dig för att köra åt vänster. Men först så sätter du på blinkers, någon oskyldig kan ju skadas.

:P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vem skulle andvända blinkers? Tänk dig:

Du är jagad av tre polisbilar i 120 km/h. Polisen skjuter vilt mot dig, du svarar med att kasta en granat genom fönstret. Polisbilen flyger upp i luften. Men oj, en T korsning! Du bestämer dig för att köra åt vänster. Men först så sätter du på blinkers, någon oskyldig kan ju skadas.

:P

Du har just snott en dyr BMW och och du gasar på lite på motorvägen. Men oj, en bil byter fil framför dig och du crashar. En helt vanlig dag i San Andreas. Sen är det extremt störande då man inte vet vart bilarna ska svänga i korsningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har just snott en dyr BMW och och du gasar på lite på motorvägen. Men oj, en bil byter fil framför dig och du crashar. En helt vanlig dag i San Andreas. Sen är det extremt störande då man inte vet vart bilarna ska svänga i korsningar.

Att NPC's skulle kunna andvända blinkers har jag inget emot. Det är jag för. Men att andvända själv skulle blir för krångligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det är en biljakt och man skjuter på den andra bilen så ska skotten kunna träffa föraren och passagerarna i den andra bilen så att deras bil crashar. I dom tidigare spelen kunde man bara skjuta på bilen, inte människorna i dom.

Jaså? Du säger det.

I Vice City kan man skjuta sönder fönsterrutorna på bilarna, och om man siktar på t.ex skallen på en förare genom vindrutan eller sidorutan så nog fan ramlar han ut ur bilen utan huvud. Det är iofs bara när bilen står stilla och man står framför eller på sidan, men iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaså? Du säger det.

I Vice City kan man skjuta sönder fönsterrutorna på bilarna, och om man siktar på t.ex skallen på en förare genom vindrutan eller sidorutan så nog fan ramlar han ut ur bilen utan huvud. Det är iofs bara när bilen står stilla och man står framför eller på sidan, men iaf...

Jag skrev ju när det är en biljakt, man åker i en bil och ska skjuta dom i den andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Drömmer om mycket. Skall bli kul och se hur man kan hantera olika situationer. Kanske blir man en Claude-ripoff och lurar alla! Nej, tror inte det, eller kanske? Känns kul att man kan göra saker på olika sätt. Mitt drömsenario är att GTA för en gångs skull blir lite seriöst. Jag kommer planera varje grej jag gör och tänka ut konsekvenserna, för att sedan se hur smart uppbyggt spelet är. Eftersom alla karaktärer är olika lär det finnas en chans att man ser gangsterkungar ute på gatan. Skulle vara grymt kul att planera mord på dem. Ännu grymmare omman kunde se någon Claude springa för livet med några busar bakom sig.

Känns jävligt spännande alltsammans. Har många drömmar. Skulle vara nice att plocka upp en förädare i en Taxibil och köra dem till sitt öde.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...