Jump to content

Vilcken låt får du minnen av.


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Ja som tråd namnet lyder. Vilcka låtar får du känslor och minnen av?. Sry för tråd namnet kom ej på något.

Skriv din lista av de låtar som påminner dig om saker. Och skriv varför.

Sjävl så har jag dom här:

1.Don Henley - Boys of summer

2.Ozzy Osbounre - See you on the other side

3.Ozzy Osbourne - Mama I'm coming home

4.Ozzy Osbourne - Time after time

5.Ozzy Osbourne - Road To Nowhere

6.Daddy DJ - Girl in red

Men specielt Don Henley - Boys of summer. För den påminner mig om Bra Dåliga Sorgliga minnen. Och sen får jag speciela känslor av den låten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 70
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ja du, finns några låtar som ger mig minnen, dock gamla minnen och låtar jag lyssnade på förr

Manowar - I Believe, lyssna på den samma kväll som jag blev tillsammans med min "dröm" tjej , gick kanske i 8an då

Manowar - Blood of my enemies, lyssna på den då jag beställt wow när det kom ut, tittade på alla bilder på worldofwar.se och längtade ;)

The 69 Eyes - Sister of Charity, lyssnade mycket på den förr förra nyår, fick den av en tjej jag gillade väldigt mycket då, fast vi slutade upp som skitbra vänner, men det var på något sett ett vackert minne för min del

Deathstars - Tongues, hörde den första gången hoss den där bruden jag gillade, första gången jag var hemma hoss henne, vackert minne

The 69 Eyes - Gothic Girl, lyssnade på den förra sommarn, då jag precis lyckats slita mig från mitt grymma wow beroende, såg njutningen i livet, köpte vattenpipa, tack vare karatemorfar så fick jag all info jag behövde :unsure: lyssna på den o röka vattenpipa med madhick , var underbart

Det är det enda jag kan komma på just nu. :)

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Papa Roach - Last Resort [sommaren 2004]

Laakso - Aussie Girl [Tjej jag var kär i]

Laakso - True Love [Tjej jag var tillsammans med]

Arctic Monkeys - Riot Van [sena uppesittarnätter i gott sällskap]

The Streets - Irony Of It All [Rökfyllda husvagnar på Gotland]

Creed - One Last Breath [sommardagar sommaren 2006]

Mimikry - En Flicka Som Är Stark [På hemväg med en rejäl fylla över skallen]

De jag kommer på nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ganska intresant detta. Hur låtar påminner er. kom på 2till

1.Reo Speedwagon - Keep on loving you Påminner mig om min första kärlek som räckte typ nån vecka. Sen så tog det slut. Och jag ångrar mig nu att jag blev ihop med henne, Hon går typ i min skola nu. Och vi pratar rätts så sällan eller helt enkelt vi pratar ej med varandra. Men nångång kan vi prata.

2.Mr Mister - Broken Wings kommer ej ihåg vad den påminnde mig

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blur - Song 2 - Fifa 99, eller 98 kanske det var. Spelade det mycket med min far när jag var liten.

Manowar - Black Winds, Fire & Steel - Låt som jag faktiskt hörde första gången bara för ett år sedan, typ. Det var mitt i sommaren, var med polare, och allt var bara... härligt. ;) Så den har fastnat, på något sätt.

Oasis - Wonderwall - Aah, den är ju bara kult. :unsure: Hört på den hel del, och har härliga minnen från då jag spelade Jedi Academy och nötte enbart Wonderwall.

Kiss - I Was Made For Loving You - Låt jag lyssnade på, och älskade, då jag var liten.

:)

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha..

Jag får nog mest minnen av:

1. Linkin Park Crwaling

-*Kommer ihåg en gång i bussen, Första gången jag lyssnade på den. Så lung men ändå så rockig.*-

Sen kommer nog:

2. Forever young - alphaville

3. Gortoz A Ran - J'attends (Soundtrack till Black Hawk Down)

4. Daft Punk - One More Time

5. Linkin Park - By Myself

6. Robert Miles - Children

8. Robert Miles - One And One

9. DJ Mangoo - Sad memory

10. Gipsy Kings - Bambaleo

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blink 182 - All The Small Things // Första gången jag hörde den var jag bara 9 år och jag älskade den från första början. Har lyssnat på den i 7 år och jag tröttnar aldrig.

Fronda - Rullar Fram // 1. Hörde den nästan 24/7 när jag började högstadiet och de var även den låten jag hörde me min första tjej.

Phantom Planet - California // O.C. kommer aldrig glömma den låten.

>_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Less Than Jake - Thats why they call it a union - Hörde den hos en gammal flickvän första gången, är en jävligt bra låt imo. Ger mig något fint minne av kärlek som jag inte kommer på.

Basshunter - Boten Anna - Sommaren 2006, värsta jävla plågan >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Främst sommarplågor, t.ex Boten Anna, Hips Don't Lie etc. Även om jag kanske inte alltid tycker om låtarna i fråga så får de mig att tänka på sommaren=nice >_<

Annars när jag lyssnar på Pantera - Cemetery Gates så tänker jag alltid på sommaren 2005, lyssnade på den som fan då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...