Jump to content

Feedback på en låt jag gjort


Kalan
 Share

Recommended Posts

Jag kunde inte hitta någon tråd angående elektronisk musik vi gjort själva.

Jag pillade ihop denna under några kvällar då jag inte haft någonting bättre för mig. Jag är inte världens duktigaste på FL Studio 6 , så jag hoppas ni kan ge lite feedback så man förbättrar sig i framtiden. Jag har inte använt mig av några färdiga loopar eller så, utan gjort allt från scratch, förutom rösterna.

Musikstilen är väl hardstyle. Dessvärre tror jag inte många uppskattar den, men vi får väl se.

Säg vad ni tycker om låten, jättesnällt (:!!!:)

DJ Kalan - Bass Attack.mp3

http://thepiratebay.org/tor/3643503

Jag vet att det är en länk till the pirate bay, men materialet är ju knappast upphovrättsskyddad, eftersom det är ju är jag som gjort låten, dessutom med hjälv av upphovrättsfria samples.

Om ni tankar jättesakta får ni gärna säga hur jag ska göra för att det ska gå snabbare. Jag är inte kung på torrents, direkt.

I värsta fall finns låten även på mina prylar på lunar, där jag heter _kalan_, om någon undrar. stealth.mp3

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Arghhh, jag mår illa men jag SKA genomlida de resterande två minuterna. Är förnärvarande galen på baktakten du håller på med, är den med flit eller är det bara okunskap? Ettan på trean och tvärtom. Visselskiten ger mig migrän också. icon8_700622_0.gif

Lofon: Muskeltroll. Det är äkta, det :wub:

Baktakten? Hur menar du nu?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okunskap. :wub:

Gillade inte heller låten, absolut inte min smak och inte speciellt välgjord.

Jag vet vad baktakt är, men ja, jag är oerfaren. Under vilket parti i låten låter det konstigt? :P

Näe, jag tror inte så många på detta forum tycker om hardstyle över huvud taget, men det var väl värt ett försök :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då är det Speedyshare som rövknullar mig då. För jag kunde inte få ned den där ifrån. Så jag gjorde som Dirty Harry skulle ha gjort och tankade från torrenten.

Opinion:

Pröva spela gitarr istället. Folk får inte huvudvärk av gitarr.

En del tycker om instrumental musik, andra tycker om elektronisk. Du tycker inte om elektronisk och jag tycker om både och, men kan dessvärre inte spela gitarr. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

låter som ett inbrottslarm. x]

Det där tar jag som en komplimang :wub:

Jag tycker om elektronisk musik. Jag tycker om det väldigt väl. Det där är inte elektronisk musik, det där är anledningen att köpa Treo.

Det är väldigt stor skillnad mellan elektronisk musik och elektronisk musik. Vocal trance till exempel (typ Grovve Coverage t.ex.) låter inte alls som speedcore (Hypnoskull t.ex.) eller hardcore (DJ Skinhead t.ex.).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...