Jump to content

Favorit av uppdragsstil


T-Bone Mendez
 Share

Recommended Posts

Vilken är eran favorit, bilrace, skjuta skjuta, slåss?

Dom uppdrag som jag gillar mest är såna som ofta är ganska tidigt i spelen, slåss. Exempel, Cj och Ryder slår ner några langare i SA, Vic och Louise slår ner massa rednecks i VCS. Såna uppdrag är mina favoriter, enkla och roliga. Men jag tycker också om dom sista uppdragen i spelet. Dom typer av uppdrag som jag tycker minst om i GTAserien är race.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken är eran favorit, bilrace, skjuta skjuta, slåss?

Dom uppdrag som jag gillar mest är såna som ofta är ganska tidigt i spelen, slåss. Exempel, Cj och Ryder slår ner några langare i SA, Vic och Louise slår ner massa rednecks i VCS. Såna uppdrag är mina favoriter, enkla och roliga. Men jag tycker också om dom sista uppdragen i spelet. Dom typer av uppdrag som jag tycker minst om i GTAserien är race.

Samma här. Hatar även de överdrivna skit uppdragen I San Andreas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag älskar alla sorters uppdrag där man ska sno bilar och parkare dom på ett visst ställe. Ett exempel är väl "Grand Theft Auto" från GTA III. Stick och hämta, åk och lämna. Detta ger verkligen själ till just Grand theft auto.

Sedan gillar jag vanligt pang pang också, helst inte med pil utan rent jävla pang pang, t.ex "The Exchange" från III eller "Loose Ends från VC, underbara uppdrag där det bara är döda som gäller.

Henkibojj: Skulle kunna tänka mig att du älskar "Autocide" från Vice City. Ett typiskt sånt uppdrag som du beskrev. Satan vad jag älskade det uppdraget. Kunde åka ner automatiskt i vattnet bara för att jag skulle kunna få köra det igen.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag älskar alla sorters uppdrag där man ska sno bilar och parkare dom på ett visst ställe. Ett exempel är väl "Grand Theft Auto" från GTA III. Stick och hämta, åk och lämna. Detta ger verkligen själ till just Grand theft auto.

Sedan gillar jag vanligt pang pang också, helst inte med pil utan rent jävla pang pang, t.ex "The Exchange" från III eller "Loose Ends från VC, underbara uppdrag där det bara är döda som gäller.

Henkibojj: Skulle kunna tänka mig att du älskar "Autocide" från Vice City. Ett typiskt sånt uppdrag som du beskrev. Satan vad jag älskade det uppdraget. Kunde åka ner automatiskt i vattnet bara för att jag skulle kunna få köra det igen.

Vilket var "Autocide"?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Henkibojj: Skulle kunna tänka mig att du älskar "Autocide" från Vice City. Ett typiskt sånt uppdrag som du beskrev. Satan vad jag älskade det uppdraget. Kunde åka ner automatiskt i vattnet bara för att jag skulle kunna få köra det igen.

Oooh, ett av mina absoluta favoriter, nu när du säger det. Jag körde om det så många gånger att jag blev nästintill perfekt på det. Jag tog de bästa vägarna, de bästa fordonen, de bästa vapnen och allt möjligt för att det skulle vara gjort på så kort tid som möjligt. Ofta kunde jag ju lätt knäppa motorcykelkillen, men struntade i det för att få visa mina skills på PCJ i tungtrafik. :) Ahh, minnen. Förresten var det länge sen jag spelade VCS nu, jag kanske får köra det lite mer. Denna gång ska jag klocka processorn, för jag tror inte jag spelat nåt spel utom VC i full framerate. :P

"Love Juice" är också på topp fem. Perfekt uppdrag, precis som jag vill ha det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilket var "Autocide"?

Det var ett uppdrag i Vice City från en sånhär telefon. Man startade med en motorcykel och skulle döda olika människor på 7 eller 8 minuter. En snubbe var ute på en båt och en annan gasade för fullt med en PCJ och det var knepigare än vad man skulle kunna tro för att få knäpp på vissa.

Henkibojj: Haha ja man kämpade grymt mot den där tiden, det var race redan från första början, underbara känslor. "Love Juice" var också grymt kul, kommer ihåg at jag alltid knäppte killen på motorcykeln jätteenkelt, men sen när man skulle åka och hämta Mercedes så ramlade man och råka bli busted eller så var man klantig och körde ner i vattnet, fick alltid mission failed minst en gång när jag försökte plocka upp den där förbannade Marcedes.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Henkibojj: Haha ja man kämpade grymt mot den där tiden, det var race redan från första början, underbara känslor. "Love Juice" var också grymt kul, kommer ihåg at jag alltid knäppte killen på motorcykeln jätteenkelt, men sen när man skulle åka och hämta Mercedes så ramlade man och råka bli busted eller så var man klantig och körde ner i vattnet, fick alltid mission failed minst en gång när jag försökte plocka upp den där förbannade Marcedes.

Love Juice och Autocide är två av ganska få uppdrag man kan visa sig jäääävligt skillad på, de sammanfattar hela GTAIII-serien rätt snyggt faktiskt. Jag älskar dem! icon12_714337_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Jag älskar verkligen det uppdraget när Louise och Vic bråkar med alla rednecks. Jag gillar när det är gängbråk utan vapen, fast sen i slutet på uppdraget kom dom med pistoler. Fast det är ändå roligt när det är stora gängbråk.

edit, det som KvaddadPadda skrev gillar jag också, som House Party när man ska försvara mot anfallare.

Redigerad av T-Bone Mendez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cannon Fodder helt klart...har älskat det sen första gången. Kan härma "We need reinforcements from the café" med exakt uttal. :)

Men "Drive-By" i SA är det också nåt med, typ när man spelar det så fattar man typ att nu börjar allvaret. :P

Och hur kan ja glömma "The Job". Så cool ja kände mig första gången ja inte blev sönderpepprad av SWAT.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja Cannon Fodder är underbar. Brukade alltid stanna i min van för att vänta på mina cubaner som jag hade med mig. Sen försökte jag alltid döda "Snipern on the roof!" så spektakulärt som möjligt.

Jag brukade stå och skjuta tills jag inte hade några skott kvar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag ska välja mitt absoluta favorituppdrag.. det är ju som att välja sin favoritlåt :lol: Ska försöka.

GTAIII har jag inte spelat på år och dar, men "A dead skunk in the trunk" ger mig bra vibrationer.

GTAVC... Äckelsvårt att välja.

Loose Ends

G-spotlight, PCJ-pwnage :lol:

Supply and Demand, cutscenen med Diaz "trasiga" video :) (vinnare)

All Hands on Deck

GTASA: Det är också svårt.

Just Business

Are you going to San Fierro (vinnare).

Black Project.

A Home in the Hills

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...