Jump to content

Festivaler


Kiedis
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 283
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hemkommen från Hultan!

Sedda band i kronologisk ordning:

Flogging Molly - Första spelningen jag kollade på och den satte verkligen röj-ribban högt... en riktigt upplevelse.

Mapei - Lirade på stora dans och mysfaktorn var galet hög. Hon bjöd mycket på sig själv och musiken var go, men hon kändes lite väl berusad och hennes röst var aningen fuckad. Grym freestyling.

Laakso - Stod bara i bakgrunden och lyssnade, ingen höjdare.

Velvet Revolver - Kollade lite halvhjärtat, musikupplevelsen var väl lite sissådär men stämningen stämningen var på topp.

JazzAttacks - Rockade "Paradiset" så hårt! Ganska okänt band men som fick igång den från början halvintresserade publiken riktigt rejält! Bra grejor och jag köpte även en skiva över scen efteråt som signerades.

Anna Ternheim - Lyssnade lite halvhjärtat, men det var fint.

Timbuktu & Damn! - Jag hade sett fram skitmycket emot detta men det var inte mer än sådär... Det sög att dom spelade på Hawaii, hade velat se mindre scen.

Svenska Akademien - Riktigt jävla bra framträdande! Sture Allen började med lite standup och fick hela publiken att garva. Sen lirade dom låt efter låt tills solen gick upp över Pampas, och allt var najs som fan.

Timo Räisänen - Vi var ganska slutkörda vid 04-kvisten när de började lira, men det var ändå rätt gutt att stå där längst bak i publiken och matas med musik...

---

Laleh - Här låg vi i gräset och tittade, fin musik och Laleh var väldigt söt.

Wolfmother - Andra konserten med totalt jävla röjj! Bra spelning och alla flippde totalt när de drog igång "Mother"

Ozzy Osbourne - Satt på RedBull-scenen och kollade från avstånd, rätt kul att se fast var inte det minsta sugen att gå fram och mangla.

50 Cent - Sådär bra, fast det är klart att man gick igång när han körde klassikerna och det är ju en medryckande upplevelse när hela publiken kommer igång. Skumt nog lirade han inte i ens en timme, trots att det var på Hawaii. Inget festligt avslut och publeken blev besviken när de började montera ner.

---

Lisa Miskovsky - Ännu en mysig spelning på Pampas.

Kidz In The Hall - Ganska bra hiphop, fast publiken sög...

Clipse - Mer hiphop... här var publiken mycket mer på, fast jag gillade inte musiken överdrivet.

Turbonegro - Var tyvärr inte framme och röjde, men kollade på det och grymt var det! Hank Von Helvete alltså... Men det var även här som det började regna.

Manic Street Preachers - Jävligt bra.

Roky Erickson - Kollade en stund, han manglade.

Det allra sista jag såg på festivalen var Pet Shop Boys, i regnet, men damn vilket bra framträdande!!

Pallar inte berätta om all annan skit som hände men måste bara lägga upp en bild på det skabbigaste djuret jag sett: Simba

7nty99w5bag4.jpg

Vad som kanske inte framgår är att den är mättad med öl och andra snuskerier...

Snubben som ägde det var galet flummig och pratade östgötska

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Söt asscrack i bakgrunden.

Efter 3 dagar i Hultsfred är ett asscrack inget man reagerar på, haha så jäkla mycket äckel och svineri man har sett. DN:s Fredrik Strage har en bra poäng i den här krönikan http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2198&a=661326

Jag blev också rädd första gången jag gick på festival. Inte för att publiken stängdes in bakom järnstängsel och behandlades som boskap. Tvärtom. Det som skrämde slag på mig var friheten. Under mitt femtonåriga liv hade jag aldrig sett så många ungdomar på en och samma plats - utan några vuxna i närheten för att kontrollera dem. Vi kom fram till Hultsfredscampingen när det var mörkt. Omkring oss pågick ett fylleslag av episka dimensioner. Jag försökte spela cool men vågade knappt titta på raggarna som slogs utanför festivalen, syntarna som marscherade fram och tillbaka i sina ridstövlar och punkarna som tältade bredvid oss under en flagga med texten "Juha Åmsele Tour 88 - Grave-yard Party".
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, hittade de munspelet eller inte?

Förresten, finns det nån hemsida där man kan läsa recensioner om de olika spelningarna på Hultfredsfestivalen?

Hultsfreds hemsida så finns det mesta om årets festival.

En polare till mig ringde efter 50 Cents spelning och var helt lyrisk, var det verkligen så att den mest kritiserade artisten på året festival klämmde till med årets spelning? Han verkade ju taggad till 100% att spela i Sverige. Han drog ju nästan fullt hus också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan berätta lite om mitt Hultsfred.

Tisdag

Kommer ner klockan 16:00, tar en timma att komma till tältplatsen och slå upp tältet.

Sätter upp partytält och flagga, blåser upp poolen och fyller med vatten, drar igång stereon

och kastar freesbee med grannar samtidigt som man knäcker några öl och blir sköningberusad

för att däcka i tältet runt 02:00.

Onsdag

Anordnar HM i badning (Hultsfredsmästerskapen) får många att doppa sig och det var folksamling

hos oss under hela dagen, riktigt skönt. Super mig full igen och däckar lite tidigare idag. Skönast

på hela dagen var när kusinen Jonathan kom och hans polare kom och vi satt hela jävla gänget och drack

en fin sommarkväll!

Torsdag

Första dagen med band, drar och kollar på Florence Valentin som var riktigt jävla bra! kollade på Flogging

Molly också som gjorde en rutinspelning men det gick att kolla på. Höjdpunkten var KoRn som gjorde en

kanonspelning, det märks att de älskar det de gör och att de älskar sin publik. Överraskning att Joey Jordison och Shawn och Chris från Slipknot var med, orginaltrummisen David Silveria var borta (varför vet jag ej,

någon som har koll?) Såg också Sahara Hotnights som bjöd på en sömning spelning.

Fredag

Bästa festivaldagen! Wolfmother och Mando Diao!!!! Drog in till Downtown Hultsfred och chillade lite där, drog senare till campet och hittade partytältet trashat men det var skitsamma, drack oss fulla och kollade på Salem

al fakir där jag trampade i människobajs och fick säga åt Salem att ta en paus för att jag skulle gå ner till sjön för att tvätta bort det. Drog till campet igen vi körde ölspelet och blev stupfulla!! (hade blivit nykter efter salem). Vinglade till Mando och däckade vid sjön och sov igenom halva konserten men jag minns andra halvan.

Drog till campent igen och tog en återställare röjde satan till Wolfmother som ägde upp Pampas så hårt!

Såg lite på en kraksande Ozzy Osbourne och sen drog jag och söp i campet igen däckade runt 03:00 kanske, har faktiskt ingen aning riktigt.

Lördag

Vaknade, drog in till downtown och köpte mer öl, dodgade The_Dude inne på området och peppade till Turbonegro. Drack upp mina öl helt och röjde satan till Turbo som var topp 3 bäst på hela festivalen.

Började regna och folk höll på att strula om skjussen hem på kvällen. Jag la mig klockan 01:00 för att kunna

vakna upp hyffsat för att röja bort allt och inte missa bussen.

- - - -

Totalt betyg på festivalen 3/5

Orkar inte beskriva allt men kan säga att om jag inte hade det sällskapet jag hade haft så hade festivalen fått en 1:a pga bokningarna var lite halvtama och att de la fucking SMK 04:00 på sista natten = Palla! aja...

GODKÄNT!

http://timtom.bilddagboken.se/ - (Bilder från Hultsfred 12 till 17 Juni)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter 3 dagar i Hultsfred är ett asscrack inget man reagerar på, haha så jäkla mycket äckel och svineri man har sett. DN:s Fredrik Strage har en bra poäng i den här krönikan http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2198&a=661326

På tal om krönikor och festivaler: Lokko visar att han är ohotad kung över allt som är 'pretto', i och med denna krönika. Jag citerar, från krönikan som hävdar att fenomenet rockfestivaler är en styggelse:

Jag tar på mig morgonrocken, häller upp lite jordgubbar i en skål, hämtar ett glas champagne och sätter mig vid frukostbordet i vårt eget hörn av trädgården med The Times – jag försöker sluta läsa The Guardian och The Independent, de är så… organiska – lyssnar på Dvorák och matar ekorrarna.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cheesus! Ser ju nu att Mando Diao, Sahara Hotnights och The Sounds kommer till PDOL! Är inget överdrivet fan av de två sistnämnda, men det är hyggligt bra. Och Mando, de hade visst gjort en grym spelning på Hultsfred, så.. det blir Piteå sista helgen i juli, och Luleå första helgen i augusti! Sooooooftt! :angry:

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hjälp!

Jag ska beställa biljetter till Pier Pressure från Ticnet. Men när jag kommer dit jag ska välja betalningssätt så finns det inget jag kan använda. Bara några konstiga betalsätt från SEB och Nordea m fl. Jag pratade med pappa och han sa att vi inte kunde använda något av dem.

Så hur ska jag göra? Hur har ni gjort när ni har beställt biljetter från Ticnet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hjälp!

Jag ska beställa biljetter till Pier Pressure från Ticnet. Men när jag kommer dit jag ska välja betalningssätt så finns det inget jag kan använda. Bara några konstiga betalsätt från SEB och Nordea m fl. Jag pratade med pappa och han sa att vi inte kunde använda något av dem.

Så hur ska jag göra? Hur har ni gjort när ni har beställt biljetter från Ticnet?

Går det inte att hämta ut hos ATG-ombud?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jao, på ATG-stället betar du och de skriver ut själva biljetten åt dig.

MEN! När jag ska bekräfta beställningen så står det att jag måste välja betalsätt.

Så ser det ut (Vet inte vad jag ska välja):

SEB Direkt

Betala via SEB direktbetalning. Du måste vara ansluten till SEB Internetkontor och ha ditt digipass tillgängligt.

SEB Företag

Betala via SEB Företag direktbetalning.. Du måste vara ansluten till SEB Företags Internetkontor och ha ditt digipass tillgängligt.

Swedbank

Betala via Swedbanks direktbetalning. Endast privatkunder, ej företagskunder.. Du måste vara ansluten till Swedbanks Internetkontor och ha din dosa tillgänglig.

Nordea

Betala med e-betalning via Nordea. Gäller både privat och företags kunder. Du måste vara ansluten till Nordeas Internetkontor och ha dina koder tillgängliga.

Edit: Oops, blev visst lite rörigt men ni förstår nog ändå.

Redigerad av nor_adde
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...