Jump to content

Festivaler


Kiedis
 Share

Recommended Posts

Jävla monster. SABBAR VÅRAN GRÄSMATTA!

Äsch, dom hade nog tänkt på er djurgårdare eller vad du är, och rullat ut en matta >_<

*edit

Tillbaka från Amsterdam och Sensation Black. Där kan man snacka om mäktig upplevelse, blev dock bara 30 000 pers. Laddat upp inspelning från introt om någon är intresserad: http://www.youtube.com/watch?v=b11UjKY38gA

Redigerad av BigBear
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 283
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det blev Öland Roots i alla fall, trots att biljetterna var slut evilgrin39_745831_0.gif

Skamligt lätt att planka - krypa under stängslet till campingen, krypa under stängslet till området, boom. Vi missade dock alla riktiga höjdpunkter, såg bara The Roots Alliance (som var svinbra) och sen hängde på campingen.

Gick till några polares camp vid namn "Camp Flygande Mattan". Det bestod av ett stort partytält och en lika stor persisk matta på marken där alla satt i brassestolar eller bara låg, 10-20 pers; nån spelade gitarr, ett par rökte gräs; stämningen var på topp. Jag var desvärre tvungen att hålla mig spiknykter då jag skulle köra hem senare på natten.

Helt klart prisvärd kväll!

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Arvika!

Vad fanns i bagaget?

  • 2 flak öl
  • 4 paket cigaretter
  • 1 par kalsonger
  • 1 par strumpor
  • Sovsäck
  • 2 par T-shirts
  • 1 tjocktröja
  • 1 jacka

Vilka band?

Timbuktu

Betyg: @@@@@

Plats: Längst fram

Sinnestillstånd: Nykter

Helt klart en av de bästa spelningarna på Arvika -07. Med ett sjukt skillat liveband levererade han så hårt att till och med hårdsynthare stog och hoppade till Kejsaren Är Naken. Och när de drog igång Fantasi med baselinen till 7 Nation's Army då JÄVLAR! Vi stog nästan längst fram och dansade, pussade och kramade alla som kom i våran väg.

Mando Diao

Betyg: @@@@@

Plats: Längst fram

Sinnestillstånd: Nykter

Visst var det drag men jag var där själv så särskilt mycket dansande blev det inte men låtar som The Band och Amsterdam fick verkligen hela publiken att studsa.

Detektivbyrån

Betyg: @@@@@

Plats: Främre mitten

Sinnestillstånd: Lullig

Varför är alla som gillar Detektivbyrån så långa för? Hur som helst så var det en jävligt ball spelning och jag har aldrig sett en sån stor publik hantera såna avancerade 'klapptakter'. Och visst är inte Detektivbyrån den mest dansamma musiken men vi lyckades ändå ganska bra.

Scissor Sisters

Betyg: @@@@@

Plats: Högra fronten

Sinnestillstånd: Dyngrak

Damn! Så sexigt! Så otroligt jävla sexigt! Vad finns det för bättre inledningsfras än "SWEDEN! SKA VI KA-NULLA?!"? Nej, det var en ruskigt kul spelning där man kunde böga sig rejält!

The Though Alliance

Betyg: @@@@@

Plats: Längst fram

Sinnestillstånd: Dyngad

Vad i H-LVETE?! VAD FAN?! Detta måste nog vara det sämsta jag sett i konsertväg. Inte nog med att de är grymt försenade och gasar ihjäl oss med rökmaskiner samtidigt som alla trycker ihjäl en.. de ska suga så hårt också! Vill jag se fulla brats stå och mima samtidigt som de dansar runt som fånar med trumpinnar så går jag till Stureplans kareoke-bar. Fyfan.

Maia Hirasawa

Betyg: @@@@@

Plats: Längst fram till höger

Sinnestillstånd: Nykter/lullig

Fy vad vacker hon är! Och vilken röst! Och vilken utstrålning! Synd att halva publiken satt ner dock.

Laakso

Betyg: @@@@@

Plats: Längst fram

Sinnestillstånd: Påverkad

Äntligen! Äntligen har jag fått se Laakso live och jag är INTE besviken! Det som drar ner betyget är dock att Krunegård var ganska packad. Men shit, när de drog igång In My Blood så skrek jag så att lungorna ramlade ut. Nästa dag kunde jag inte prata utan bara stöna några slags fågelläten.

Patrick Wolf

Betyg: @@@@@

Plats: Längst fram

Sinnestillstånd: Full ;D

Åh, sexigare man får man leta efter! Med en sån otrolig utstrålning, humor och publikkärlek gjorde han konserten till en oförglömlig upplevelse. Han strippade! Han klädde av sig! Han tog på sig alla kläder publiken kastade på honom och jag fick till och med dra mina fingrar genom hans hår. Fy jävlar vad bra!

Sen såg jag en massa andra band fast bara lite i förbifarten och orkar inte nämna alla.

Tog du några bilder?

Onsdag, första dagen. Alla var berusade och glada!

Jag var en av dom.

Camp 90-tal såg inge vidare ut på morgonen.

Så vi bestämde oss för att mecka zutten och glömma alltihopa.

Frukost, sista dagen.

Fy fan vad det såg ut..

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Bollnäsfestivalen förra veckan. Var över förväntan, faktiskt.

Jag hade inte tänkt dragit dit igentligen, då intresset från polarna var väldigt skralt. Men det slutade ändå med att jag drog dit med några polare.

Bäst på torsdagen var lätt The Sounds. Älska Maya Ivarsson, måste vara den konstigaste sångaren jag någonsin sett live. :D Det hela började med att hon sprang in på scenen med en starköl i handen, sen la hon en lobba ut i publiken och började hoppa runt på högtalaren vid trummisen.

Trodde inte att dom skulle vara så värst bra, då en polare sagt att dom var kass på en spelning innan. Men annorlunda var det inför denna - Dom var riktigt bra, och visst var det fränt att sjunga med i Painted By Numbers. :)

Utöver The Sounds så var det inte så mycket att hurra för på torsdagen. Visst var det ganska fränt att höra Glorious med Andreas Johnson live, men det är ändå ingen artist som jag riktigt gillar. My Favourite Moonboots var dock en glad överaskning.

Lite större utval var det på lördagen.

Förväntningarna var stora då Bloodbound skulle framträda med ex. sångaren i Iron Maiden Paul Di'Anno, så spelningen som var alldeles innan den, på lilla scen, med Pain hade jag trott bara skulle bli som uppvärmning. Men fan heller, Pain var långt över förväntan och stämmningen var enorm då dom drog igång "Same Old Song". :wub: Det hela slutade med att led-gitarristen gjorde stage-dive och alla jublade sig hesa.

Sen var det då Bloodbound. Lite utav en besvikelse, faktiskt. Paul Di'Anno såg ut som en tjock gammal rappare, och han var så otroligt omotiverad då han sjöng att man bara ville att han skulle lämna plats till Bloodbound igen.

Bloodbound var dock bra på dom flesta punkter - Mest tack vare att forna sångaren Urban Breed var tillbaka. Han är grym. Ett stort, stort minus (för mig) är dock att dom inte spelade "Fallen To Grace", min absoluta favorit låt med dom. ^_^

Andra halvskapliga band på lördagen var The Hooters, Weeping Willows och Queer. Dessvärre så missade jag Nordman.

Hoppas på att det blir festival där nästa år också, nära (1.5 mil) och hög kvalite. :)

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hemma från PDOL. Pallade inte stanna en natt till, pengarna började sina och syrran hade jobb att göra. Men igår kväll var det kul. :lol:

Började med att se Fattaru. Inget stort fan av hiphop, och det var inte bra. Satt i gräset och chillade. Sen var det dags för.. The Ark ( :ermm: ). Hade inget annat för mig iaf. Det sög, stör mig så hårt på Ola Salo. Fast resten av Piteå verkade älska honom. Efter en sjukt jobbig timme gick vi till ett café och lyssnade på lite jazz. Satt och drack kaffe ur en röd Che Guevara-mugg, kände mig som en vänstervriden kulturpersonlighet. ( ;) ).

Next stop: Pain. Det var lite kul, lyssnade på honom förut. Allt drog ut på tiden, det verkade som att det hade problem med utrustningen. När det var försenat en kvart skulle vi dra och lyssna på lite ska, och plötsligt smäller det smällare och Same Old Song drar igång. Mäktigt. Lyssnade några låtar, sen var det dags för det viktigaste: Mando Diao.

Konserten började 01.15, så typ hela publiken var ju dyngraka, så det var ingen sjukt bra allsång, men det var en bra konsert ändå. De spelade nästan exakt mina favoritlåtar, jävligt härligt. Blev ett grymt drag under Killer Kaczynski och Down in the Past, grabbarna är verkligen bra live.

Det var mitt PDOL det, är sugen på att dra ner igen nästa helg (Luleåkalaset) och kolla på Laakso och Maia Hirasawa. Får se.

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Next stop: Pain. Det var lite kul, lyssnade på honom förut. Allt drog ut på tiden, det verkade som att det hade problem med utrustningen. När det var försenat en kvart skulle vi dra och lyssna på lite ska, och plötsligt smäller det smällare och Same Old Song drar igång. Mäktigt.

Håller med! Same Old Song var grymt mäktig live. Och när dom började med den låten trodde jag att dom skulle leverara kanon rätt igenom - Men det vart väl... nja. :ermm: Dom har ganska många låtar som låter likadant. Dock var sista låten som dom spelar bra också, Shout your Mouth.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med! Same Old Song var grymt mäktig live. Och när dom började med den låten trodde jag att dom skulle leverara kanon rätt igenom - Men det vart väl... nja. :ermm: Dom har ganska många låtar som låter likadant. Dock var sista låten som dom spelar bra också, Shout your Mouth.

Jo, den hade jag också velat höra, typ första låten jag hörde med Pain... men Mando Diao kallade. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Kanske inte är bästa tråden att dra upp EN spelning i, men jag hittade ingen bättre och ville inte skapa en ny. :P

Någon som ska på Dragonforce på Arenan i Stockholm 11:e December?

Är så GRYMT sugen på åka dit. :D Jag och en polare satt och snackade ihop oss om ett biljettköp igår.

Verkade inte vara så värst dyrt heller. Men i priset ingår ju även några andra band då, Machine Head och Arch Enemy b.la har jag för mig.

Men som sagt, jag kommer nog vara där iaf. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är så grymt sugen på att se Led Zeppelin's ev. återföreningskonsert senare i år. Inget är bestämt än, men "mycket tyder på det".

20000 platser. London. Alltid velat besöka. Biljetterna lär ju gå åt så jävla snabbt. Vore mäktigt. Hur kan det gå för svenskar att få tag i biljetter? Hur mycket kan spektaklet gå på? Den som lever få se...

...Led Zeppelin!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är så grymt sugen på att se Led Zeppelin's ev. återföreningskonsert senare i år. Inget är bestämt än, men "mycket tyder på det".

20000 platser. London. Alltid velat besöka. Biljetterna lär ju gå åt så jävla snabbt. Vore mäktigt. Hur kan det gå för svenskar att få tag i biljetter? Hur mycket kan spektaklet gå på? Den som lever få se...

...Led Zeppelin!

Det skulle vart grymt mäktigt.

Men vill inte ens fantisera i biljettpriserna. :D

Whaat! De skulle jag vilja se live! :P

Haha, dom var här och uppträdde live också, dessväre låg jag och sov när dom spelade. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...