Jump to content

Trummor


Nik.
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 53
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vet du inte vem Tommy Lee är? Trummisen i Mötley Crüe! Han är rätt så känd. Så om du vill skryta för polarna om hur bra du kör så kan du säga att du är lika bra som Tommy Lee

Han är väl misnt känd för sitt trumslagande i Mötley. Skulle mest säga att han är känd p.g.a. hans porrvideo med Pam. Han är ju nte sådär jätteskillad på trummor fatiskt. Men han är jävligt ball.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så om du vill skryta för polarna om hur bra du kör så kan du säga att du är lika bra som Tommy Lee

..... tack för den.... satte en pepparkaka i halsen för att jag vek mig dubbel av skratt när jag läste det....

Mötley Crue är helt ok band att lyssna på (såg dom live på SRF förra sommaren) men Tommy är ju ingen bra trummis.

Mike Portnoy där i mot...... eller trummisen i meshuggah (kommer inte på vad han heter)...

där pratar vi förebilder.....

Har själv ett pearl world serie från sent 80-tal med dubbla baskaggar..

Riktigt grymt... fick det för 9000:-

köpte en zildjan A custom för 2500:- för typ tre veckor sedan..... "dräggel" glad som ett barn....

Vill ni bli en bra "bandtrummis" är mitt tips att ni plaggar andra låtar.... bara lyssnar på dom och spelar exakt samma sak..... gjorde det när jag gick under lärare under typ ett år.... Undrade varför det var nödvändigt och kändes tillslut totalt värdelöst... men idag är jag glad för det. Kan typ spela alla världens låtar efter att ha hört dom efter en gång..

Väldigt bra att kunna om man ska spela i ett band eftersom dom Sk andra musikerna är värdelösa på att förklar saker när dom gör en egen låt.....

Nackdelen är att jag inte får spela så mycket för att man vet hur man ska spela med typ en gång medans någon annan pappskalle i bandet behöver typ 20 min för att lära sig versen.....

Sedan är ett annat tips om ni spelar i band att skita i alla fills i början av skapandet av en låt..... köra jätte små i nödfall.... för man gör fillet rätt men det är alltid någon som ska tappa bort sig..... så föratt man inte orkar spela samma del av en låt 10 gånger så är det bra om ni lugnar er med att stila i replokalen.....

Hör av er om ni undrar något... har ändå tre år på estetisk slagverksgymnasium och vart trummlärare.

Ps. Någon som vet hur polorythmen 4 mot 3 låter? Eller bara hur man ska spela den i teorin?

Citat Cartman: You can´t just hit a drum. You must beat the shit out of it

Redigerad av Mr_Dufus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Buäääh!!... nu försöker jag stämma mina trummor men jag får inte till de fina ljudet :D

hjäälp :P

om tonen inte vill dö ut så fort...då ska man dra åt mer på underskinnet och släppa lite på där man slår`? :D

Redigerad av xXxGemagexXx
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Buäääh!!... nu försöker jag stämma mina trummor men jag får inte till de fina ljudet :D

hjäälp :P

om tonen inte vill dö ut så fort...då ska man dra åt mer på underskinnet och släppa lite på där man slår`? :D

Skinnet skall inte dallra och vara slappt. Spänn de så du tycker att de låter bra, det finns ingen regel direkt.

Precis vid skruven där du stämmer, slå lite på skinnet och hör hur det låter. Det skall låta jämt och likadant vid alla skruvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skinnet skall inte dallra och vara slappt. Spänn de så du tycker att de låter bra, det finns ingen regel direkt.

Precis vid skruven där du stämmer, slå lite på skinnet och hör hur det låter. Det skall låta jämt och likadant vid alla skruvar.

De vet jag redan :D

....men jag tror jag fick ordning på de nu :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...