Jump to content

Officiella trådar kontra Ej Officiella trådar.


Nord
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 100
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Sådär, på önskan vill ni diskutera officiellas trådar att vara eller att icke vara.

För att jag nu gör så här betyder inte det att det är en minsta chans till förändring utan att vi alla är överens om det.

Då är tråden meningslös, lås den dirkekt. Du vill ha officiella trådar och därav blir vi aldrig överens.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då är tråden meningslös, lås den dirkekt. Du vill ha officiella trådar och därav blir vi aldrig överens.

Nej precis, det är min mening. I vissa fall.

Men vi kan väl ändå diskutera det?

Utan argument kommer jag aldrig byta åsikt?

Snälla, ha inte så jävla bråttom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej precis, det är min mening. I vissa fall.

Men vi kan väl ändå diskutera det?

Utan argument kommer jag aldrig byta åsikt?

Snälla, ha inte så jävla bråttom.

Bråttom har jag inte, däremot värderar jag min tid. Istället för att slösa den på argument du inte kommer att ta till dig så ser jag ingen mening med att argmuentera heller. Men ok, ska skriva ihop en jävla massa argument, hold on.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bråttom har jag inte, däremot värderar jag min tid. Istället för att slösa den på argument du inte kommer att ta till dig så ser jag ingen mening med att argmuentera heller. Men ok, ska skriva ihop en jävla massa argument, hold on.

Du måste ha i åtanke att det verkligen inte är jag som bestämmer här.

Så bara för att jag tycker annorlunda så betyder inte det en förändring direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Datorhjälptråden. Den är så extremt rörig och många får inte den hjälpen de kanske kan få. Vorde det inte bättre att öppna ett subforum till just hård/mjukvaruproblem, så det kan istället tas upp i egna trådar? ;)

Men det är väl bara Hultan som kan fixa det? Och han är ju jätteaktiv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Datorhjälptråden. Den är så extremt rörig och många får inte den hjälpen de kanske kan få. Vorde det inte bättre att öppna ett subforum till just hård/mjukvaruproblem, så det kan istället tas upp i egna trådar? ;)

Visst, bara kom med förslag.

Vi kan ju bara hoppas att Hultenius läser dom och tar det åt sig!

Kommer kolla tråden imorn för nu ska jag ha Die Hard maraton.

3 filmer på raken. mums.

sov gott.

Redigerad av A.A
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du måste ha i åtanke att det verkligen inte är jag som bestämmer här.

Så bara för att jag tycker annorlunda så betyder inte det en förändring direkt.

Nej, om du fick bestämma så är det bra som det är nu och det sker därför ingen förändrig. Om en person med erfarenhet av webbforum fick bestämma så skulle förändring ske.

--

Ett webbforum är inte en plats där man ska samla EN tråd och diskutera ETT ämne i den tråden - då har man missuppfattat något. Om vi tar sweclockers som ett exempel. Där sätter modsen inte upp en tråd där man måste diskutera exempelvis möss, detta blir extremt långrandigt och tråkigt. Ja, skapar man en tråd om Battlefield så ska allt om battlefield tas i den, men eftersom att ex. datorer eller människan är ett så pass utbrett ämne så håller inte en officielltråd - syftar då på att du låste tråden där vi hade en diskussion gällande tandställning.

Det som jag tror att - i huvudsak du A.A - har missuppfattat är småsaker och större saker. Småsaker som "jag kan ej klicka på startmenyn" tycker jag är bra att ta i en ex. offeciell tråd för att slippa onödigt trådskapande, men att däremot ta ALLT i en officiell tråd resulterar i att folk inte får svar. Nyss PMade Ante_freeman mig om ett problem som han inte får svar på i den officiella datortråden som jag är 100% säker på att han skulle få hjälp med i en ny tråd. Ska svara på hans PM senare.

Precis som jag tidigare skrev så är det bara GTAsajten som använder denna typ av metod (av de forum jag sitter på), att rada upp officiella trådar hit och dit. Du kommer nu att skriva "att vi bara har en del där folk kan skriva off-topic" och det är jag medveten om och det fungerar bra att skapa nya trådar i och med det lilla antalet medlemmar som GTAsajten har.

Vet inte vad du ser i officiella trådar men om du frågar de lite mer erfarna internetanvändarna av webbforum här på forumet så får du samma svar som jag nu ger dig.

Att du också låser en tråd där det diskuteras i visar ju bara att det kliar i dina fingrar att klicka på låsknappen, ingen vettig moderator låser en tråd där folk har ett samtalsämne att prata om, nu var det ju faktiskt inte offtopic i den tråden heller. Speciellt INTE i en off-topic-del av ett forum. Helt knäppt.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Slew...

Bra att du framför åsikterna.

Har du tur är övriga i admin/mod kåren villiga att diskutera detta.

Men du, tänk nu på att denna tråden är till för argument för officiella kontra ej officiella, allt du skrev var riktat mot mig personligen.

Få det istället till att det är något vi ska driva igenom tillsammans, inte att jag ska göra det enskilt, för det lär ej hända.

Återigen, bra att vi kan diskutera det.

Redigerad av A.A
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Slew...

Bra att du framför åsikterna.

Har du tur är övriga i admin/mod kåren villiga att diskutera detta.

Men du, tänk nu på att denna tråden är till för argument för officiella kontra ej officiella, allt du skrev var riktat mot mig personligen.

Få det istället till att det är något vi ska driva igenom tillsammans, inte att jag ska göra det enskilt, för det lär ej hända.

Återigen, bra att vi kan diskutera det.

Delvis, ja, men mestadels nej. Jag vet att du är en av de stora motsträvarna för att ha ett öppet webbforum.

OfT,

Varför har du hoppat in som osynlig på forumet?

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Delvis, ja, men mestadels nej. Jag vet att du är en av de stora motsträvarna för att ha ett öppet webbforum.

OfT,

Varför har du hoppat in som osynlig på forumet?

Ja du har ju dina åsikter och jag har ju mina.

Som övrigt folk i världen.

Jaa du, säg det =/...

Får vi kolla upp.

Har hänt förr att den där knappen invicible skiten att bockats i. ska kolla, vänta.

EDIT2:, Vet ej vad som var fel, loggade ut och sen in igen så woola så syntes jag.

Nej, nu SKA jag se mina Die hard.

Fortsatt trevlig god natt.

Redigerad av A.A
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nyss PMade Ante_freeman mig om ett problem som han inte får svar på i den officiella datortråden som jag är 100% säker på att han skulle få hjälp med i en ny tråd. Ska svara på hans PM senare.

Vänta lite här nu, jag scrollade nyss igenom datorhjälpstråden, och såg att han inte ställt en fråga på flera sidor tillbaka, och den frågan fick han svar på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vänta lite här nu, jag scrollade nyss igenom datorhjälpstråden, och såg att han inte ställt en fråga på flera sidor tillbaka, och den frågan fick han svar på.

Vad för fråga? och hjälpte svaret? ;)

Det ska inte tas här dock, MSN.

---

x_simpa_x säger (01:40):

Han frågade något om vad ett integrerat grafikkort var tror jag.

---

FEL fråga, kanske fick han inte hjälp iaf?

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad för fråga? och hjälpte svaret? ;)

Det ska inte tas här dock, MSN.

---

x_simpa_x säger (01:40):

Han frågade något om vad ett integrerat grafikkort var tror jag.

---

FEL fråga, kanske fick han inte hjälp iaf?

Okej, vi har rett ut det här, den senaste frågan som handlade om integrerat grafikkort fick han svar på, men en annan fråga fick han inte svar på trots att han skrivit den hela tre gånger. Den handlade om det här. Så ska det inte behöva vara.

I sitt PM till SlewME frågade han om en annan sak, anledningen till att han skickade PM var att han nästan aldrig får svar i den officiella tråden, alltså ville han inte skriva där.

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klockan är mycket och jag vet att detta har diskuterats många gånger förrut.

Här är ett inlägg som jag skrivit tidigare:

Håller med där, är ganska trött på alla dessa officiella trådar hit o dit, totalt meningslöst enligt mig.

Skulle typ bara behövas 2-3 trådar, typ: Alla problem postas här, Allt som är kul postas här, allt annat postas här.

Hur kul är det?

Grejen med ett forum är att man skapar en tråd, skriver ett bra ämne i ämnesraden och diskuterar just det som ämnet berör.

Då kan alla som tycker det ämnet är intressant diskutera detta.

Själv tycker jag datortråden är den mest intressanta tråden på detta forumet dels för att jag gillar att gillar att hjälpa folk som har problem med datorn eller vad det nu kan vara, iom att jag är väldigt erfaren inom detta område.

Men att hela tiden gå in just där och läsa massa inlägg som man kanske inte skulle gjort om var person skulle skapa en egen tråd vid eventuella dator problem, tycker jag helt fel.

Bättre då att skapa en ny tråd, typ: Problem med hårddisk, krashar.

Kan ju inte bli bättre? Den som vill tillföra något skriver ett inlägg där, och inga andra inlägg som typ vad ska jag köpa för monitor?, har inget där att göra. När problemet är löst, varför inte då kanske eventuellt låsa tråden? Om någon annan får ett liknande problem, ja då skapar denna person en ny tråd, herregud, vad gör det?

Detta är inget renodlat GTA forum, och visst det finns bättre forum att ställa frågor om dator bekymmer, likaså som det finns andra GTA forum.

Just Men att hela tiden gå in just där och läsa massa inlägg som man kanske inte skulle gjort om var person skulle skapa en egen tråd vid eventuella dator problem, tycker jag helt fel. tycker jag är extra viktig! Den fyller verkligen sitt syfte.

Detta gör enligt mig forumet ett mycket mer lätt navigerat forum, och man ser med en gång vad tråden handlar om, nu måste man öppna en J*vla officiel tråd och skumma igenom x antal inlägg för att se om man kan hjälpa/svara någon! Idiotiskt!

Det som gör mig så förbannad är att det aldrig händer något och att de två adminsen som är mest aktiva inte har tillgång till alla funktioner i ACP, Hultenius måste vakna och inse att detta inte håller i längden.

Jag är helt emot officiella trådar, men visst i vissa fall kan de vara bra typ "Alla bilder på Drottning Sylvia, postas här"

Håller med SlewME i det han skrev Jan 7 2007, 01:23, vi är nog på samma nivå gällande officiella trådar....

Vad som behövs är ett underforum (subforum) i allmänt som är dator relaterat, därför att det är överlägset det folk skriver om mest (nja nästan iallafall....)

En som hoppas på förändring, men som vanligt är det som att prata med en sten, och ingen förändring kommer att ske ;)

Är trött, efter en lång natt, men hoppas inlägget är läsbart ändå....

BOT

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...