Jump to content

Vad tycker ni ?


kicken
 Share

Recommended Posts

Har börjat bli väldigt aktiv i gtasajtens forum nu >_<

Så jag tänkte starta en ny topic, hoppas den inte e onödig >_<

Jag har tänkt på de här med GTA-film, jag tror eller i stort sett vet att det inte kommer komma någon GTA-film men om det nu mot all förmodan skulle komma så undrar jag hur ni tycker den ska se ut.

Vem ska spela huvudrollen som CJ eller Tommy Vercetti eller Toni Cipriani eller varför inte Victor Vance?

Vem är bäst av dom och vem skulle kunna spela huvudrollen ?

P.Diddy som CJ :lol: (?) eller varför inte Nicolas Cage som Tommy Vercetti ?

Vad tycker ni ? Och hur skulle den kunna se ut ? Passar inte riktigt in i en film att en människa går runt hos andra och gör uppdrag, man kanske skulle kunna visa huvudpersonens liv ur ett annat perspektiv eller ?

Kom gärna med alla möjliga förslag, är tacksam för alla roliga och fantastiska idéer >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns ju alltid den här, producent: Sam Houser. Manus: Dan Houser.

Medverkande:

Claude Speed, huvudrollen

Två av de tre Zaibatsu-ledarna

Elmo, Loonie-ledaren

Johny Zoo, Yakuza-ledaren

En rysk lönnmördare, kanske ledaren Jerkov (fast varför skulle han anställas av Zaibatsu?)

Men vad är storyn? Han blir jagad av galningar, kanske det gäng i tredje staden som attackerar allt och alla. Han flyr med en stulen Z-bil, som innehåller mängder med droger. En Z-man ser det, rapporterar till basen som skickar en assassin. Han åker till Loonies och säger att "den här snubben har massvis med droger, vad sägs om en ambush på krogen?" (vilket gäng tillhör den snubben var foto han knivar? Yakuza? Ser inte så ut.). Därefter åker han till Yakuza och säljer drogerna, och får samtidigt ett jobb som går ut på att hämta lite Krishna-munkar. På kvällen åker han med Loonies till krogen och går därifrån, nöjd med att ha lurat båda gängen. Till slut blir han skjuten av Z-lönnmördaren (som f.ö. ser ut som en rysk maffiamedlem, kanske t.o.m. bossen.).

Eller? Har jag fattat rätt?

Tycker de har förväxlat ledarnas ursprung och gäng, väldigt många av Loonies ser ganska ryska ut. Yakuza-ledaren omfamnar Hare Krishna, och Zaibatsu anställer ryska lönnmördare... >_< Cool film iaf. Förklarar mycket av händelserna i GTA2-introt.

GTA2 movie, fullversion.

GTA2-introt i spelet.

Spoof: Kolla hur han sätter kniven i fotot i de två versionerna. De är inte samma! >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha jävel va grym, visste inte ens att en full version fanns, men den var faktiskt riktigt cool >_<>_<

Hah kniven i fotot var inte samma ja, undrar lite varför ? Dom tog väl två klipp då. Men tack för den lilla filmen henkibojj.

Sen för er som sett filmen "Grand Theft Auto", är den värd att se ?? Funderar på och skaffa den? Kollade lite på filmdelta.se om den men där sas det inte mycket mer en lite av handlingen.

San Andreas använder sig ju annars av samma typsnitt som fodralet på svenska utsläppet på filmen >_<

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle inte vara dåligt med en välgjord GTA baserad film. Antingen med Claude Speed eller Tommy Vercetti. Claude Speed skulle isåfall bli spelad av Scott Maslen och Tommy Vercetti av Ray Liotta.

Tror det skulle funka bäst med att börja med en film baserad på GTA3 med Scott I huvudrollen. Staden skulle då bli New York. Sen skulle slutet följa GTA2, att han blir skjuten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frågan är om R* ens tänker göra en film som jag sa i början tror jag inte det men läste nånstans här på forumet (kommer inte ihåg vart) att R* har köpt filmrättigheterna till Vice City Stories.

Om någon tänker göra en film utan uppföljare då är Vice City (Miami) bästa stället att göra det på men om man skulle tänka sig göra uppföljare tycker jag som Cyprez att man borde börja med GTA 3 (New york)

Bra ide med Scott Maslen som Claude Speed :) men skulle nog tänka mig någon annan som Tommy Vercetti :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men de ser inte särskilt Elvis ut. Och dessutom skulle han inte släppas in på Redneck-krogen om det var de som jagade honom i början... :)

Hehe, men bara för att bossen liknar Elvis, behöver väl inte alla Rednecks göra det? Det är ju bara SRS-gänget som är kloner i GTa2. :lol: Och är det verkligen en Redneck-krog han blir insläppt på? Kunde iof inte kolla hela filmen p.g.a. jobbigt format, nu går jag på det man får se i introt. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frågan är om R* ens tänker göra en film som jag sa i början tror jag inte det men läste nånstans här på forumet (kommer inte ihåg vart) att R* har köpt filmrättigheterna till Vice City Stories.

Om någon tänker göra en film utan uppföljare då är Vice City (Miami) bästa stället att göra det på men om man skulle tänka sig göra uppföljare tycker jag som Cyprez att man borde börja med GTA 3 (New york)

Bra ide med Scott Maslen som Claude Speed :) men skulle nog tänka mig någon annan som Tommy Vercetti :)

Hur bra hade inte slutet varit med Claude? Sen att han lurar och backstabbar alla och blir dödad på slutet som I GTA2.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...