Jump to content

Läxhjälptråden!


Kebab
 Share

Recommended Posts

Håller på med en rapport om EU. Stötte på denna mening:

"I slutet av 1980-talet började några av kommunistregimerna i östra Europa att splittras. Berlinmuren som under den tiden symboliskt delade Europa föll, och Tyskland återförenades."

Berlinmuren delade väl bara Tyskland, och gick igenom Berlin? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller på med en rapport om EU. Stötte på denna mening:

"I slutet av 1980-talet började några av kommunistregimerna i östra Europa att splittras. Berlinmuren som under den tiden symboliskt delade Europa föll, och Tyskland återförenades."

Berlinmuren delade väl bara Tyskland, och gick igenom Berlin? ^_^

Symboliskt? :P

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, men på vilket sätt? Ställde sig länder bakom öst- och västsidan av Tyskland?

Antagligen så höll väl de till öst om Tyskland ihop med varandra och Östtyskland, då alla de var kommunistiska och sådär du vet med Sovjetunionen och alla småstater där runtomkring, medan vi i väst hängde med varandra och Västtyskland.

En cirkulär pool har arean 150 m2. Hur lång är omkretsen?Alltså, jag borde kunna klara av den här, men jag lyckas bara inte.. Efter att ha kollat upp svaret lyckades jag komma fram dit, men jag ska ärligt talat säga att jag inte hade en aning om hur. ^_^
Jag vet men orkar inte skriva när jag äter macka. Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antagligen så höll väl de till öst om Tyskland ihop med varandra och Östtyskland, då alla de var kommunistiska och sådär du vet med Sovjetunionen och alla småstater där runtomkring, medan vi i väst hängde med varandra och Västtyskland.

Ah, that makes sense. Tack. :P

Jag vet men orkar inte skriva när jag äter macka.

^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det brukar låta så. ^_^

Haha, att man äter macka är väl inte vanligaste.

r2 X pi = 150 m2

r2 = 47,7707..

roten ur r2 = r

roten ur 47.7707.. = 6.911

Radie = 6.911

6.911 x 2 = 13,82327 13,82327 X pi = 21.702

Öhm.. haha. är detta rätt? :P Jag hoppade över lite beräkningar för jag ville göra det fort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, att man äter macka är väl inte vanligaste.

r2 X pi = 150 m2

r2 = 47,7707..

roten ur r2 = r

roten ur 47.7707.. = 6.911

Radie = 6.911

6.911 x 2 = 13,82327 13,82327 X pi = 21.702

Öhm.. haha. är detta rätt? ^_^ Jag hoppade över lite beräkningar för jag ville göra det fort.

Exakt det där har jag gjort, men svaret ligger runt det dubbla.. (42 någonting)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller på med en rapport om EU. Stötte på denna mening:

"I slutet av 1980-talet började några av kommunistregimerna i östra Europa att splittras. Berlinmuren som under den tiden symboliskt delade Europa föll, och Tyskland återförenades."

Berlinmuren delade väl bara Tyskland, och gick igenom Berlin? ^_^

Berlinmuren gick endast i centrala Berlin, men den delade av hela Europa i öst och väst.

Du måste ha hört talats om öst-europa? ("Oh my God, we're in eastern Europe" - citat ur Eurotrip.)

Öst-europa är de länder som har det sämre än oss, bland annat Ungern, Tjeckien, Ukraina och Rumänien.

Fortfarande, någon som har en engelsk bokrecension som den vill dela med sig av? Seriöst, alla måste fan ha det på sin dator, det är jag 100% på...

Redigerad av Karatemorfar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sade alltid att siffrorna bara kom upp i skallen på mig. Pang, hon trodde på mig. Tummen upp.

:P

Fortfarande, någon som har en engelsk bokrecension som den vill dela med sig av? Seriöst, alla måste fan ha det på sin dator, det är jag 100% på...

I sjuan skrev jag "A ghost story", som du kan få recensera om du vill.. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...