Jump to content

Bra filmscener...


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 52
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Fallskärmsscenen i Band of Brothers andra avsnitt älskar jag, grymt mäktig. (w00t) En annan scen i Band of Brothers gillar jag också, i tredje avsnittet, när en Albert Blithe sitter i ett "rävhål" och skriker, medans han håller händerna för hjälmen. Bredvid honom krigar hans pluton och granat smäller av titt som tätt. Sen blir han uppdragen och tvingas skjuta själv, han skjuter skott efter skott, laddar om, skjuter.

Åhh,Band of Brothers (w00t) Ska nog kolla på lite episoder nu, när jag köpt DVD boxen.

Redigerad av hubbert
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Schindlers List.

Finns många bra scener, när Oskar Schindler precis har varit på en ridtur med sin häst och rensningen av ghettot börjar.

Man ser när han står och ser ner på när alla tyskar står och avrättar judarna och när han ser den lilla tjejen med röd kappa gå på ett led och försvinner bakom hushörnet..

That's sad..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, när Pedro visar sin cykel för Napoleon i Napoleon Dynamite, och Napoleon säger "Wow, have you taken it off any cool jumps?" och sedan klipper de till typ gatan utanför Pedros hus, så kommer han cyklandes och hoppar på världens minsta ramp, "You flew like three feet in the air there!" från Napoleon :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I "Goodmorning Vietnam" när man ser ett risfält med några kvinnor som jobbar i frid, man hör ljudet av bomber och låten "Wonderful World" med Louis Armstrong och risfältet blir sönderbombat...och så i den annars medelmåttiga filmen "You got served" när ungen Lil Saint dör och man får se solen gå ner i LA till ljudet att "Summer Madness".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Herregud, börjar jag skriva i denna topic kommer jag aldrig härifrån. Tror att ni också känner så.

Star Wars: Alldeles för många. Episode V och VI är asbra, helt fantastiska. Episode III är nästan lika hög klass på, men inte riktigt. Fast den har sina enorma fördelar: "Power!!!! Unlimited Power!!", "...the first, intergalactic, empire!" och absolut inte minst:

Obi-Wan: "You were the chosen one. It was said that you would destroy the Sith, not join them. You were to bring balance to the force, not leave it in darkness.

- [shouts] I hate you!

- You were my brother, Anakin. I loved you."

Men, sen då? Jo, hela scenen i SP: Bigger Longer Uncut med "Fuck-fuckeli-fuckfuckfuck" är ju oslagbar. "Rrh!" "Kenny!!"

Har alldeles för många exempel, jag anser inte att de här är de bästa men börjar jag här så slutar jag aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Herregud, börjar jag skriva i denna topic kommer jag aldrig härifrån. Tror att ni också känner så.

Star Wars: Alldeles för många. Episode V och VI är asbra, helt fantastiska. Episode III är nästan lika hög klass på, men inte riktigt. Fast den har sina enorma fördelar: "Power!!!! Unlimited Power!!", "...the first, intergalactic, empire!" och absolut inte minst:

Obi-Wan: "You were the chosen one. It was said that you would destroy the Sith, not join them. You were to bring balance to the force, not leave it in darkness.

- [shouts] I hate you!

- You were my brother, Anakin. I loved you."

Aww.. I agree. <_<

@Tweak O rly?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

South Park: Bigger, Longer and Uncut.

Kyle: I think I know the awnser, Mr. Garrison!

Cartman: Mwemwemwe mwemwe mwemwe [härmar Kyle]

Kyle: Shut up fatboy!

Cartman: Don't call me fat, you fucking jew!

Mr. Garrison: Eric, did you just say the F-Håller med till 100%!?

Cartman: Jew?

Kyle: No, he's talking about "fuck". You can't say "fuck" in school, you fucking fat-ass!

Cartman: Why the fuck not?

Mr. Garrison: Eric!

Stan: Dude, you just said "fuck" again!

Mr. Garrison: Stanley!

Kenny: Fuck!

Mr. Garrison: Kenny!

Cartman: What's the big deal? It doesn't hurt anybody. Fuck-fuckety-fuck-fuck-fuck.

Mr. Garrison: How would you like to go see the school councelor?

Cartman: How would you like to suck my balls?

Mr. Garrison: What did you say?

Cartman: I'm sorry, I'm sorry. Actually, what I said was... [tar upp en megafon] HOW WOULD YOU LIKE TO SUCK MY BALLS?

Stan: Holy shit, dude.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...