Jump to content

Bra filmscener...


Jacker
 Share

Recommended Posts

Något som är svårt är att välja ut en favorit i just favorittopicar. Man kan aldrig bestäma sig... Därför är det enklare att välja flera saker som är bra eller någonting som är bra.

En av mina absoluta favoritfilmscener är stoppet vid den sista amerikanska utposten i Apocalypse Now. Så skruvat och surrealistiskt... Gillar det verkligen.

"Like this bridge - we build it every night and Charlie blows it right up again. Just so the generals can say the way is open... Think about it!"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 52
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Först och främst: (Apocalypse Now) När Robert Duvall kliver ur helikoptern och man skymtar honom för första gången levereras en odödlig replik; "Liutenant, bomb that tree line back about a hundred yards, gimme' som room to breathe!" Att han bär cowboyhatt och solbrillor gör inte saken sämre.

Zwei: (Tenebre) När någon tjej smyger runt i mördarens villa, tittandes på en massa foton av döda människor och denne dyker upp, dock med ansiktet skickligt dolt samt med en yxa i handen. På riktigt vidrigt italienskt sätt utbrister han "Spy... filthy little spy!" och en jakt tar sin början.

More to come.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En filmscen jag har i huvudet är ifrån The Island.

I handle it in to be cleaned, and someone cleans it and folds it and put it back in my drawer, but who ?

Who is that person, I don't know !

..

I just, I want to know answers and I wish that it was more !

More ?

Annars när han pratar med sin kompis.

Why, why am I special ?

Med reservation för stavfel :ph34r:

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Först och främst: (Apocalypse Now) När Robert Duvall kliver ur helikoptern och man skymtar honom för första gången levereras en odödlig replik; "Liutenant, bomb that tree line back about a hundred yards, gimme' som room to breathe!" Att han bär cowboyhatt och solbrillor gör inte saken sämre.

För att inte tala om hans namn... Bill Kilgore - Lt. Colnel Kilgore.

:ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även ifall den kanske är lite fånig så är ändå lobbyscenen i Matrix mysig.

Det är den enda jag kommer på nu och ändå vet jag att jag har en stor hög med scener som är helt orgasmframkallande i bakhuvudet (alltså scenerna är i bakhuvudet inte orgasmerna)

Jag återkommer när jagk ommer på någon mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det helskruvade medleyt i South Park: Bigger, Longer & Uncut har åtminstone en klockren plats på listan. Så mycket kan jag säga.

Skäms på mig.

Höll på att glömma gudagåvornas gudagåva när det gäller filmscener, Matrix-klippet i Fear and Loathing in Las Vegas – ni vet, det där då Raul och en till sinnet någotsånär avtärd hippie joxar med LSD och svänger loss till 60-talets Jefferson Airplane.

The kind of peak that never comes again.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fallskärmsscenen i Band of Brothers andra avsnitt älskar jag, grymt mäktig. :ph34r: En annan scen i Band of Brothers gillar jag också, i tredje avsnittet, när en Albert Blithe sitter i ett "rävhål" och skriker, medans han håller händerna för hjälmen. Bredvid honom krigar hans pluton och granat smäller av titt som tätt. Sen blir han uppdragen och tvingas skjuta själv, han skjuter skott efter skott, laddar om, skjuter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Först och främst: (Apocalypse Now) När Robert Duvall kliver ur helikoptern och man skymtar honom för första gången levereras en odödlig replik; "Liutenant, bomb that tree line back about a hundred yards, gimme' som room to breathe!" Att han bär cowboyhatt och solbrillor gör inte saken sämre.

More to come.

När grabbarna sitter på taket och dricker öl i The Shawshank Redemption :ph34r:

Håller med om båda.. :ph34r: "I love the smell of napalm in the morning".

Breakdance-scenen i Lejonkungen 3 går inte av för hackor heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Scenen framåt slutet i American Psycho, när vår mister hamnar i ultrahårt klister, har även en viss charm. Ni vet; han går bärsärkargång, den där killen, psychot. Äkta postal. Massa pang-pang. Folk dör. Hejvilt. Visserligen gör dem det i hela filmen, men ni vet; framåt slutet; massa pang-pang...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ganska coolt i Godfather när en vaknar en morgon med ett häst huvud i sängen.. :) Och när dom dödar Sony är ganska mäktigt, Då dom kommer till en tull och han blir peprad ihjäl med en jävla massa skott.. och sen sparkad i huvudet.. :)

Tycker det är sorgligt när Sonny dör :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...