Jump to content

Sveriges bästa artister och låtar?


Tackleberry
 Share

Recommended Posts

Nu är det dags för mig att titta in här igen, som vanligt när jag behöver hjälp. Håller på med ett litet projekt i skolan, där jag valt att presentera Sveriges bästa artister och de bästa låtarna (vilket verkar vara otroligt mycket svårare än jag trodde...). Egentligen är det de bästa Svenska artisterna och låtarna enligt mig, men jag har märkt att jag behöver hjälp och tips.

Skulle ni kunna ranka de bästa artisterna samt låtarna enligt er själva? Förutom att detta bör hjälpa mig, så blir det roligt att se vad resultaten blir. Jag har några på min egen lista, men jag väntar med att lista dom för att inte påverka er...

Kan tillägga också att musiken ska vara gjord under mitt liv, alltså från slutet av 80-talet till nu. Detta bara för att begränsa det lite i alla fall.

Redigerad av Tackleberry
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 50
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kent

Lars Winnerbäck

Millencolin

In Flames

Petter

Looptroop

Kenta (inte bajen kenta utan kenta k*k)

Ken

SMK - Som några andra här så glömde jag den här gruppen först men nuså :ermm:

Det är några som jag gillar inom svensk musik. Återkommer säkerligen med flera artister/grupper men dessa var vad jag kom på just nu.

Sedan vill jag lägga fram en grupp som jag vet många känner till, nämligen Ultima Thule.

Jag bryr mig inte om vad de har för åsikter eller dylikt utan jag gillar deras musik, har lyssnat på dom ända sedan minibarnsben

och jag gillar dom skarpt fortfarande.

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Hives

Soundtrack Of Our Lives

Sahara Hotnights

The Sounds

In Flames

The (International) Noise Conspiracy

Josè Gonzalez

Nu vet inte jag riktigt hur du menade, om det var artister som är stora eller bara "bäst" i sverige eller internationellt, om det är artister som spelar nu eller även gamla som slutat.

Dom som jag nämnde är dom jag lyssnar på, som även är stora utomlands.

Band som sjunger på svenska lyssnar jag igentligen bara på 2 och det är Bob Hund och LOK och bägge ligger ju lågt just nu.

Men om du även menar band som spelade förrut så lägger jag till ABBA och Roxett på listan.

Låtar däremot är svårt att lista, iaf för mig.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min lista:

In flames - 5 bästa: Take this life, Touch of red, Dead end, Drifter och Trigger

Hammerfall - 5 bästa: Heeding the call, Hearts on fire, Born to rule, Blood bound och Secrets.

Dream Evil - 5 bästa: The 7th day, Losing you, Save us, The chosen ones och Crusaders anthem.

Soilwork - 5 bästa: Distortion sleep, Stabbing the drama, Downfall 24, Black star deceiver och Natural born chaos.

Takida - 5 bästa: Jaded, Is it right, Another day, Give into me och Stay in the rain.

Är de Jag lyssnar på mest och tycker är bäst. (både band och låtar i slumpad ordning)

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slagsmålsklubben - Övningsköra, Smart drag Mr. Christer, Kasta Sten, Rakade ögonbryn ska det vara, Kåldolmar, Fixa halvljuset

Rymdkraft - Alla. (Finns inte så många, nämligen)

Snook - 1990 nånting, Håll käften orkestern, Längst fram i taxin

Petter - Fredrik Snortare och Cecilia Synd, Det går bra nu, Daglig basis (Med AFC och Timbuktu)

Basshunter - Professional partypeople :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får luska ut låtarna senare, men på ett ungefär ser mina favoriter på den svenska artistlistan ut som följer (utan inbördes ordning):

Marit Bergman

Looptroop

Lars Winnerbäck

Kent

Timbuktu

Slagsmålsklubben

Ulf Lundell

In Flames

Snook

m.m

m.m

m.m

Det finns sannerligen många fina svenskar bakom mickarna och båsen. Så det gör.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slagsmålsklubben - Övningsköra, Smart drag Mr. Christer, Kasta Sten, Rakade ögonbryn ska det vara, Kåldolmar, Fixa halvljuset

Rymdkraft - Alla. (Finns inte så många, nämligen)

Snook - 1990 nånting, Håll käften orkestern, Längst fram i taxin

Petter - Fredrik Snortare och Cecilia Synd, Det går bra nu, Daglig basis (Med AFC och Timbuktu)

Basshunter - Professional partypeople :(

Hur kunde jag glömma SMK! :D

Men att tipsa rymdkraft känns lite B. Då kan man tipsa om alla andra bitpop som gjort en handfull med låtar som bara finns på mp3.

Sen så får jag väl säga "Petter", i viss mån. hans nya platta är rätt bra, men en del låtar är skräp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...