Jump to content

Hockeytråden!


Gof
 Share

Recommended Posts

Jag kan inte kalla det hjärta att heja på två lag.

Har hejat på MoDo sen 99. Hejat på Lakers sen 2001. Har alltid hållt på MoDo mer. Växjö har varit mest en kul grej. Men nu när dom börjar närma sig Elitseriekval så är det ju självklart kul att kolla.

Bwaha, Växjö har ingenting att göra i elitserien. Hoppas dom missar kvalet.

Nej, håller med dig. Dom har definitivt inget i Elitserien att göra. Men skulle ändå vara kul om dom lyckas nå Elitseriekval. Dom har ju trots allt bara funnits sedan 1997. Men skulle vara väldigt bra för mig om dom lyckades komma till Elitserien inom några år. Då får jag kolla på fler MoDo-matcher :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh herregud... jag tror jag måste spy.

Förbannade jävla dvärg-Kariya, sopa han under en mattkant eller vad fan som helst - jag hatar han.

Edit: Heliga bananer vad det svänger snabbt. :nuke: Men jag satsar ändå en tia på att det i slutändan är Frölunda som vinner, dom brukar ha en förbannad ful tur att lyckas med det. :wub:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Fy faaaaaan vad otroligt härligt, Bartecko är kung. :wub:

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har vi Ronnie Pettersson med på fredag så torskar vi tyvärr. Han håller inte...

Otroligt skönt med vinst förövrigt. Tråkigt dock att "storlagen som egentligen inte är storlag men bara råkat ha haft en formtopp under säsongen och ligger där dom ligger (huhhm bortsätt från Färjestad" ska förlora sina matcher. HV vek ner sig ytterligare en gång mot Skellefteå den här gången och Modo ville typ inte vinna mot Mora. Hoppas det strafafr sig i slutspelet. Heja strecklagen. Älska DIF.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas att två av dom här tre förlorar: Djurgården, Mora och Luleå. Då kommer Frölunda gå till slutspel :ph34r: . Om dom vinner såklart (vilket dom kommer att göra)

Själv håller jag tummarna på att Frölunda förlorar och SAIK vinner - så att Frölunda hamnar i kvalserien. Dom förtjänar inget annat, efter den här skitsäsongen som dom gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv håller jag tummarna på att Frölunda förlorar och SAIK vinner - så att Frölunda hamnar i kvalserien. Dom förtjänar inget annat, efter den här skitsäsongen som dom gjort.

Hade varit grymt kul om Frölunda fick kvala.

Vettifan hur det går för MoDo ikväll. Hoppas på vinst men anar en förlust då Mora jagar slutspel och MoDo inte har något att spela för.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frölunda till kval är ju helt klart lika med underbart. Så får man käft på dom där handklappande goa gubbarna nere i sur-Göteborg. Skellefteå hamnar tillsammans med Mora i ingenmansland, Linköping hamnar på åttondeplats eftersom både DIF och Luleå vinner och mesta mästarna får möta Brynäs i kvarten. Eller allt utom Modo och Färjestad och jag är nöjd.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skellefteå hamnar tillsammans med Mora i ingenmansland, Linköping hamnar på åttondeplats eftersom både DIF och Luleå vinner och mesta mästarna får möta Brynäs i kvarten. Eller allt utom Modo och Färjestad och jag är nöjd.

Precis så, ja. thumbsup_852369_0.gif

Och det värsta som kan hända är ju att, som du sa, få möta FBK så här tidigt i slutspelet. För FBK brukar alltid ha en förmåga att bli ungefärt dubbelt så bra under slutspelet som dom varit under vanliga säsongen. Nog för att dom varit bäst av alla lag under vanliga säsongen iår också, men...

FBK i slutspel är en mardröm. Som inte går att spöa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fyfan jag blir mer och mer nervös för varje jävla sekund, kuken är uppe i halsgropen ungefär.

Så grymt typiskt att man ska bort på middag nu när det stundar match, och självklart har dom inte köp-TV dom jävla pundarna, det är ju 2007 för fan. Aja, får se matchen på repris klockan nio, helt isolerad från TV och radio, så jag fortfarande får min nervösa stämning. Danke. Alltid, oavsett för evigt Djurgården. Ole ole ola, jag ska äta chokla'.... fondy!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh, yes! Efter en onödigt spännade sista period så kunde vi ta med oss seger ändå - och en slutspelsplats. :)

Gratz, DIF.

Och riktigt jävligt var i min mening att Timrå inte kunde stå upp ett dugg mot Frölunda, och att SAIK förlorade. Hade gärna sett Frölunda på kvalplats istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...