Jump to content

Hockeytråden!


Gof
 Share

Recommended Posts

Underbart tryck! Kändes ungefär som om det vore den gamla goda tiden när man gick på hockey, fullsatt och det var go överallt på läktarna.

Tycker matchen var totalt värdelös från DIFs sida. Inte någon spalre var riktigt bra och slarvpass och värdelösa powerplay gjorde satt Luleå fick det lättspelat trots det massiva trycket. Det som höll siffrorna nere var väl Luleås värdelösa känsla framför mål samt Lassila som var muren ungefär.

DIF kommer inte ha en chans i slutspelet om powerplay-spelet är såhär värdelöst, sedan funkar inte femman Bremberg-Bäcker-Hörnqvist om inte Bremberg funkar, Bremberg funkade inte idag, haan slog felpass och såg mer loj ut än vanligt, och det syntes sedan på hans två medspelare i linen.

Men i alla fall. Grym stämning och ränt skön intensitet i Luleås lilla bortaklack som iofs gick igång först i tredje. Ett annat kul var den lilla bebistjejen brevid mig som redan lärt sig säga "hata gnaget" och "vafan då!".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den här matchen betyder 3p och någon miljon extra i kassan. :mellow:

3p in my ass.

Och om det inte vore för det där otroligt orättvisa skitmålet som DIF självklart lyckades få i powerplay under Sudden Death så hade det blivit ett mycket rättvisare resultat - helt delad pott. För som det var i förlängningen... då spelade Luleå ut DIF. Synd nog så fastnade dom nästan bara i sarghörnen, och kom aldrig riktigt fram till dom där riktigt avgörande lägena.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3p in my ass.

Och om det inte vore för det där otroligt orättvisa skitmålet som DIF självklart lyckades få i powerplay under Sudden Death så hade det blivit ett mycket rättvisare resultat - helt delad pott. För som det var i förlängningen... då spelade Luleå ut DIF. Synd nog så fastnade dom nästan bara i sarghörnen, och kom aldrig riktigt fram till dom där riktigt avgörande lägena.

Luleå var starkare i förlägningen. Men hade man inte slarvat så hade inte Djurgården kunnat vända och ta över pressen, och med tanke på Djurgårdens absolut värdelösa PP-spel så var det ju rätt självklart att man skulle stänka in pucken.

Om vi ändå snackar orättvisa mål så kan väl erat mål räknas som rätt orättvist också, studspuck som målvakten egentligen ska plocka men som helt plötsligt dyker upp rakt framför Renbergeller vem fan det var? Nej i så fall har vi två mål från dagens match i den kategorin.

Men ändå hoppas jag DIF och Luleå når slutspelet. Frölunda känns redan klara trots att dom inte är där och Linköping kommer torska sina resterande matcher.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Luleå var starkare i förlägningen. Men hade man inte slarvat så hade inte Djurgården kunnat vända och ta över pressen, och med tanke på Djurgårdens absolut värdelösa PP-spel så var det ju rätt självklart att man skulle stänka in pucken.

Om vi ändå snackar orättvisa mål så kan väl erat mål räknas som rätt orättvist också, studspuck som målvakten egentligen ska plocka men som helt plötsligt dyker upp rakt framför Renbergeller vem fan det var? Nej i så fall har vi två mål från dagens match i den kategorin.

Men ändå hoppas jag DIF och Luleå når slutspelet. Frölunda känns redan klara trots att dom inte är där och Linköping kommer torska sina resterande matcher.

Luleås PP-spel var heller inget man flög i taket utav förtjusning av.

Och med orättvist mål så menade jag målet som DIF gjorde under förlängningen, då Luleå behållt press under hela förlängningen, sen kommer DIF och avgör genom något så lumpet som "för många man på banan."

När Lule gjorde sitt mål hade dom åtminstonde skapat chanser och faktiskt varit nära att sätta den alldeles tidigare, något som DIF inte mäktade med under förlängningen - då dom avgjorde.

Men visst hade DIF sina chanser under ordinarie speltid, och Leinonen var duktig i målet.

Och själv hoppas jag infernaliskt på att SAIK ska bita ihop och komma upp och ta den sista slutspelsplatsen, något som inte ser så ljust ut efter dagens förlust... :/

Godfather:Man kan ju inte direkt påstå att Lassila var med på Renbergs mål, heller? :mellow:

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan på sätt och vis hålla med dig där Eudoros. Kanske förklarade mig lite fel när jag klassade Luleås mål som orättvist, snarare slumpmål då. Men det spelar ju ingen roll, slumpmål och orättvisa mål är på ett ungefär samma sak. Sedan hade DIF några farliga skott innan själva målet kom under powerplay-spelet.

Själv hoppas jag på att SAIK når kvalserien med tanke på att man faktiskt inte har någonting i elitserien att göra när man har -15 i målskillnad på två matcher. Det är ju pinsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan på sätt och vis hålla med dig där Eudoros. Kanske förklarade mig lite fel när jag klassade Luleås mål som orättvist, snarare slumpmål då. Men det spelar ju ingen roll, slumpmål och orättvisa mål är på ett ungefär samma sak. Sedan hade DIF några farliga skott innan själva målet kom under powerplay-spelet.

Skott ska helt enkelt läggas på mål, då händer det förr eller senare såna saker som precis Luleås mål, som dom faktiskt förtjänade där ett tag. Och att det var Renberg som gjorde det vart jag inte direkt förvånad utav, då han är typen powerforward som alltid driver rätt på mål och sätter såna där skitpuckar. :mellow:

DIF hade en hel del bra chanser i framför allt andra perioden, men som sagt så höll Leinonen tätt relativt bra. Dock släppte han aaaalldeles för många returer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skott ska helt enkelt läggas på mål, då händer det förr eller senare såna saker som precis Luleås mål, som dom faktiskt förtjänade där ett tag. Och att det var Renberg som gjorde det vart jag inte direkt förvånad utav, då han är typen powerforward som alltid driver rätt på mål och sätter såna där skitpuckar. :mellow:

DIF hade en hel del bra chanser i framför allt andra perioden, men som sagt så höll Leinonen tätt relativt bra. Dock släppte han aaaalldeles för många returer.

Då kan man vända på det och säga. Under stor press i viktiga matcher så krävs det att tränarna måste chansa en del, och speciellt i PP eftersom det gäller en viktig poäng. Därav finns risken för såkallad "överenergi" i ett lag och det kan straffa sig, då händer deta att man drabbas av något så kallade "Too many players on ice" och det betyder spel i numerärt underläge och det betyder hård press från motståndarlagets sida. Ungefär.

Godfather: Om vi når slutspel kräver jag att du åker ner och tittar en DIF-match.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då kan man vända på det och säga. Under stor press i viktiga matcher så krävs det att tränarna måste chansa en del, och speciellt i PP eftersom det gäller en viktig poäng. Därav finns risken för såkallad "överenergi" i ett lag och det kan straffa sig, då händer deta att man drabbas av något så kallade "Too many players on ice" och det betyder spel i numerärt underläge och det betyder hård press från motståndarlagets sida. Ungefär.

Godfather: Om vi når slutspel kräver jag att du åker ner och tittar en DIF-match.

Själv tror jag att det just beror bara på något skitigt misstag, att tränaren kanske har gett ut knapphändning info om vilken femma som ska in eller att någon spelare förväxlar sig själv med någon annan, så dom tror att det är deras tur.

Och nog kan det mycket riktigt lättare bli så när det är spänt och högt tryck på läktarna, som det var idag.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som ni alla vet så hejar jag lite på Lakers i allsvenskan. Ddom ligger ju rätt bra till nu. Leder med 1-0 i matcher över Löven och dom spelar nu med. Matchen har nu gått till förlängning efter att Löven kvitterade till 4-4 med 19 sekunder kvar, surt. Vinner dom nästa "kval till elitseriekval" så kommer dom till Elitseriekval! Fyfan vad gött! Då får man jävla börja kolla lite på dom igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som ni alla vet så hejar jag lite på Lakers i allsvenskan. Ddom ligger ju rätt bra till nu. Leder med 1-0 i matcher över Löven och dom spelar nu med. Matchen har nu gått till förlängning efter att Löven kvitterade till 4-4 med 19 sekunder kvar, surt. Vinner dom nästa "kval till elitseriekval" så kommer dom till Elitseriekval! Fyfan vad gött! Då får man jävla börja kolla lite på dom igen.

Jag kan inte kalla det hjärta att heja på två lag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som ni alla vet så hejar jag lite på Lakers i allsvenskan. Ddom ligger ju rätt bra till nu. Leder med 1-0 i matcher över Löven och dom spelar nu med. Matchen har nu gått till förlängning efter att Löven kvitterade till 4-4 med 19 sekunder kvar, surt. Vinner dom nästa "kval till elitseriekval" så kommer dom till Elitseriekval! Fyfan vad gött! Då får man jävla börja kolla lite på dom igen.

Bwaha, Växjö har ingenting att göra i elitserien. Hoppas dom missar kvalet.

--

Fy faaaaan vilken tung match för oss idag! Frölunda - i Scandinavium. Måste tyvär säga att jag är allt annat än optimistisk... (w00t)

Idag hoppas jag mest på att Modo, HV, Brynäs och Malmö ska vinna sina matcher. Då blir jag glad. :rolleyes:

--

EDIT: Btw, någon som läste om övergångarna i NHL som vart igår? Jag vart grymt chockad över speciellt 2, iaf.

Och det var att Ryan Smyth går från Edmonton till NY Islanders, i utbyte mot b.la Robert Nilsson.

Också bytte LA Kings bort Mattias Norström (!?) till Dallas, i utbyte mot Jaroslav Modry, Rättigheterna till Johan Fransson och några draftpicks. :)

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förlust för Luleå, Mora, Linköping och Skellefteå imorgon är mycket troligt, Vinner vi mot Malmö och dom andra resultaten går vår väg så kan Djurgården vara 6;a med bättre målskillnad innan LKPG matchen på fredag.

Vi har revansch att utkräva mot Malmö! Och Linköping kommer bli helt darriga när dom ser JK på läktarna i Chokladboden, så den matchen är jag gansa säker på. :rolleyes:

Redigerad av Godfather
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelas det imorgon också? :rolleyes:

Kopierade och klistrade från det jag skrev på ett Djurgårdsforum igår, läs Idag.

---

Slutspelsplatserna är klara om det blir Djurgårdsvinst, Luleåvinst och Modovinst idag också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kopierade och klistrade från det jag skrev på ett Djurgårdsforum igår, läs Idag.

---

Slutspelsplatserna är klara om det blir Djurgårdsvinst, Luleåvinst och Modovinst idag också.

Jaha, och hur skulle jag veta det då!!?111 :rolleyes:

--

Så du hejjar faktiskt på Luleå idag? Du har tagit det första steget på den rätta vägen... bat_826472_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du hejjar faktiskt på Luleå idag? Du har tagit det första steget på den rätta vägen... bat_826472_0.gif

Nej, hoppas på Djurgårdsvinst, frölundavinst och Brynäsvinst idag, sen på Djurgårdsvinst på fredag så det blir sjätteplats

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...