Jump to content

Hockeytråden!


Gof
 Share

Recommended Posts

Hejar inte du på Luleå = Hata SAIK?

Farsan är ett stort SAIK-fan sedan länge, så det hänger med lite därifrån. :ermm:

Jävla äckel-Lulå. De enda dom gör där uppe är och knulla renar i sin s.k "arena".

Samtidigt som MoDo fingrar på sig själva i sitt "heliga Foppaland".

MoDo är dum i huvudet. Det började jag tycka efter att dom lät Wernblom gå, hur lätt som helst, till SAIK. För det är en spelare man INTE ska släppa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Farsan är ett stort SAIK-fan sedan länge, så det hänger med lite därifrån. :ermm:

Samtidigt som MoDo fingrar på sig själva i sitt "heliga Foppaland".

MoDo är dum i huvudet. Det började jag tycka efter att dom lät Wernblom gå, hur lätt som helst, till SAIK. För det är en spelare man INTE ska släppa.

I dagens MoDo hade han fått spela i 3:e och 4:e kedjan. Och dom lät ju han gå eftersom han ville ha löneförhöjning efter sin sämsta säsong i klubben!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I dagens MoDo hade han fått spela i 3:e och 4:e kedjan. Och dom lät ju han gå eftersom han ville ha löneförhöjning efter sin sämsta säsong i klubben!

Sluta föreställa dig att ni har nån spelare som är bättre än Wernblom

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I dagens MoDo hade han fått spela i 3:e och 4:e kedjan. Och dom lät ju han gå eftersom han ville ha löneförhöjning efter sin sämsta säsong i klubben!

Bwaha, det är jag ytterst tveksam till. Om du har sett någon match med SAIK så ser du att Wernblom troligtvis är i sitt livs form, och nog spelar han lätt så att han skulle platsa i första femman i Modo, kanske t.o.m i vilket lags första femma som helst. I Elitserien alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bwaha, det är jag ytterst tveksam till. Om du har sett någon match med SAIK så ser du att Wernblom troligtvis är i sitt livs form, och nog spelar han lätt så att han skulle platsa i första femman i Modo, kanske t.o.m i vilket lags första femma som helst. I Elitserien alltså.

Tror knappast dom splittrar på Skröder - Susse - Morrison. Och inte heller andrakedjan med Döme - Svarten - Kuusela.

Så, då är det bara tredjekedjan kvar. Och där slåss redan Öberg, Pettersson och Horava att spela.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror knappast dom splittrar på Skröder - Susse - Morrison. Och inte heller andrakedjan med Döme - Svarten - Kuusela.

Så, då är det bara tredjekedjan kvar. Och där slåss redan Öberg, Pettersson och Horava att spela.

Imo skulle han lätt kunna peta ner någon av dom från första eller andra kedjan, då han i nuläget är hästlängder mycket bättre än t.e.x Döme.

Och Wernblom tror åtminstonde jag skulle spela bra tillsammans med Sundström och Morrison (Eller Skröder), då han är typen av grovjobbare som passar perfekt med en målskytt som Morrison eller Skröder, samtidigt som Sundström tar initiativ hemmåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Imo skulle han lätt kunna peta ner någon av dom från första eller andra kedjan, då han i nuläget är hästlängder mycket bättre än t.e.x Döme.

Och Wernblom tror åtminstonde jag skulle spela bra tillsammans med Sundström och Morrison (Eller Skröder), då han är typen av grovjobbare som passar perfekt med en målskytt som Morrison eller Skröder, samtidigt som Sundström tar initiativ hemmåt.

Eftersom förstalinen går så jävla bra så splittrar dom inte på den. Döme kanske inte gör poäng men han är grym i alla fall. Tror fortfarande de hade blivit 3:e kedjan för han. Tänk då om "Salle" också var skadefri.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom förstalinen går så jävla bra så splittrar dom inte på den. Döme kanske inte gör poäng men han är grym i alla fall. Tror fortfarande de hade blivit 3:e kedjan för han. Tänk då om "Salle" också var skadefri.

Bra går den, men Wernblom kan bara göra den bättre. Wernblom gör poäng och är grym.

Och om det är så att MoDo tänkte så som du resonerar förstår jag fullt ut att han ville gå till SAIK, där hans kompentens faktiskt utnyttjas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra går den, men Wernblom kan bara göra den bättre. Wernblom gör poäng och är grym.

Och om det är så att MoDo tänkte så som du resonerar förstår jag fullt ut att han ville gå till SAIK, där hans kompentens faktiskt utnyttjas.

Och jag förstår fullt ut att MoDo inte ville förlänga om han ville ha höjd lön efter sin sämsta säsong! Och med den kemin dom har i förstakedjan så skulle han nog inte göra den bättre.

EDIT: Frågade trummaren i MoDoklacken vilken kedja han trodde Wernblom skulle platsat i:

- CarlssoN™ Älska MoDo Hockey säger:

vilken kedja tror du wernblom hade platsat i i modo?

CJ säger:

typ femte.....med speltid endast i PP

Redigerad av SiXxe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah leksing? :P

Länge sen jag var nu. Vet inte om det blir igen inom den närmsta tiden dock. Ah, vi får väl se är jävligt sugen, har inte varit i ejendals arena än :P

Knappast man e Leksing, Bajen vettu :D

Synd att dif vann igår, had vart bra för Svensk hockey om dom fick kvala ner och misslyckades :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och jag förstår fullt ut att MoDo inte ville förlänga om han ville ha höjd lön efter sin sämsta säsong! Och med den kemin dom har i förstakedjan så skulle han nog inte göra den bättre.

EDIT: Frågade trummaren i MoDoklacken vilken kedja han trodde Wernblom skulle platsat i:

- CarlssoN™ Älska MoDo Hockey säger:

vilken kedja tror du wernblom hade platsat i i modo?

CJ säger:

typ femte.....med speltid endast i PP

Haha, dom får skylla sig själv.

Och MoDos trummis åsikt och vad katter skit bryr mig lika mycket.

Wernblom är en oerhört bra ishockeyspelare, och i nuläget är han troligtvis även den bästa spelar i Power Play i hela elitserien, statistiskt sett så är han den bästa.

Wernblom är speltypen som behövs i varje lag i elitserien. Jag tror inte det är ett enda lag som skulle tacka nej om han erbjöd sig att spela med dem, och speltid - det skulle han få.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, dom får skylla sig själv.

Och MoDos trummis åsikt och vad katter skit bryr mig lika mycket.

Wernblom är en oerhört bra ishockeyspelare, och i nuläget är han troligtvis även den bästa spelar i Power Play i hela elitserien, statistiskt sett så är han den bästa.

Wernblom är speltypen som behövs i varje lag i elitserien. Jag tror inte det är ett enda lag som skulle tacka nej om han erbjöd sig att spela med dem, och speltid - det skulle han få.

Givetvis hade man inte tackat nej. Men han hade ändå inte fått plats i första eller andra-kedjan i MoDo idag.

Jag skulle blivit skitglad om MoDo fick Wernblom, när jag var yngre var han alltid min favorit i MoDo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och idag är det full omgång i Elitserien! :D

Färjestad - Luleå

Frölunda - Brynäs

Malmö - HV 71

Timrå - Mora

MoDo - Linköping

Skellefteå - Djurgården

Och om jag ska lägga ett tips, då ser det ut så här:

Färjestad - Luleå = 2:a.

Frölunda - Brynäs = 2:a.

Malmö - HV 71 = 1:a. (Tror Malmö, som tidigare, lyckas skrälla mot HV.)

Timrå - Mora = X.

MoDo - Linköping = 1:a.

Skellefteå - Djurgården = X.

:shifty:

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...