Jump to content

Hockeytråden!


Gof
 Share

Recommended Posts

Skönt för Lule. Undra bara när "Foppa" kommer tillbaka :huh:

Foppa... Foppa är gjord utav glas. Går sönder hela tiden. Nej, han kommer inte komma tillbaka till elitserien, han kommer lägga av efter en skada, tror jag.

För även han tål tyvär inte hur mycket som helst... -_- Men prisas bör han, för han är lätt den största ishockeyspelaren Sverige någonsin fått fram, och kanske någonsin kommer fått fram...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Foppa... Foppa är gjord utav glas. Går sönder hela tiden. Nej, han kommer inte komma tillbaka till elitserien, han kommer lägga av efter en skada, tror jag.

För även han tål tyvär inte hur mycket som helst... :huh: Men prisas bör han, för han är lätt den största ishockeyspelaren Sverige någonsin fått fram, och kanske någonsin kommer fått fram...

Tror tyvärr som du. Han sa ju i en intervju att han skulle försöka komma tillbaka till elitserien. Men tror inte han klarar det. Tror de blir hans sista NHL-säsong och hockeysäsong :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JA!

Idag är det dags, JVM i Leksand/Mora!

Sitter och väntar på att min kusin ska komma nu, så ska vi ta och brumma iväg nedåt Leksand. :mellow: Längtas som fan, verkar bli ett grymt tryck där, eftersom det är fullsatt och allt.

Men det är ju mot Kanada... och Sverige kommer få stryk - big time. :ermm: Skulle gissa på att det blir 3-6 till Kanada. Bäckström hoppar av andra perioden p.g.a förkylning, eller liknande.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JA!

Idag är det dags, JVM i Leksand/Mora!

Sitter och väntar på att min kusin ska komma nu, så ska vi ta och brumma iväg nedåt Leksand. :huh: Längtas som fan, verkar bli ett grymt tryck där, eftersom det är fullsatt och allt.

Men det är ju mot Kanada... och Sverige kommer få stryk - big time. :huh: Skulle gissa på att det blir 3-6 till Kanada. Bäckström hoppar av andra perioden p.g.a förkylning, eller liknande.

Usch, Jag får bara se Sverige-USA :lol:

Heja Hörnqvist!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄH!

Förbannade Kanadens-SVIN! :o

Usch, är så jävla förbannad och sur/besviken. Matchen slutade alltså 0-2 till Kanada. Och tyvär, så var det rättvist.

Sverige gjorde allt rätt, snabba effektiva uppspel t.e.x, men när det väl kom till det avgörande momentet i anfallszonen - att sätta pucken - då sjabblade dom till det HELA tiden. Varenda gång dom kom in i anfallszonen så fastnade dom i hörnen. Och inte en gubbe framför mål. Och sen, när Kanada kontrade, så var det helt plötsligt 1 till 2 kanadensare framför vårat mål som lätt kunde peta in pucken, som vid 0-2 målet. :shifty: Det märktes verkligen klass-skillnad på deras och vårat anfallsspel.

Och Hörnqvist, ack o ve... jag vart så förbannad på honom, jag tror han brände en 4-5 klara målchanser som han vanligtvis sätter relativt lätt.

Som när han fick ett pass då han, för en gångs skull, stog framför mål;

Istället för att skjuta direkt, så att målvakten inte hann förflytta sig, så tog han imot pucken lugnt och väntade aaaalldeles för länge så målvakten hann dit och täcka av allt. :wub: Den enda som faktiskt var riktigt bra i matchen var Linus Omark från Luleå. Han åkte skridskor och vågade utmana, något som dom flesta svenskar verkade skygga undan för något enormt.

Edit: Och måste säga att publiken var fantastisk också. Var grymt tryck där!

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Imorgon är det Djurgården - Luleå, DIF har gått bra på sistone...eller spelat bra iaf, får se hur det går, men dom kommer nog att vinna över dom. 3-1

OT: Lagade mat åt Canada när dom var i Stockholm och värmde upp, trevliga killar, kommer att träffa Luleås lag imorgon, dom ska äta Kyckling med pasta och tomatsås till lunch och fläskfile med potatisgratäng till middag efter match.

Djurgården träffar jag nästan varje dag, dom ska käka köttfärssås till lunch och lamm till middag.

Tänkte om någon ville veta :P , och till er andra supportrar till andra lag, spelar erat lag dåligt när dom är i Stockholm vet ni varför...jag styr hur dom ska spela med min matlagning.....nej då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och Godfather, ikväll smäller det! :o

Djurgården - Luleå, eller är det Luleå - Djurgården? Aja, match är det iallfall.

Och Luleå har ju tappat minst sagt några spelare, då Lindqvist, Omark, Wallgren, Isaksson och någon till är på JVM.

Men vinst, det blir det! 6-1 till Lule.

Det är Djurgården - Luleå på ett ganska fullt Globen skulle jag tro :D .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...