Jump to content

Hockeytråden!


Gof
 Share

Recommended Posts

Tillbaka med Joaquin Gage säger jag bara.. Kicka Lassila, samtidigt får man en rutinerad, jämn målvakt med en grym vinnarskalle! Han kan samtidigt hjälpa till Daniel Larsson när det går tungt för han.

Med tanke på att han lirar i den tyska andraligan av någon lustig anledning så bör man nog tämligen enkelt kunna få tillbaka honom. Han spelade 50 matcher förra året i Kassel Huskies och hade en räddningsprocent på 91.5% i DEL.

Om man disponerar sin budget rätt så kan man få ett mycket slagkraftigt lag. Hade DIF svarat på mina mail så hade vi legat sexa. Men nej, de ska värva storstjärnor som Ericson och Lindman istället för landslagsbackar från Tjeckien för samma pris.

Om man disponerar sin budget rätt nästa säsong så ska det absolut inte vara några problem att få ihop ett grymt lag. Här är ett exempel på ett lag som är bättre men inte alls speciellt mycket dyrare.

Ölvestad - Ottosson - Hannula

Caslava - Snopek

Bremberg - Falk - Hörnqvist

Timmy - Baumgartner

Fimpen - Patrik Berglund - Umicevic

Fernholm - Tompa

Ask - Engqvist - Löfberg

Valfri "juniorback" - Valfri juniorback

Joaquin Gage

Daniel Larsson

Det skulle betyda att vi skulle värva följande spelare:

Mika Hannula, Fri Transfer (Eller någon annan klubb)

Petr Caslava, Pardubice

Jan Snopek, Pardubice

Nolan Baumgartner, Philadelphia Phantoms

Patrik Berglund, Västerås IK

Joaquin Gage, Essen Mosquitoes

Det betyder att vi dumpar följande spelare:

Martin Lindman

Fredrik Ericson

Jonas Liwing

Teemu Lassila

Pär Bäcker

Nicklas Danielsson

Christopher Thörn

Övriga "juniorspelare" skall bli utlånade till något allsvenskt lag

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, tror knappt Hannula går till DIF. Och kommer ändå inte hända något. Kanske om dom får in Joaquin Gage. Men, var t.o.m snack om att Hannula skulle gå till Växjö.

Nej, Han flyttar till Stockholm men pendlar till något Schweiziskt lag för att träna? :ermm:

Face it. Du vill inte att han går till DIF, Du vill att han går till modo

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som några har sagt är det väl väldigt osannolikt att han börjar att spela i djurgården och det har dom rätt i.

Men om jag får chansa så fortsätter väl hannula med sin s.k timeout tills säsongen är över.

Men om han skulle börja spela, så tror jag han skulle välja antingen ett finskt lag eller södertälje.

Schweiz är alldeles för långt bort och om han vill utomlands som låter väldigt konstigt, då han flyttade till stockholm för familjens skull så är Finland det närmaste man kan komma toppishockey utanför Sverige.

Men jag tror han skulle välja södertälje, dom ligger 2:a i hockeyallsvenskan och är ett stabilt lag där och kommer antagligen kämpa sig tillbaka till elitserien och just nu är det ett mycket bättre val än djurgården.

Dessutom är det inte så långt från Stockholm och han kan väldigt lätt pendla mellan stockholm och södertälje. :ermm:

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/...,945537,00.html

Hade visst delvis rätt :)

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Två bortdömda mål.. Jävla domare. DRÄNK DIG!

Börjar faktiskt tycka riktigt synd om djurgården, deras bästa match på länge som man förlorar i sudden.

Men det är väl bara och inse att dom inte kommer ta någon slutspelsplats denna säsong och jag är ganska säker på att dom får kvala till ES nästa säsong. Men jag unnar dom ett bättre öde.

Men men, FBK tog 2 poäng, kanske inte så välförtjänta men det laget som gör flest mål, de vinner, det är så ishockey går till helt enkelt. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...