Jump to content

Hockeytråden!


Gof
 Share

Recommended Posts

Djurgården gick på bomben när det var NHL lockout, dom tog en hög spelare från NHL, det var kul så länge det vara men dom tänkte inte vad som hände när den var över, så där stod dom med ett lag där hälften knappt spelat en elitseriematch och hoppades på det bästa.

Men så är det inte i år, i år har dom det bästa laget på länge, trotjänarna lirar ihop igen, Mr Djurgården själv är tillbaks (Tomas Johansson), Fimpen, Pär Bäcker ser jag som ett bra nyförvärv, vad som hände med Danne Rudslätt vettefan han liksom Franzen var på G.

Otto är tillbaks på is igen efter personliga problem, intressant.

Det ända som orar mig är målvakterna, det är den ända platsen som ser ostabil ut, ingen förändring sen förra säsongen, men han från Jokerit som skulle vara så bra (kommer inte ihåg vad han heter) kanske behöver en säsong för att komma igång?

Nej överlag så ser elitserien intressantare ut (för en Djurgårdare iaf) än på länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Djurgården gick på bomben när det var NHL lockout, dom tog en hög spelare från NHL, det var kul så länge det vara men dom tänkte inte vad som hände när den var över, så där stod dom med ett lag där hälften knappt spelat en elitseriematch och hoppades på det bästa.

Men så är det inte i år, i år har dom det bästa laget på länge, trotjänarna lirar ihop igen, Mr Djurgården själv är tillbaks (Tomas Johansson), Fimpen, Pär Bäcker ser jag som ett bra nyförvärv, vad som hände med Danne Rudslätt vettefan han liksom Franzen var på G.

Otto är tillbaks på is igen efter personliga problem, intressant.

Det ända som orar mig är målvakterna, det är den ända platsen som ser ostabil ut, ingen förändring sen förra säsongen, men han från Jokerit som skulle vara så bra (kommer inte ihåg vad han heter) kanske behöver en säsong för att komma igång?

Nej överlag så ser elitserien intressantare ut (för en Djurgårdare iaf) än på länge.

NHL-lockouten var en kollektiv glädjerusch som alla inblandade runkade friskt över, hela sveriges Elitserie stannade till för ett år och alla lag hämtade spelare som om dom vore slavar som blivit av med sina jobb på grund av alla möjliga sorters ting. Djurgården var inte det lag som plockade mest och galnast, dom plockade oklokast. Man njöt då, men inte fan tänkte man på att storspelare som Dan Boyle och andra lirare faktiskt skulle göra stora avbräck för sig när dom lämnade. DIF satsade ordentligt med pengar den säsongen. Pengarna försvann snabbt och juniorerna fick ta över bara säsongen därefter, Elitserien gick från NHL till TV-pucken för DIF.

Danne Rudslätt försvann ju ut i Europa så fort han fattat att han kanske kunde tjäna ihop lite cash därute. Han gjorde förövrigt inge bra ifrån sig i DIF, han var ju mycket hetare i Brynär där han fick in puckarna också. Men målvakterna ska väl ånda inte oroas. Man har ju Lassila som är otroligt duktig. Han är säker. med tanke på pengaresurserna så se det bra ut. Kanske man får åka in till Bajenland ganska ofta nudå den här säsongen, för fotbollen går ju skit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan om 5 år får man säkerligen möta jyrgårn i hokky också :D

(frågan är bara om det är bajen som går upp eller om jyrgårn som drar ner)

Inom 5 år? Sätter ni inte Elitserien som högre mål än så? Om DIF hade legat i Allsvenskan så tror inte jag man hade väntat i 5 år för sin satsning att komma upp, nej helst med detsamma, det vet jag. Men mycket kan hända på 5 år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inom 5 år? Sätter ni inte Elitserien som högre mål än så? Om DIF hade legat i Allsvenskan så tror inte jag man hade väntat i 5 år för sin satsning att komma upp, nej helst med detsamma, det vet jag. Men mycket kan hända på 5 år.

Du vet att vi kvalade ner förra säsongen?

Sen så har vi nu ett ungt lag som kommer bli bättre och bättre för varje säsong. De flesta är bajare sen födseln s¨det lär ju inte bli så mpnga Bajen-jyrgårn övergångar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du vet att vi kvalade ner förra säsongen?

Sen så har vi nu ett ungt lag som kommer bli bättre och bättre för varje säsong. De flesta är bajare sen födseln s¨det lär ju inte bli så mpnga Bajen-jyrgårn övergångar.

Ja det vet jag. Vilket VERKLIGEN betyder att ni borde satsa på att komma upp redan denna säsong. Sen är det bra att ni har många juniorer, ni har nog större chans än AIK tror jag, deras förening har ju tamefan inte koll på ett skit i hockey.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Luleå! :mellow:

Har hejat på dem sålänge jag kan minnas

Den där bloggaren på AB tippar att Luleå floppar iår.

Jag tror faktiskt att Luleå kan ta sig till kvart, semi mot alla odds, Men dom får jobba för det

Redigerad av Godfather
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...