Jump to content

Blink 182, +44, Angels & Airwaves


Weener
 Share

Recommended Posts

2 dagar kvar tills albumsläppet i Nordamerika och 1 dag kvar tills det i England.

Undrar varför de väljer att släppa den i Storbritannien 1 dag före :rolleyes:

Hur som helst kan man redan köpa det på deras hemsida och albumet finns ute på nätet. Håller just nu på att 'skaffa' det.

Editerar eller postar in när jag hört alla låtar. :P

---

Edit: Nu har jag hört det. Jag kan säga att det är absolut bättre än "We Don't Need To Whisper". Plus 44 gör fortfarande bättre musik, men det är inget fel på det här. De flesta spår är väldigt lika varandra, men de är faktiskt bra.

Tummen upp för det nya!

Edit2: Har nu en favoritlåt! Sirens, den är otroligt skön :P

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Om ni lyssnar på Blink 182 - Not Now med hög volym så kan man vid 13 sekunder höra en röst säga: "Blink" och sen vid 15 sekunder: "We miss you".

Woah! Fan vad läskigt. Det lät som ett spöke :mf_doof:

Edit: Hur går det ihop? Var dom splittrade när låten släpptes?

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Woah! Fan vad läskigt. Det lät som ett spöke :mf_doof:

Edit: Hur går det ihop? Var dom splittrade när låten släpptes?

Jag vet faktiskt inte. Antagligen hade de bestämmt sig för att splittras då. Men ändå, den låten är ju med på UK-utgåvan av "Blink 182" och den släpptes ju redan 2003.

Nädu, jag vet faktiskt inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om ni lyssnar på Blink 182 - Not Now med hög volym så kan man vid 13 sekunder höra en röst säga: "Blink" och sen vid 15 sekunder: "We miss you".

Det var onekligen konstigt. Låten höll ju på att skrivas när dom gjorde sitt senaste album och släpptes som du sa på UK utgåvan.

Dock tror jag att vi kanske blir lurade av våra öron och hjärna. Vi vill höra "Blink" vid 13 sek för att du skrev att en röst säger så. Samma med "We miss you". Dessutom hörs detta väldigt väldigt otydligt och jag hade aldrig kunnat urskilja orden om inte du skrev dem.

Hur kom du på det? Läste du det nånstans, eller lyssnade du fram det själv? :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var onekligen konstigt. Låten höll ju på att skrivas när dom gjorde sitt senaste album och släpptes som du sa på UK utgåvan.

Dock tror jag att vi kanske blir lurade av våra öron och hjärna. Vi vill höra "Blink" vid 13 sek för att du skrev att en röst säger så. Samma med "We miss you". Dessutom hörs detta väldigt väldigt otydligt och jag hade aldrig kunnat urskilja orden om inte du skrev dem.

Hur kom du på det? Läste du det nånstans, eller lyssnade du fram det själv? :shifty:

Jag läste det på last.fm iofs. Men jag tyckte det lät så, fast det kan säkert vara fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ni märkt att Tom mer eller mindre sjunger om Blink i Rite of Spring?

"If I had a chance for another try,

I wouldn't change a thing,

This made me all on who I am inside".

Han har sagt något liknande i en intervju har jag för mig, men nu berättar han det på ett annat sätt.

Hade aldrig hört låten innan, har inte hört hela albumet än. :D

Lyssnade dock precis, och hängde med i texten. Det är solklart om Toms liv.

"It was near when I turned sixteen, got kicked out of school, " Thats tom Allrigth :)

"My friends have changed, a few did last, ". Han syftar på Mark och Travis som dom som ändrades.

Fin låt, det var sorglig på något sätt. Som om den var ett svar på "no it isnt" ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant. Känns som "No It Isn't" och "Rite Of Spring" är dom låtarna som är menade att beskriva deras känslor efter splittringen och allt. Tycker fortfarande om No It Isn't mer. Den är så fantastisk och har riktigt bra text samtidigt som den är sorglig. Rite of spring känns mer glad och sprallig trots att texten är lite mer nere. AvA:s I-empire är dock bättre än +44:s första om man jämför alla låtar, men nu kommer de med nytt också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant. Känns som "No It Isn't" och "Rite Of Spring" är dom låtarna som är menade att beskriva deras känslor efter splittringen och allt. Tycker fortfarande om No It Isn't mer. Den är så fantastisk och har riktigt bra text samtidigt som den är sorglig. Rite of spring känns mer glad och sprallig trots att texten är lite mer nere. AvA:s I-empire är dock bättre än +44:s första om man jämför alla låtar, men nu kommer de med nytt också.

Jag håller med dig på punkt ett. No it isnt är mycket mycket mer känsloladdad och sorglig och så sjukt jävla fin så ingen AvA låt kan skildra Blink splittringen bättre.

På den andra punkten håller jag inte riktigt med. Plus 44s första skiva var det bästa jag hört på länge, tyckte verkligen om alla låtar på hela albumt och det gör jag än idag. I-Empire är dock jävligt bra.

Längtar sönder efter lite nytt från Mark och Travis. Marks röst och sköna melodier + Travis unika trummande = Öronorgasm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med dig på punkt ett. No it isnt är mycket mycket mer känsloladdad och sorglig och så sjukt jävla fin så ingen AvA låt kan skildra Blink splittringen bättre.

På den andra punkten håller jag inte riktigt med. Plus 44s första skiva var det bästa jag hört på länge, tyckte verkligen om alla låtar på hela albumt och det gör jag än idag. I-Empire är dock jävligt bra.

Längtar sönder efter lite nytt från Mark och Travis. Marks röst och sköna melodier + Travis unika trummande = Öronorgasm.

Haha, okej ^_^

Nej, men jag längtar också riktigt mycket. Dom har inte satt ett datum än, men jag är riktigt lycklig över att dom skippade europatouren (nja, lite lycklig) och gick direkt in i studion för ett nytt album. Det ska komma i 2008, det är det enda vi vet nu :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant. Känns som "No It Isn't" och "Rite Of Spring" är dom låtarna som är menade att beskriva deras känslor efter splittringen och allt. Tycker fortfarande om No It Isn't mer. Den är så fantastisk och har riktigt bra text samtidigt som den är sorglig. Rite of spring känns mer glad och sprallig trots att texten är lite mer nere.

Mjo. Jag tror att Tom såg splittringen som något positivt så fort han startade Ava, medans Mark och Travis fortfarande försökte komma över det ett bra tag. Så Rite of spring tror jag handlar lite om att det inte hade kunnat gå bättre, medans No it isn't mer handlar om att Mark och Travis är besvikna på att Tom gjorde som han gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo. Jag tror att Tom såg splittringen som något positivt så fort han startade Ava, medans Mark och Travis fortfarande försökte komma över det ett bra tag. Så Rite of spring tror jag handlar lite om att det inte hade kunnat gå bättre, medans No it isn't mer handlar om att Mark och Travis är besvikna på att Tom gjorde som han gjorde.

W0rd up brotha!

Eftersom att Tom "splittrade" Blink så är det inte så konstigt. Hans nya sound kanske var så han ville att Blink skulle låta. Sen märker man ju hur han har ändrats och enligt honom själv (i denna låten) så har han ändrats till det bättre. Jag gillar hans gamla punkrock-self bättre. ^_^

Om man tänker efter så är det jävligt sorgligt. Efter alla videos man har sett på Mark, Tom och Travis tillsammans. Fy fan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

W0rd up brotha!

Eftersom att Tom "splittrade" Blink så är det inte så konstigt. Hans nya sound kanske var så han ville att Blink skulle låta. Sen märker man ju hur han har ändrats och enligt honom själv (i denna låten) så har han ändrats till det bättre. Jag gillar hans gamla punkrock-self bättre. ^_^

Om man tänker efter så är det jävligt sorgligt. Efter alla videos man har sett på Mark, Tom och Travis tillsammans. Fy fan.

Ja. Jämför skivan Blink 182 med deras tidigare album så märker man ju en klar skillnad

Och visst fan är det sorgligt. Urethra chronicles 1&2, Riding in vans with boys... Och alla andra små klipp som finns lite här och var på youtube, vi snackar ju sammanhållning!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

[youtube-old]2riFGQDov8I[/youtube-old]

Nu har det gått snart 3.5 månader sedan I-Empire släpptes i butikerna och i förrgår, det vill säga 25 Februari släppte AvA sin första musikvideo till I-Empire. Det blev då Secret Crowds som fick sin egna lilla musikvideo.

Vad tycker ni om den? Bra? Dålig? Varför? Märkte ni något speciellt?

Själv tycker jag videon känns väldigt originell. Fram till 02:40 tycker jag t.o.m att den är lite halvtaskig, och aningen dålig. Men efter det, åh, jag gillar det enormt mycket hur dom har klippt det. Hur allting skakar och hur det ständigt byter sekvens, mycket galant gjort. Tom känns ena stunden som en college-student, men andra stunden som en vuxen människa så han skiftar ständigt känns det som. Och vad är det med att dom spelar i snön? Bara för att det är snyggt, eller har dom en mening bakom det? Kändes lite Kent-aktigt just där. Annars helt okej låt och video :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...