Jump to content

Blink 182, +44, Angels & Airwaves


Weener
 Share

Recommended Posts

Kan ni berätta lite kortfattat om vad Tom har gjort?

När Mark och Travis som mest ville turnera i slutändan, så ville Tom ta en paus från turnerandet. Han sa att han behövde ca 8 månader av för att få vara med sin familj.

Blink fick ställa in ett anta spelningar, bland annat en i samband med Tsunamikatastrofen som skulle vara nån sorts hyllning tror jag.

Så nu förslog Mark och Travis att dom kunde börja spela in en ny skiva, men det ville Tom enbart om det skedde i hans egna hemstad.

Tillslut blev det så illa att Tom hoppade av blink, utan att berätta något för varken Mark eller Travis, utan bad sin producent framföra det. Producecnten sa även att Tom hade bytt telefonnummer och ville inte prata med någon av dom mer.

En månad efter detta så hade Tom startat Angels & Airwaves, ytterligere några månader senare släppte dom sitt album och turnera. Men var det inte han som behövde tid av?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter många år med Blink blev Tom helt utbränd, och orkade ingenting längre. Mark och Travis ville spela in en ny skiva och åka ut på turnè, men Tom orkade inte, han kände att han var tvungen att spendera tid med familjen.

Mark och Travis gick såklart med på det, och sa att en månad off borde göra susen, men Tom krävde ett halvår. Bit för bit blev han bara egoistisk när det gällde bandet, han gick med på att påbörja en inspelning av en ny skiva, men ville inte spela in den någon annan stans än i sitt hus, medans Travis fick åka varje dag från San Diego till Los Angeles för att spela in sina trummor, och Mark och Travis tyckte inte att ett band fungerar som så att man spelar in sitt på olika ställen. Ett band spelar in tillsammans.

Allt gick ju efter Tom's krav tillslut, och en dag ringde deras manager och sa att Tom inte längre var medlem i Blink 182. Tom hade bytt telefonnummer och ville inte prata med dom, bara sådär, Efter 13 år tillsammans. Nu spelar han med Angels And Airwaves, och jag har hört honom sagt både det ena och det andra om Blink.

T.ex- "I don't miss the blink days", "We're not another punkrock shit band, who plays punkrock shit songs".

Vilken jävel, ta dig i brasan Tom. Gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Juste. Hata Tom!

I Expressens recension av Angels And Airwaves album står det ungefär så här:

När Blink 182 splittrades var Tom helt förkrossad. Bandet var hans liv.

Jag vet inte om det stämmer men det verkar ju inte som om han tycker att det var has fel.

Det var ju tack vare Tom som Blink splittrades.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det häftigaste är att nu när man har läst intervjuerna om Tom och Marks relation, så passar allt exakt in i texten till "No it isnt".

Där han i själva verket sjunger om Tom. Sorligt ändå, dom var så jävla bra bra vänner. :D

Aa. Jag saknar tiden då Blink fanns. :'(

Redigerad av nor_adde
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett utdrag ur texten i "Start the machine" som förövrigt ska handla om Blink.

"You know I won't say sorry ". Han tänker inte säga förlåt, fasten han gjorde fel. Smart :lol:

Sen tror jag inte det är särskilt troligt att Blink återförenas. Tom har förändrats från Punkrockande tuffing med pervers humor, till en mogen ung man som påstår att Gud har skrivit halva hans album.

Dessutom tror jag att "Magin" som fanns mellan dom 3 är bortblåst nu. Men det hade vart jävligt kul om det blev en återförening.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett utdrag ur texten i "Start the machine" som förövrigt ska handla om Blink.

"You know I won't say sorry ". Han tänker inte säga förlåt, fasten han gjorde fel. Smart :lol:

Sen tror jag inte det är särskilt troligt att Blink återförenas. Tom har förändrats från Punkrockande tuffing med pervers humor, till en mogen ung man som påstår att Gud har skrivit halva hans album.

Dessutom tror jag att "Magin" som fanns mellan dom 3 är bortblåst nu. Men det hade vart jävligt kul om det blev en återförening.

:'( Va' fan har hänt med Tom egentligen!? Bara så *klick* så har han förändrats helt.

Edit: Kolla på'n! :lol:

Redigerad av nor_adde
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har han sagt att han saknar Blink eller tror du det? Man får väl hoppas på en återförening nån gång i tiden.

Han har själv sagt det. Han säger att han alltid kommer ångra allt han gjorde.

Det med en reunion kan du ju tyvärr spola, det kommer ju bara inte hända.. Under blinktiden sa ju Tom "I can't wait 'til we do this in twenty years", och kolla vad som hände. Med +44 sa Travis "Fuck, watch ME do this in twenty years".

Tom lär inte ge upp Ava på ett tag, om han inte tar självmord eller något, han verkar inte må bra.

Kolla hur han har förändrats genom tiderna;

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...