Jump to content

Blink 182, +44, Angels & Airwaves


Weener
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
1 : Svårt att svara på, AvA har nog lite större publicitet, fler musikvideos och har funnits längre.

2 : +44 helt klart. AvA är faktiskt sjukt dåliga enligt mig.

3 : +44 without a doubt.

Slutsas. Mark och Travis är bäst, Tom har blivit efterbliven.

W0rd

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 months later...

BUMP!

Stäng inte tråden tack! Har faktiskt något att komma med :o

En uppdatering + lite annat.

Angels & Airwaves jobbar som sagt på sitt nya album I-Empire. De har för ett ganska rejält tag sen släppt ut fyra låtar från deras kommande album. Nu har även +44 gjort det samma. De har släppt ut en låt med titeln I Am One som kan höras på deras

MySpace. Jag tycker inte alls om låten som är väldigt konstigt då jag brukar gilla deras låtar. Det låter lite som ett ungt Blink 182, som på den tiden inte var så fasansfullt bra.

Det är exakt 2 veckor kvar tills AvA släpper sitt album och jag är förväntansfull! De låtarna man hört har faktiskt varit bra.

Albumsläppet för +44 är ännu inte fastställt då de är i grundfasen av albumet.

Så, om två veckor smäller det :unsure:

Kommer ni köpa det? Vad är era förväntningar på deras nya? Vet ni något mer?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BUMP!

Stäng inte tråden tack! Har faktiskt något att komma med :mellow:

En uppdatering + lite annat.

Angels & Airwaves jobbar som sagt på sitt nya album I-Empire. De har för ett ganska rejält tag sen släppt ut fyra låtar från deras kommande album. Nu har även +44 gjort det samma. De har släppt ut en låt med titeln I Am One som kan höras på deras

MySpace. Jag tycker inte alls om låten som är väldigt konstigt då jag brukar gilla deras låtar. Det låter lite som ett ungt Blink 182, som på den tiden inte var så fasansfullt bra.

Det är exakt 2 veckor kvar tills AvA släpper sitt album och jag är förväntansfull! De låtarna man hört har faktiskt varit bra.

Albumsläppet för +44 är ännu inte fastställt då de är i grundfasen av albumet.

Så, om två veckor smäller det :rolleyes:

Kommer ni köpa det? Vad är era förväntningar på deras nya? Vet ni något mer?

Jag kommer lätt köpa I-Empire. Ang +44's nya låt så har jag inte hört den, ska lyssna nu.

Edit: Låten va ju fan bra. :) Lite RHCP över gitarrsolona, dock lite för låg volym på sången.

Redigerad av nor_adde
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äntligen kom du med bumpen ditt luder :rolleyes:

Ang. din information: Jag kommer nog inte köpa något av albumen, iallafall inte på direkten. Jag tror dock att det kan bli bra! Ava verkar ha lagt det fjantiga med två minuter långa spejsade intron bakom sig, dom verkar vara mer rakt på sak denna gången. Jag har inte hört den nya låten från +44's nya album ännu, får ta och lyssna på den nu. Det känns dock som att Ava vinner denna ronden, detta grundar jag nog inte på speciellt mycket, det är mer en magkänsla. Någon som vet hur det går med deras film - The War, nu när tråden fortfarande är varm?

Edit: Lyssnar igenom "I am one" just nu, och den låter, som du sa, mer Blink. Dom verkar ha lagt lite av det elektroniska bakom sig, om man ska gå på just denna låten då. Det känns mer rock nu, kanske är det så att Craig har fått mer att säga till om? Han och Shane har ju fått betydligt mycket mer utrymme nu verkar det som, speciellt med tanke på gitarrsolot, och att gitarren hörs mer nu än någonsin tidigare. Blir albumet Bra eller dåligt? Vi får se! Själv tycker jag faktiskt att låten var riktigt bra! Det känns som att dom anstränger sig mer nu.

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äntligen kom du med bumpen ditt luder :rolleyes:

Ang. din information: Jag kommer nog inte köpa något av albumen, iallafall inte på direkten. Jag tror dock att det kan bli bra! Ava verkar ha lagt det fjantiga med två minuter långa spejsade intron bakom sig, dom verkar vara mer rakt på sak denna gången. Jag har inte hört den nya låten från +44's nya album ännu, får ta och lyssna på den nu. Det känns dock som att Ava vinner denna ronden, detta grundar jag nog inte på speciellt mycket, det är mer en magkänsla. Någon som vet hur det går med deras film - The War, nu när tråden fortfarande är varm?

Edit: Lyssnar igenom "I am one" just nu, och den låter, som du sa, mer Blink. Dom verkar ha lagt lite av det elektroniska bakom sig, om man ska gå på just denna låten då. Det känns mer rock nu, kanske är det så att Craig har fått mer att säga till om? Han och Shane har ju fått betydligt mycket mer utrymme nu verkar det som, speciellt med tanke på gitarrsolot, och att gitarren hörs mer nu än någonsin tidigare. Blir albumet Bra eller dåligt? Vi får se! Själv tycker jag faktiskt att låten var riktigt bra! Det känns som att dom anstränger sig mer nu.

Craig och Shan har fått mer utrymme precis som du sagt och det kan gå bättre nu. Sedan är det iaf lite skönt att det elektroniska är borta och vi får mer "rent" ljud. Albumet kan bli bra, men inte Blink-klass skulle jag tro.

Själv tror jag AvA-s album kommer bli väldigt bra och det känns bara så precis som du också sa. Sedan är "Everythings Magic" en riktig hit och den är bra.

---

Angående filmen så har Tom gett en intervju där han bekräftar att den kommer sent 2008 (Hösten 08 kanske), men att den kommer. Den ska handla om hur Blink splittrades och varför och hur AvA bildades och mer....

Filmen eller rättare sagt dokumänteren kommer heta Start The Machine, precis som en av låtarna på deras första album.

Trailern kan ni se här (Klick) för er som inte sett den. Sedan kan ni läsa mer om den på Wiki (Klick).

Det var nog allt :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men asså pojkar pojkar, I Am One är inte en låt från deras nya album. Det är en cover av Smashing Pumpkings låt med samma namn. Denna låt gjorde dom till ett tribute album till Pumkins. Sen är det klart att detta kanske är en försmak av vad som komma skall, men det är ju inte en låt som dom har gjort själva utan som sagt en cover.

Förövrigt tycker jag att nya AvA albumet verkar bra! Dom låtarna jag har hört är faktiskt sköna (Sirens, Secret Crowds, Everythings Magic och Breathe) så jag tror att detta kan vara ett lyft för dom. Inget datum är satt för +44s album men Mark skrev på kontraktet för en ny skiva tidigare i veckan så det är på G ! :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men asså pojkar pojkar, I Am One är inte en låt från deras nya album. Det är en cover av Smashing Pumpkings låt med samma namn. Denna låt gjorde dom till ett tribute album till Pumkins. Sen är det klart att detta kanske är en försmak av vad som komma skall, men det är ju inte en låt som dom har gjort själva utan som sagt en cover.

Det visste jag hela tiden, skulle bara kolla hur dom andra reagerade :confused::mellow::D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men asså pojkar pojkar, I Am One är inte en låt från deras nya album. Det är en cover av Smashing Pumpkings låt med samma namn. Denna låt gjorde dom till ett tribute album till Pumkins. Sen är det klart att detta kanske är en försmak av vad som komma skall, men det är ju inte en låt som dom har gjort själva utan som sagt en cover.

Förövrigt tycker jag att nya AvA albumet verkar bra! Dom låtarna jag har hört är faktiskt sköna (Sirens, Secret Crowds, Everythings Magic och Breathe) så jag tror att detta kan vara ett lyft för dom. Inget datum är satt för +44s album men Mark skrev på kontraktet för en ny skiva tidigare i veckan så det är på G ! :mellow:

Nej, nu gjorde jag bort mig totalt :confused:

Hur som helst håller jag med dig om AvA-delen. Hoppas på ett bra album. Först så "hatade" jag dom, men jag har insett att det är väldigt bra musik. Iaf känns det så, på den kommande plattan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla gör vi misstag mannen! :rolleyes:

Passar på att posta den här sjukt roliga videon. Dom var riktigt roliga när väl höll ihop.

http://www.youtube.com/watch?v=0k_j-ZnCvKo

Haha, sett den förut. Dock noterade jag aldrig att Travis hade kort blont hår. Kände knappt igen honom :wub:

Det har han väl aldrig haft efter det?

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, sett den förut. Dock noterade jag aldrig att Travis hade kort blont hår. Kände knappt igen honom :wub:

Det har han väl aldrig haft efter det?

Han hade det när han började i Blink, och ett tag innan det när han spelade med Aquabats. Efter det tror jag inte han har haft det dock. Han skaffade spikes och mohawk, ocdet är väl vad han har hållt sig till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...