Jump to content

Blink 182, +44, Angels & Airwaves


Weener
 Share

Recommended Posts

Mark twittrade en bild med en ny text han skrivit, personligen diggar jag texten väldigt mycket!

"Burning lights on the street, I'm fight-fighting the gravity

When I'm beat and defeated, they'll take you away from me

Dead and lost in a dream, this is the last of me

I'm always fighting the gravity

"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

EUROPEAN 2011 TOUR DATES RESCHEDULED

Nyheten är i och för sig tre dagar gamla nu, men jag tycker att det borde tas upp i den här tråden.

Eftersom att uppskjutningen beror på att albumet försenats ytterligare löd min reaktion på nyheten såhär:

----------------------------------------------------------

Words from a disappointed fan.

Seriously, will the upcoming blink-182-record ever be finished? I've been waiting for over eight years now and I've spent the last two year longing for the constantly postponed record like hell. When you reunited in February 2009 I thought that it would feel like it did during the old years, but i honestly don't know if I feel that blink-182 is a band anymore.

Since the reformation Tom has been able to record two albums and one movie, Travis has recorded a solo-album and is currently touring and Mark has recorded three seasons of his TV-show. Why even bother reuniting if blink has the lowest priority? You write and record the "upcoming" album at individual places. This was one of the main reasons for the break-up in 2005. If you plan on keeping it this way you might as well break up again and let the old blink be.

I love blink-182 and I always will, but right now I feel really let down and I'm definitely not the only one (http://tinyurl.com/3wlelg7).

Please, show us that you really care about blink-182.

Sincerely, a very disappointed fan.

(Från min tumblr: himynameisadrian.tumblr.com)

----------------------------------------------------------

Jag har ju biljett till 18 juli i sommar och spelningen nästa år som den biljetten gäller till krockar med Sweden Rock Festival så jag är osäker på om jag ens kan åka på den. Jag hade iallafall tur i oturen och hade inte hunnit boka varken flyg eller hotell, så några pengar förlorar jag inte. Men det känns fruktansvärt tråkigt att ha väntat i flera månader på sommarens spelning och så blir den inte ens av...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker också att det suger och att det är väldigt tråkigt hur dom sköter saker.

Dock förstår jag på något sätt, Tom startade arbete med LOVE och filmen innan Blink återförenades, samma med Travis soloskiva. Mark fick väll ett erbjudande och ville inte sitta på sin röv och inte göra något.

På ett sätt tycker jag det är bra att dom väntar med att ge ut skivan om dom inte känner att den är så bra den kan vara. Det bevisar att dom skiljer sig från majoriteten av mainstream-genren som bara massproducerar skit.

This better be good

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Okej, så dom skjuter fram den europeiska turnén för att de vill göra klart albumet. Sen bestämmer dom sig för att turnera i USA igen?

Visst, det finns en chans att albumet kanske är klart vid det laget, men med tanke på det låga tempot så skulle jag inte tro det.

Och varför känns det som det bara är Mark som faktiskt engagerar sig? Tom och framför allt Travis ser ju inte ett dugg exalterade ut.

Och My Chemical Romance.......doh_1193122_0.gif

Nej usch, jag känner hur mitt intresse för Blink dör för varje dag som går.

Edit:

Mark svarar:

Hello fellow humans in the UK and Europe. I understand your confusion and frustration at hearing the US tour announcement tonight. Here's what's up. This tour was booked ALONGSIDE the UK/European dates, a long time ago. We did NOT book the US tour after deciding to postpone the UK/European dates. The plan was to finish the album, tour the UK/Europe, and then come back for the US tour. We ran late on when we thought we'd finish the album, and unfortunately the time we needed made the first leg impossible.

Hopefully it's for the best, because some of the best work on the album is being done these past few weeks. Now there's a hard deadline for the album to be turned in, and it will be released during our US tour.

That's what's up. I get and share your anger at the postponement of the first leg of the tour. As we've said before, it wasn't a decision lightly made. At all. But don't think for a second that we decided to tour the US instead of the UK. It's not the case. For me personally, I can't wait to get back across the pond. With new songs and a new show.

And lastly, Chelsea Football Club rules. Those who disagree are just jealous, or something.

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag satt uppe inatt och väntade på detta announcement. Blev såklart riktigt förbannad först men lugnade ner mig lite när jag läste Marks svar. Men sen tänkte jag efter lite igen. Han säger att albumet kommer släppas UNDER turnén, vilket borde betyda att de kommer spela flest gamla låtar ändå, vilket var anledningen till att de ställde in europaturnén.

För andra gången i år har blink gjort mig riktigt besviken...

Edit: Man blir ju inte direkt gladare av Toms och Travis brist på entusiasm i videon.

Redigerad av Adriian
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom säger i intervjuer att deras deadline för albumet är 31:a Juli. Då måste dom ha lämnat in det så ska det mixas och så vidare. Det kommer släppas under turnén, antagligen i säg..September?

Låter mycket troligt. Riktigt skönt att veta att de faktiskt har en deadline nu!

Edit: Fortfarande tråkigt att den inte släpps till sommaren dock! En sommar med bärs, grill, polare och ny blink-platta på stranden hade varit underbart!

Redigerad av Adriian
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Gött! Såhär ser det alltså ut :

- Dom släpper lite ny musik i Juli (en eller två singlar)

- Deras turné börjar i september, då dom ska spela nya låtar

- Albumet släpps under turnén

- Albumet ska vara klart från deras sida 31:e Juli. Sen lämnar dom in det för mixning osv

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Fredag, 15 juli, är datumet då vi får höra ny musik från blink-182 för första gången på åtta år!

http://www.182online.com/2011/07/12/new-blink-182-single-up-all-night-to-be-released-friday/

Läste det på lunchrasten på jobbet och flippade totalt! "Ny blink-182-singel på fredag!!! Tur att jag hann äta upp innan jag läste det, annars hade det legat lasagne över hela bordet just nu. Jävlar vad sjukt det känns." löd det på Facebook!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mark Hoppus ATTENTION!!! Up All Night premiere is being moved up to today in the next few hours!!! Stay tuned!!!

Nu jävlar! Jag kommer vara härligt trött på jobbet imorn. Lyssnade precis på ett läckt 30-sekundersklipp av låten och nu känner jag mig alldeles konstig i huvudet. Jag kan fan inte tro att det är sant. Mina öron har precis fått den första dosen av ny blink på åtta jävla år!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...