Jump to content

Speciella byggnader i eran stad


felshoe
 Share

Recommended Posts

Satt och kollade igenom massa bilder nu, och fick en idé om att folk kan posta bilder på speciella, kända, sevärda byggnader och annat i sin hemstad. Jag kan sponsra med en bild eller två.

Rödvit byggnad- Läppstiftet. Schtekig kontorsbyggnad nere i Göteborgs hamn.

Avenyn- That's right, Sveriges mest kända gå-gata

Och Lisebergstornet =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 104
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vi har ju nåra "Jättar" som nån konstnär har gjort av gammalt skrot. Ingen riktig sevärdhet men...

Kanske lägger upp bild senare.

EDIT: här är bilder.

Jätten Bockpost-10893-1148770121_thumb.jpgÅ jätten starkotterpost-10893-1148770165_thumb.jpg

Sen finns de en till likadan oxå (Önne)+ typ en "bock" lr nå (Barke) i samma stil.

Redigerad av spajdermän
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Satt och kollade igenom massa bilder nu, och fick en idé om att folk kan posta bilder på speciella, kända, sevärda byggnader och annat i sin hemstad. Jag kan sponsra med en bild eller två.

Rödvit byggnad- Läppstiftet. Schtekig kontorsbyggnad nere i Göteborgs hamn.

Avenyn- That's right, Sveriges mest kända gå-gata

Och Lisebergstornet =)

Yay! Nu känner jag mig hemma. I Liseberg var jag förresten för några dagar sen. Läppstiftet är nice.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja tillskillnad från er som inte kan göra det över huvudtaget. :ermm:

Nej vi kan varken bygga broar eller höghus.

Dessutom är vi helt isolerade från resten av Sverige. För att inte tala om hur svårt vi har det att ta oss till våra grannländer.

Usch, skall vi tex. resa till Italien så får vi först flyga 60 mil för att ens komma UTANFÖR Sverige.

Våren börjar senare här och det ända vi tillbringar dagarna med är att äta och odla potatis.

Tur att vi har "Storebror" där uppe i landet som kan rädda oss och resten av Sverige från total undergång. De som har så många välutvecklade företag och så bra kontakt med Europa och resten av Världen. Som är Nordens Metropol dit alla vill flytta...

SlewME, hur var det nu, Om Sverige hade fått OS sist, hade OS-komiten valt att lägga det i Örestad (Chg/Malmö) istället för i Stockholm för att det var MINDRE och mer isolerat?! B)

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej vi kan varken bygga broar eller höghus.

Dessutom är vi helt isolerade från resten av Sverige. För att inte tala om hur svårt vi har det att ta oss till våra grannländer.

Usch, skall vi tex. resa till Italien så får vi först flyga 60 mil för att ens komma UTANFÖR Sverige.

Våren börjar senare här och det ända vi tillbringar dagarna med är att äta och odla potatis.

Tur att vi har "Storebror" där uppe i landet som kan rädda oss och resten av Sverige från total undergång. De som har så många välutvecklade företag och så bra kontakt med Europa och resten av Världen. Som är Nordens Metropol dit alla vill flytta...

SlewME, hur var det nu, Om Sverige hade fått OS sist, hade OS-komiten valt att lägga det i Örestad (Chg/Malmö) istället för i Stockholm för att det var MINDRE och mer isolerat?! :ermm:

Vad fan är det med dig? Har du för lite att göra eller är du som jag uppfattat de flesta skåningar, riktigt jävla dryg? Kolla, först säger du indirekt(Jag försvarar mig med en mottack, givetivs) att vi är värdelösa och nu tror du att skåne är världens mest heliga plats. Min uppfatting utav skåningar börjar ta sig och nu har du bekräftat den. Tack så mycket B)

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...